  • 41. Data: 2010-02-07 12:09:49
    Temat: Re: tania manualna optyka ;)
    Od: JD <j...@g...com>

    On 5 Lut, 18:41, cichybartko <c...@g...com> wrote:
    > Często pada argument dotyczący Pentaxa i jego świetnej współpracy z
    > "tanią" manualną optyką. Tytułem wyjaśnienia tej taniości link do
    > allegro:http://www.allegro.pl/show_item.php?item=905
    707407

    Argument ku czemu?

    Pentax świetnie współpracuje z tanią manualną optyką,
    mam porsta 55/1.2 pentaxa 100/2.8 i świetnie z nimi współpracuje
    miałem tokinę przywołaną w tym wątku przez Marka Wyszomirskiego
    i wszystkie te szkła są tanie i dobre (nie jak wino :)

    Legendą jest natomiast dostępność taniej i dobrej optyki manualnej.
    Wiele razy obserwowałem aukcje na Allegro i na ebayu
    i zawsze jak był jakis obiektyw perełka, to osiągał cenę jak za perłę.
    Po prostu użytkownicy Pentaxa wiedzą, które szkło jest warte swojej
    ceny.

    JD

  • 42. Data: 2010-02-07 12:16:00
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    >mam porsta 55/1.2

    Jak Ci sie sprawuje ten Porst (color reflex) i jak ma sie ten porst do
    Revuenona 55/1.2, podobno to to samo? Jest jeszcze Pentax 50/1.2 ale tego
    raczej sie nie znajdzie.

  • 43. Data: 2010-02-07 12:25:01
    Od: JD <j...@g...com>

    On 7 Lut, 13:16, "Norbert" <i...@h...spam> wrote:

    > Jak Ci sie sprawuje ten Porst (color reflex) i jak ma sie ten porst do
    > Revuenona 55/1.2, podobno to to samo? Jest jeszcze Pentax 50/1.2 ale tego
    > raczej sie nie znajdzie.

    Porównania nie mam, Porst-Cosinon-Revuenonto podobno to samo
    wyglądały na identyczne na zdjąciach z różnych aukcji.

    Na Pentaxa 50/1,2 zasadzałem się parę razy i zawsze cena przerastała
    możliwości
    Pamiętasz takiego grupowicza o nicku "alkos" omal go nie namówiłem na
    sprzedaż,
    ale w końcu sie nie zdezydował.

    ten Porst:
    http://jacek3d.deviantart.com/art/obsesja-139513354
    ma sens tylko w takich zdjęciach, z wykorzystaniem 1.2
    na większych przysłonach to zwykłe szkło jak każde ponad 50/1.7

    JD

  • 44. Data: 2010-02-07 14:31:53
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    >ten Porst:
    >http://jacek3d.deviantart.com/art/obsesja-139513354
    >ma sens tylko w takich zdjęciach, z wykorzystaniem 1.2
    >na większych przysłonach to zwykłe szkło jak każde ponad 50/1.7

    50/1.7 A Pentaxa to mam, ale chcialem cos o dzialke jasniejsza, wlasnie ze
    wzgledu na jeszcze mniejsza GO i nocna fotografie z reki. No coz przyczeje
    sie na jakiegos z wymienionych f/1.2. Na allegro widze po okolo 700, czy to
    dobra cena?, za 800 moge dostac Samyanga 85/1.4, moze nie tak jasny, ale
    optycznie dobry od pelnej dziury i nowy, tylko chyba by mi bylo juz za wasko
    i pewnie lezalby u mnie w torbie, bo portretow nie robie, no i nie mam
    studia i nie bede mial :)
    Co do linku do zdjecia to bokeh jest troche dziwny w tym Porscie, choc to
    pewnie od ujecia zalezy.
    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2010-02-07 15:40:42
    Od: JD <j...@g...com>

    On 7 Lut, 15:31, "Norbert" <i...@h...spam> wrote:

> [...]
    > studia i nie bede mial :)
    > Co do linku do zdjecia to bokeh jest troche dziwny w tym Porscie, choc to

    Ja na ebayu dałem 58E
    z czego gość mi oddał 10 :)
    więc 700PLN to chyba sporo za dużo
    Widywałem to szkło jeszcze nie dawno po ok 300
    i więcej bym za nie nie dał, ale cene dyktuje rynek

  • 46. Data: 2010-02-07 21:25:03
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    >Ja na ebayu dałem 58E
    >z czego gość mi oddał 10 :)
    >więc 700PLN to chyba sporo za dużo
    >Widywałem to szkło jeszcze nie dawno po ok 300
    >i więcej bym za nie nie dał, ale cene dyktuje rynek

    Dzieki za rady, za 300 to chetnie. Wlasnie cen nie dyktuje rynek, wszyscy
    wystawiajacy daja juz z cena powyzej 700 na starcie, przez co nie widzialem
    zeby ktos u nich kupil kiedykolwiek jeden z wymienionych modeli.
    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2010-02-08 18:11:14
    Od: t0p <x...@x...pl>

    cichybartko wrote:
> [...]
    > allegro: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=905707407
    > I ktoś narzekał na cenę naleśnika Olympusa do m4/3 ;).

    Kolejny przykład "taniej" manualnej optyki:
    http://allegro.pl/item907764888_takumar_smc_24mm_f_3
    _5_nowy_okazja.html

    :P

  • 48. Data: 2010-02-08 22:04:09
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Kolejny przykład "taniej" manualnej optyki:
    > http://allegro.pl/item907764888_takumar_smc_24mm_f_3
    _5_nowy_okazja.html

    A to m42, mogl kupic kazdy system. Swoja droga to chyba dobrze ze po tylu
    latach szkla ida po takich cenach :)