  • 121. Data: 2012-07-17 10:56:58
    Temat: Re: tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-07-17 10:27, ToMasz pisze:

> [...]
    > nowy monitor nadają się do pracy? tak!
    > czy stary i nowy monitor wyświetlają mniej więcej te same treści? TAK!
    > czy stary i nowy monitor wyświetlają dokładnie to samo?
    > NIEEEEEEEE!!!!!!11jeden
    > Bo więcej cali powoduje ze mamy (prawie) do kwadratu większą
    > powierzchnie i zmieści się na niej duuuuuuuuuuużo więcej informacji.
    > Na PC masz rozdielczość 800x600? NIE!!!! bo? masz większy monitor. na
    > Tablecie masz większą rozdielczość? (w sensie wykorzystanie przez
    > programy powierzchni) Nie bo? w tym wyjatkowym przypadku raz w życiu

    Przypominasz tych "mądrych" co to wszem i wobec ogłaszają że trzmiel nie
    może latać. Bo obliczono że ma za dużą masę ciała, a skrzydełka za
    małe... Czyli teoretyzujesz Tomaszu. Jeszcze raz powtarzam - weź
    urządzenie 4ero i 7mio calowe, wybierz aplikację - np. pasjansa i się
    przekonasz że na 7mio calowym nawet kowal czy górnik dołowy nie będzie
    miał problemów z dotykową obsługą. Wiesz dlaczego? - bo znaki są o 3/4
    większe niż na tym 4ro calowym. To samo z doznaniami wizualnymi - nie
    trzeba, jak to polecał Waldek - szkieł powiększających żeby dostrzec
    szczegóły.

  • 122. Data: 2012-07-17 12:25:52
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 16.07.2012 Waldek Godel <n...@y...org> napisał/a:

    > tu masz kolejne przykłady:
    > http://techland.time.com/2012/03/27/nine-possible-ex
    planations-for-the-lousy-state-of-android-tablet-app
    s/

    No to jest akurat ciekawe, nie sądziłem że ktoś się tak naprawdę przejmuje
    tą jakością apek wybierając między tabletem z androidem a ios. Myślę że
    znacznie większe znacznie ma cena, reklama (czyli pozycjonowanie na rynku
    urządzenia), wybór znajomych i na końcu właściwości samego softu i sprzętu.
    Czy developerzy mają w dupie wersje na tablety "A" bo apka z telefonu
    zadziała, a sklep jest jeden i nie rozróżnia? Pewnie trochę tak, zwłaszcza
    w wypadku gdy można szybciej odfajkować zlecenie stwierdzając że apka
    działa na telefonach i tabletach tak samo.
    Ciekawe że nie podałeś http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2401676,00.asp
    Tam nazbierali też kilka apek.

    > http://www.businessinsider.com/asus-transformer-pad-
    review-2012-4?op=1
    > (od części: "Unfortunately, developers have been slow to make
    > tablet-friendly versions...")
    > http://howto.cnet.com/2300-11310_39-10012393.html
    >

    > tak wygląda oficjalna aplikacja ebaya na androida:
    > https://lh4.ggpht.com/gqAopngakgXaevMD1riu4tUlzm28oN
    d2hZLappGvOLY7gEXOzU7mT3qcRhK7VAIg5A
    > a tak na ipada:
    > http://a2.mzstatic.com/us/r1000/099/Purple/v4/5c/8d/
    61/5c8d614c-6c58-5c86-52de-52ca36766c81/mza_17522016
    54911376308.480x480-75.jpg

    > tak wygląda oficjalny twitter na androida:
    > https://lh4.ggpht.com/KkxIj3eMOtutptTLyARHLE6lvmkkh3
    G-z8CztFBdbzVi8O08p0ugIY-R_g8uzX6VKjI
    > tak na ipada:
    > http://a4.mzstatic.com/us/r1000/094/Purple/v4/f3/a1/
    1a/f3a11a22-6ec0-ac8d-50e6-e8cdc1444ab7/mza_20193778
    33691605842.480x480-75.jpg

    > Tak wygląda Skype na androida:
    > https://lh4.ggpht.com/KEaEPqiQki_dA5KpsnOVUm0ogE8G8u
    eNjRuBo3YKIYDxfsLqwJ-CmKkcbSFrOeeIt9E
    > a tak na ipada
    > http://a1.mzstatic.com/us/r1000/068/Purple/v4/18/6a/
    ab/186aabf0-a25b-64f3-aa61-62f68e76f459/mza_26078143
    79211853004.480x480-75.jpg

    > gadu gadu android:
    > https://lh6.ggpht.com/LQD1aM4FbuJ9NoAQjy_-EcthB0rDOK
    ZlEuhEMBsYOrSSHwOCIYx8g6oMnKGKxvlrarY
    > ipad:
    > http://a4.mzstatic.com/us/r1000/085/Purple/cb/bd/81/
    mzl.xpqawhfa.480x480-75.jpg
    > (w dodatku strasznie krytykowane za przestarzały interface i brak
    > aktualizacji od długiego czasu)
    >
    > tak się przegląda fora internetowe na androidzie w Tapatalk:
    > https://lh4.ggpht.com/Agk3yHzQ3RwTk_s-cPFcp_fqEIQc0t
    drf_KcsW6tk-wAON6oQCFbc0bwawrGgRWBlvk
    > a tak na ipadzie:
    > http://a1.mzstatic.com/us/r1000/103/Purple/v4/4b/0a/
    8f/4b0a8f43-3058-d116-f90f-57bb0b1d31f3/mza_97011040
    9026431076.480x480-75.jpg

    > Powiedz mi coś jeszcze w temacie jak to nie ma problemu z aplikacjami na
    > tablety Androida, no proszę, powiedz coś.

    Już mówię ;) jest problem w prasie i ogólnie mediach branżowych. Czy
    jest to problem dla google, to nie wiem ;) Dla mnie jako usera taniego
    "chińczyka", problem nie istnieje, bo nie planowałem, nie używam i nie
    zamierzam korzystać na tablecie z powyższych aplikacji. Więcej gdybym
    zamierzał kupić urządzenie do korzystania z serwisów aukcyjnych, czy
    społecznościowych i komunikatorów, tabletu zupełnie nie brałbym pod
    uwagę. Do takich zastosowań PC zawsze będzie wygodniejszy w domu czy
    biurze, a smartphone w terenie.

    W sumie udało się zebrać kilkanaście apek które lepiej wyglądają na
    ipadzie, w tym tak mi niezbędne CollegeHumor i ESPN ScoreCenter.

    Jak dla mnie ekran wielkości co najmniej 7" jest potrzebny by wygodnie
    pograć w gry i pooglądać kreskówki, 7" też jest na tyle mały że
    mieści się do większych kieszeni. Wygodniej niż na telefonie, się na
    nim przegląda internet, mapy i zdjęcia, ale pc z dużym ekranem, czy
    nawet laptop to nie jest. Myślisz że ktoś mając obok laptopa, wybierze
    tablet by wybrać coś na aukcji, czy napisać coś w sieci, dodać fotki,
    itp? Czy ktoś kto ma smartfona weźmie tablet na pieszą wycieczkę, żeby
    po drodze przeglądać i dodawać wpisy do tweetera?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 123. Data: 2012-07-17 12:47:21
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 17 Jul 2012 10:25:52 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

> [...]
    > społecznościowych i komunikatorów, tabletu zupełnie nie brałbym pod
    > uwagę. Do takich zastosowań PC zawsze będzie wygodniejszy w domu czy

    Nie zawsze. PC nie startuje w sekundzie, jest niewygodny do użycia na
    ogródku albo wieczorem na kanapie. Jeżeli zastosowanie nie wymaga pisania
    dużej ilości tekstów - tablet może być wygodniejszy. Ludzie używają
    internetu do komunikacji, a tablet pozwala odciąć pępowinę komputera. Na
    tablecie można odpowiedzieć na maila od znajomych czy pogadać z rodziną na
    skype, bez bycia przykutym do biurka.

    Oprócz tego laptop jest lżejszy do noszenia - wiele osób to doceni. W
    kontekście problemów z zamówieniem laptopa z WBUDOWANYM modemem 3G (ledwie
    kilkanaście modeli ma taką opcję, a nawet jak ma, to opcja jest praktycznie
    niedostępna w kraju, a jak już dostępna, to kosztuje chore pieniądze i
    trzeba czekać tygodniami) jest też wygodniejszym sposobem bycia online, ale
    nie bycia przykutym do biurka.

> [...]
    > itp? Czy ktoś kto ma smartfona weźmie tablet na pieszą wycieczkę, żeby
    > po drodze przeglądać i dodawać wpisy do tweetera?

    Tak. Np. ja. Bo niekiedy tablet w torbie taką wycieczkę umożliwia. Przykład
    - informatyk w godzinach supportu pod telefonem. Musiał siedzieć jak łoś
    przy biurku. Mając tablet 3G z klientem RDP i paroma innymi oraz komórkę
    może iść do parku. Jak coś się wydarzy, spokojnie sobie z tego parku
    poradzi. A to tylko jeden z wielu przykładów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 124. Data: 2012-07-17 12:55:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości
    Dnia Mon, 16 Jul 2012 14:27:24 +0200, J.F napisał(a):

    >A którym to autorom teraz ministerstwo płaci?

    Ktos tam jednak komus placi:
    http://www.rp.pl/artykul/709384.html
    http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    090615/DLASTUDENTA/549106329

    A ministerstwo widac nie glupsze od nas
    http://www.rp.pl/artykul/908867.html

    J.

  • 125. Data: 2012-07-17 14:24:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >może iść do parku. Jak coś się wydarzy, spokojnie sobie z tego parku
    >poradzi. A to tylko jeden z wielu przykładów.

    Da rade, czy bedzie sie tylko wsciekal, ze ekran za maly, ze palec za
    malo precyzyjny, ze klawiatury nie ma ?
    W koncu notebooki nie takie ciezkie, mozna pojsc do parku z normalnym
    komputerem :-)

    No i ... operatorzy ciagle nie oferuja przekierowan kierunkowych.
    Tzn tak, zeby jakis nr, np 600123456 mogl byc odbierany przez pare
    osob naprzemian, bez wzajemnego kontaktu.
    No moze Era Tandem by rozwiazala sprawe, ale to wyjatek.

    Biuro przy parku - DECT i wifi maja ponoc 100m zasiegu :-)

    J.

  • 126. Data: 2012-07-17 14:28:59
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 17.07.2012 Waldek Godel <n...@y...org> napisał/a:

> [...]
    > tablecie można odpowiedzieć na maila od znajomych czy pogadać z rodziną na

    Owszem, ale zarówno przy odpowiadaniu na maila i video-komunikatorze,
    smartfon będzie od tabletu niewiele gorszy, no jak dla mnie. Na pewno
    nie na tyle lepszy, żeby rozważać zabieranie go specjalnie w tym celu.

> [...]
    > trzeba czekać tygodniami) jest też wygodniejszym sposobem bycia online, ale

    Myślę że miałeś na myśli tablet nie laptop w pierwszej linii.
    Akurat używam małych laptopów od dość dawna, od pojawienia się TP 570,
    potem przesiadłem się na "X", przyzwyczaiłem się do pewnych rozwiązań.
    A kiedyś w segmencie małych lapków był marny wybór.
    Mając w perspektywie coś do zrobienia w terenie zabieram lapka, bo
    tablet jakikolwiek nie jest żadną alternatywą dla moich potrzeb,
    zwyczajnie jeszcze takiego nie zrobili ;)
    A z tymi modemami to nie przesadzajmy, wbudowany w taba, jest
    niewymienialny, a perspektywa ostatnich lat pokazuje że sieci GSM szybko
    się zmieniają. Tyle że pewnie taki tab zestarzeje się znacznie szybciej
    niż dobry laptop. Tak czy inaczej, tablet to nie jest dla mnie sprzęt do
    pracy.

> [...]
    > może iść do parku. Jak coś się wydarzy, spokojnie sobie z tego parku
    > poradzi. A to tylko jeden z wielu przykładów.

    Nie wnikam co utrzymujesz przy życiu, potrafię sobie wyobrazić że na
    tablecie jest wygodniej niż na telefonie. Wiem też że na małym laptopie
    z klawiaturą i "myszą", jest jeszcze o wiele wygodniej;). Matowy ekran
    też na zewnątrz robi różnicę. Sam targam ~1,5kg ale gdyby mnie to bardzo
    bolało to pomyślał bym prędzej o jakimś VAIO P, albo czymś podobnym, niż
    o tablecie.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 127. Data: 2012-07-17 15:11:04
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Trybun pisze:

    > Są jeszcze tańsze od Ideosa tablety z 3G i GPS. Jednak do Ideosa jest
    > dołożonych trochę programów komercyjnych, np. nawigacja GpMapa, z
    > uchwytem i ładowarką samochodową, a także program biurowy..
    >
    > Niestety, na to pytanie nie potrafię Ci odpowiedzieć - po prostu nie
    > używałem go jeszcze do tych celów.

    Jak dla mnie, ma jeden dość poważny minus: mało pamięci. Podczas
    ostatniego wyjazdu traktowałem (pożyczony)tablet jako backup zdjęć.
    Karty lubią się gubić, a dzięki temu mam wszystkie zdjęcia. ;)

  • 128. Data: 2012-07-17 15:18:10
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 17 Jul 2012 14:24:44 +0200, J.F napisał(a):

    > Da rade, czy bedzie sie tylko wsciekal, ze ekran za maly, ze palec za
    > malo precyzyjny, ze klawiatury nie ma ?
    > W koncu notebooki nie takie ciezkie, mozna pojsc do parku z normalnym
    > komputerem :-)

    trzy kilo kontra 1.5 i trzy godziny pracy na aku kontra 10.

> [...]
    > osob naprzemian, bez wzajemnego kontaktu.
    > No moze Era Tandem by rozwiazala sprawe, ale to wyjatek.

    Centralki firmowe sobie z tym pięknie radzą, a korporacyjne aktywacje
    często mają połączenia za darmo albo po groszu w ramach konta.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 129. Data: 2012-07-17 15:21:11
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 17 Jul 2012 10:25:52 +0000 (UTC), kakmar wrote:
> [...]
    > aukcji, czy napisać coś w sieci, dodać fotki, itp? Czy ktoś kto ma
    > smartfona weźmie tablet na pieszą wycieczkę, żeby po drodze

    O, to są wlasnie powody, dla ktorych nie umiem sobie wymyslec dlaczego
    mialbym kupic pada :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 130. Data: 2012-07-17 15:24:06
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Lip, 15:18, Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

    > trzy kilo kontra 1.5 i trzy godziny pracy na aku kontra 10.

    Netbooki maja znacznie lepsze osiagi przy niskiej wadze.