    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: tarcze hamulcowe
    Date: Tue, 24 Mar 2009 22:59:25 +0000 (UTC)

    Dnia 24.03.2009 paw <g...@g...pl> napisał/a:

    > Witam,
    > właśnie oglądam buelle, różne modele, fajne!
    >
    > ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
    > przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.

    No zrobili inaczej żeby móc się chwalić. To często stosowane zagranie
    ale bardziej wizerunkowo marketingowe. Jest się czym ekscytować i jak
    widać odnosi skutek.

    > Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

    Takich nie ma, ale np. kawy mają też tarcze udziwnione. Robią po prostu
    inne pierdoły które mają ich wyróżnić, pozwolić sprzedawcy pokazać
    klientowi przewagę własnych dynksów których inni nie mają. A klient nie
    dość że kupi to jeszcze będzie sam uprawiał marketing chwaląc przewagi
    własnego wyboru.

    > Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

    Każde rozwiązanie ma wady i zalety, projektując konkretny produkt
    wybiera się z konieczności jakiś kompromis. Tutaj inaczej rozkładają się
    siły, podczas pracy koła z taką tarczą. Tarcza mocowana prawie na
    obwodzie felgi ma na pierwszy "rzut oka" kilka przewag, może być większa
    bo zacisk idzie do środka. Z 2 strony mocowanie jest jeszcze bliżej
    zewnętrznej krawędzi koła i zwiększa masę na obwodzie i tym samym
    moment bezwładności całego koła. Itd, można by długo.

    > dzięki za przemyślenia.

    Ja tak se myślę, że im bardziej producentowi zależy na pozycjonowaniu
    produktu/marki w segmencie premium i wyżej, to tym więcej takich pierdół
    wymyśla. Ostatnio widziałem nawet reklamę butelki do napoju.

    Ale jak na razie daje się jeszcze zwykle samemu decydować za co chce się
    zapłacić.

    --
    kakmaratgmaildotcom