-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: tarcze hamulcowe
Date: Wed, 25 Mar 2009 00:57:25 +0100
Organization: POEE
Lines: 32
Message-ID: <op.urbl5zlybkkx24@attitudeadjuste>
References: <gqblp6$5tf$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 91.189.74.65
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; delsp=yes; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1237939063 3970 91.189.74.65 (24 Mar 2009 23:57:43 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Mar 2009 23:57:43 +0000 (UTC)
X-User: drone23lk
User-Agent: Opera Mail/9.63 (Win32)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:590992
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw <g...@g...pl> wrote:
[...]
> ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
> przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.
To amerykańska firma, etos narodowy zobowiązuje ich do chwalenia się
że wszystko mają najlepsze i największe (albo najmniejsze i najlżejsze,
w zależności od rodzaju przedłużania penisa).
> Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??
Bo to się nie sprawdza w sporcie. :-)
> Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?
Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
wyścigach. :-)
Po pierwsze, współczesne małe tarcze hamulcowe są wystarczająco dobre aby
ograniczeniem dla hamowania była przyczepność gumy. Po drugie, moment
bezwładności dla tarczy obwodowej jest dużo większy (bo rośnie
proporcjonalnie
do wzrostu masy i do kwadratu odległości od osi obrotu), większy moment
bezwładności pogarsza hamowanie oraz skręcanie.
To taki bajer, innymi słowy.
> paweł.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
Następne wpisy z tego wątku
- 25.03.09 09:15 Jasio
- 25.03.09 10:08 BartekGSXF
- 25.03.09 10:09 nightwatch77
- 25.03.09 10:17 fv
- 25.03.09 11:31 Leszek Karlik
- 25.03.09 16:10 Tytus z Fabryki
- 25.03.09 22:02 Kuczu
- 26.03.09 02:32 de Fresz
- 26.03.09 08:21 Jasio
- 26.03.09 09:33 BartekGSXF
- 26.03.09 09:37 BartekGSXF
- 26.03.09 12:01 James
- 26.03.09 16:56 Tytus z Fabryki
- 26.03.09 17:02 Tytus z Fabryki
- 26.03.09 17:03 Kuczu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=