  • 21. Data: 2010-02-06 13:38:19
    Temat: Re: tania manualna optyka ;)
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 6 luty (sobota), gdy o godz. 11:50 *Yogi(n)* napisał(a):

    > Ale jeszcze niedawno była rzeczywiście tania. Sam kupiłem cztery szkła,
    > optycznie naprawde dobre a nawet świetne za łaczną kwote <800 zeta -
    > wszystko w latach 2004-2006.
    > Popyt kształtuje ceny - pentaks robi dobre aparaty, znajdują nabywców, stare
    > szkła również, ceny niestety rosną ;-(

    Też tak uważam. Śledzę od dawna na Allegro stare szkła manualne z bagnetem
    Pentax K (a także M42) i też zauważyłem, że ceny idą do góry. Gdzieś w
    lecie kupiłem Revuenon 50mm 1.4 za 200zł a niedawno taki sam poszedł za
    ponad 400zł. Przykładów wyższych cen widziałem już sporo. Nowe szkła też
    podrożały. Za Tamrona 90mm rok temu dałem 1350zł a teraz chodzą po 1800.

    --
    Krasnal...

  • 22. Data: 2010-02-06 13:48:54
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <1jtt52q8rqj6g$.19pq2fyrc09s4.dlg@40tude.net>,
    Krasnal nabazgrał:
> [...]
    > ponad 400zł. Przykładów wyższych cen widziałem już sporo. Nowe szkła też
    > podrożały. Za Tamrona 90mm rok temu dałem 1350zł a teraz chodzą po 1800.

    Kupiłem jakoś tak rok temu 35mm nowe, dzisiaj mogę sprzedać jako używkę
    ze sporym zyskiem ;]

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Styczeń plecień bo przeplata...

  • 23. Data: 2010-02-06 13:49:20
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Często pada argument dotyczący Pentaxa i jego świetnej współpracy z
    > "tanią" manualną optyką. Tytułem wyjaśnienia tej taniości link do
    > allegro:http://www.allegro.pl/show_item.php?item=905
    707407
    > I ktoś narzekał na cenę naleśnika Olympusa do m4/3 ;).

    Prosto z fabryki, przyzwoite ceny, na miejscu przejsciowki:
    http://www.zenit-camera.com/lenses.htm

  • 24. Data: 2010-02-06 14:03:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 5 Feb., 18:41, cichybartko <c...@g...com> wrote:
> [...]
    > allegro:http://www.allegro.pl/show_item.php?item=905
    707407
    > I ktoś narzekał na cenę naleśnika Olympusa do m4/3 ;).

    z ta tanioscia manulanej optyki to dzisiaj bywa roznie.
    cena jest funkcja ilosci.
    manualne obiektywy czesto sa dzisiaj drozsze od AF i to czasami
    znacznie - vide np zeiss do N .-manualny.

    to tak jak i dzisiaj bywa , ze cz.-b. odbitka kosztuje w labie wiecej
    niz barwna.

    Spodziewam sie ze wprowadzenie celownika elektronicznego i bagnetu
    m4/3 ozywi rynek manualnych , a wiec i ich ceny. Ludzie z
    ciekawosci , nie rzeczywistej potrzeby beda szukac manualnych , a wiec
    wzrosnie popyt a wiec i cena.

  • 25. Data: 2010-02-06 14:21:01
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <e...@k...go
    oglegroups.com>,
    mg nabazgrał:
    707407

    > Prosto z fabryki, przyzwoite ceny, na miejscu przejsciowki:
    > http://www.zenit-camera.com/lenses.htm

    Toć przecież na tej samej stronie tuż obok dają wersje
    z natywnym bagnetem K i to tylko kilka EUR drożej.

  • 26. Data: 2010-02-06 14:24:45
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-06 14:49, mg pisze:
    707407

    > Prosto z fabryki, przyzwoite ceny, na miejscu przejsciowki:
    > http://www.zenit-camera.com/lenses.htm

    http://www.zenit-camera.com/mir_1v_lens.htm
    http://www.zenit-camera.com/lens-mc-mir-47m.htm
    Obawiam się że to na cyfrowym cropie może być gorszę nawet od mojego
    pentaxowego kita nie wspominając o kicie Panasonic do m4/3.
    Waga tych dwóch szkieł plus helios to prawie jedne kilogram, cena jedyne
    900zł i nadal nie mamy naprawdę szeroko, o reszcie konsekwencji
    manualnych rosyjskich stałek nie wspomnę.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 27. Data: 2010-02-06 14:52:53
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Waga tych dwóch szkieł plus helios to prawie jedne kilogram, cena jedyne
    > 900zł i nadal nie mamy naprawdę szeroko.

    Tu jest szerzej
    http://www.zenit-camera.com/peleng_fisheye_lens.htm

    Co do jakosci to pewno tradycyjnie: raz lepiej raz gorzej. Co do stali
    i szkla to sa ludzie, ktorzy wlasnie tym sie zachwycaja. Co do trybu
    recznego to zalezy co kto potrzebuje. Znajomy ma jakas ruska 135-ke,
    ktora mu sie zaciela na nieskonczonosci. Uzywa jej bez przerwy na
    koncertach z cyfrwowka i jest zachwycony. Najpierw 1, 2 fotki probne
    do zlapania ekspozycji a potem jest szybsza niz czerwony czy zloty
    pasek z super AF ;)

    Ja sie tylko dziwie, ze im sie oplaca to produkowac. Przeciez tam sa
    jeszcze kijewy (35, 6x6), horizony, zenity. Zeby przerzyc musza miec
    zbyt w krajach zachodnich i co za tym idzie musza trzymac moze nie
    tyle jakosc co przynajmnesc uzytecznosc (za te cene).

    Tu jest troche o klopotach finansowych lomo przy okazji lomografi
    http://www.youtube.com/watch?v=Pd-fufbjeo0

    Taki lomo lca to 250 euro (produkcja Chiny)
    http://shop.lomography.com/lomo-lc-a

    dla odmiany kijew 35a to 58 euro
    http://www.zenit-camera.com/kiev_camera_35a.htm

    Ciekawe na ile wynika roznica cenowa z jakosci a na ile z tego, ze
    lomo podbilo swiat.

  • 28. Data: 2010-02-06 14:54:39
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Toć przecież na tej samej stronie tuż obok dają wersje
    > z natywnym bagnetem K i to tylko kilka EUR drożej.

    Oczywiscie bo ten "natywny bagnet" to pewno pierscien mocowany na trzy
    srubki do jakiegos wyzlobionego kolnieza bedacego czescia obudowy.

  • 29. Data: 2010-02-06 15:01:14
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4...@m...go
    oglegroups.com>,
    mg nabazgrał:

    > Oczywiscie bo ten "natywny bagnet" to pewno pierscien mocowany na trzy
    > srubki do jakiegos wyzlobionego kolnieza bedacego czescia obudowy.

    Jesteś pewien, że nie obsługują poprawnie popychacza przesłony?
    Mają w ofercie od wielu lat własne body na bagnet K...

  • 30. Data: 2010-02-06 15:13:50
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Jesteś pewien, że nie obsługują poprawnie popychacza przesłony?
    > Mają w ofercie od wielu lat własne body na bagnet K...

    Nie wiem czy ma czy nie.
    Chodzilo mi o stwierdzenie "natywny bagnet" w cenie "tylko kilka euro
    wiecej" niz M42. Przy tego typu sprzecie wszystkie czesci sa
    maksymalnie: proste, tanie, uniwersalne i wymienialne. Na zrobienie
    przejsciowki z M42 na bagnet K pewno potrzeba wiecej materialu i pracy
    niz zrobienie "natywnego K" (nawet jezeli jest tam popychacz).

    Na allegro jak beda dwa identyczne obiektywy jeden M42 drugi K to ten
    drugi bedzie przynajmniej 50% drozszy a przejsciowka bedzie koszotwac
    50% roznicy ... bo to "Pentax K" (ma "x" w nazwie).