  • 31. Data: 2010-02-06 15:16:26
    Temat: Re: tania manualna optyka ;)
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    PS

    > Na zrobienie przejsciowki z M42 na bagnet K pewno potrzeba wiecej materialu i pracy
    > niz zrobienie "natywnego K" (nawet jezeli jest tam popychacz).

    Bo najpierw trzeba bylo zrobic M42 potem przejsciowke.

  • 32. Data: 2010-02-06 18:18:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał:

    > DO D90 jak najbardziej. Do D5000 i D3000 może być kitowym.
    >[...]

    Jasne. Czyli moje zastrzeżenia z punktu 1 uznajemy za obalone. Pozostaje do
    wyjaśnienia punkt 2.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2010-02-06 18:27:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

    > Nie. Piszę o Panasonic Lumix 14-45mm f/3.5-5.6 OIS.

    http://www.photozone.de/olympus--four-thirds-lens-te
    sts/414-pana_1445_3556?start=1
    > Nie chcę się upierać że jest to szkło idealne, ale nie można zapominać
    > że jest to bardzo lekka i z racji zooma bardzo wygodna konstrukcja. Żeby
    > pokryć ten zakres potrzebowałbym co najmniej dwóch szkieł stało
    > ogniskowych, w przypadku manuali im szerzej tym gorzej, dochodzą
    > problemy z wagą i wymianą szkieł (można stracić jakieś ważne ujęcie).
    > Faktycznie być może zbyt autorytatywnie wyraziłem swoje zdanie, ale
    > zawsze trzeba iść na kompromisy, i tu konstrukcja Panasonica jest
    > naprawdę ciekawą alternatywą. Szczególnie biorąc pod uwagę takie
> [...]

    I właśnie ten autorytatywny ton wywołał mój sprzeciew, bo tego, że ten
    Panasonic (podobnie jak i Vario Elmar) jest ciekawą alternatywą bynajmniej
    nie neguję. Osobiście też nie posiadam i nie planuję zakupu Pentaxa 35f2 -
    dla mnie wystarczającą dla moich potrzeb alternatywą jest Tamron 17-50f2.8.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 34. Data: 2010-02-06 18:29:58
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <l...@l...localdomain> napisał:

> [...]
    DA18-55II

    > A do nowej Leiki co dają? ;)

    Nie wiem - nie miałem.
    Przypuszczam, ze obiektywy kitowe do Hasselbladów też mogly byc całkiem
    fajne optycznie:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 35. Data: 2010-02-06 19:20:16
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > allegro: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=905707407

    No i mamy final aukcji, gdyby czlowiek wiedzial to by 5 lat temu 10 takich
    kupil i dzisiaj sprzedawal z 300% zyskiem.

  • 36. Data: 2010-02-06 19:44:26
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-06 20:20, Norbert pisze:

    > No i mamy final aukcji, gdyby czlowiek wiedzial to by 5 lat temu 10 takich
    > kupil i dzisiaj sprzedawal z 300% zyskiem.

    Ciekawe czy aż tak wielki jest rynek kolekcjonerów ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 37. Data: 2010-02-06 19:56:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "mg" <a...@p...onet.pl> napisał:

    >Oczywiscie bo ten "natywny bagnet" to pewno pierscien mocowany na trzy
    >srubki do jakiegos wyzlobionego kolnieza bedacego czescia obudowy.

    Nie tylko - jest też mechanika przeniesienia sterowania przysloną. Faktem
    natomiast jest, że brakuje styków elektrycznych - jest to zatem odpowiednik
    zwykłego bagnetu K.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 38. Data: 2010-02-06 22:22:45
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > Pentax FA35f2:
    > http://www.photozone.de/pentax/123-pentax-smc-fa-35m
    m-f2-al-photozone-review--test-report?start=1

    A jak się to FA35f2 ma do manualnej optyki, o której mowa (SMC A 35mm
    2.0)? Chyba nie jest to identyczna konstrukcja optyczna?

    --
    Mirek

  • 39. Data: 2010-02-07 00:14:55
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > A jak się to FA35f2 ma do manualnej optyki, o której mowa (SMC A 35mm
    > 2.0)? Chyba nie jest to identyczna konstrukcja optyczna?

    Ciekawe czy kupujacy byl tego swiadom bo jak nie to bedzie sobie plul w
    twarz. Wersja A 35 jest troche dziwna bo ma spiep.... bokeh, zamiast
    pieknego rozmycia mamy podwojne linie, wiecie o co chodzi. Wersja FA ma juz
    to poprawione, w wersji K tez nie byl zly. Jesli uszeregowac bokeh to
    wyglada tak kolejnosc: FA -----> K --> A. Wiec jesli ktos chcial miec jakosc
    FA tanim kosztem, to ani jakosci, ani zysku, ani AF, ostatnio FA chodzily po
    1200 wlasnie.
    Pozdr.

  • 40. Data: 2010-02-07 02:26:02
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik KILu napisał:
    > Raz kupilem od niego Heliosa IV z bagnetem Pentaksa. Tyle, ze kosztowal
    > 70 zl i chyba fatycznie byl nowy, wiec warunki transakcji do
    > zaakceptowania. :)

    Nie śledzę cen Heliosów. 70zł nie odstraszyłoby mnie. Jakbym
    potrzebował, to tyle bym zapłacił. W podanym przypadku Pancolara, nawet
    mając pieniądze w kieszeni, nie dałbym aż tyle. Dla samej zasady. To
    jest przegięcie ponad przegięciami. Liczy chyba tylko na bogatego
    kolekcjonera. Jego prawo. Byle tylko nie określano na podstawie tej
    aukcji skali cen tego konkretnego modelu obiektywu. Póki ktoś nie kupi,
    to nie będzie punktem odniesienia. Jak kupi, to niech się inni martwią,
    bo ja mam taki obiektyw :-) Nawet dwa, bo jeden na gwint a drugi na
    bagnet. Wówczas ceną graniczną było około 450zł. Cen swoich nie
    pamiętam. Kupowałem w komisie.
    Maciek