  • 21. Data: 2012-09-15 11:08:51
    Temat: Re: tak na marginesie rewolucji bezlusterkowej
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Roguski wrote:
    > A ja po kolejnym tygodniu porównywania zdjęć coraz bardziej utwierdzam
    > się w przekonaniu, że Panasonic DMC-G5 to świetny aparat. Dobry
    > wizjer, dobry, ruchomy ekran, dobry przetwornik, dobre obiektywy z
    > dobrą optyką i dobrą stabilizacją, szybki i pewny AF. Do tego mały,
    > lekki, poręczny, wygodny - mam go przy sobie codziennie - z dwoma
    > obiektywami - i nawet tego nie czuję.
    >
    > Ale do D800E z dobrym Nikkorem to mu jednak baaardzo daleko, pomimo
    > kilku rzeczy, które ma zdecydowanie lepsze.
    >
    > I dlatego kiedy chcę zrobić ZDJĘCIE, to biorę D800E.

    tylko czy rzeczywiście ktoś to zauważy patrząc na zdjęcie.

  • 22. Data: 2012-09-15 11:31:51
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2012-09-15 10:30, PK pisze:
    > AFAIK to co podałeś, to wynik Samsung Electronics, a nie całej grupy,
    > ale w tej chwili nie mam jak sprawdzić.
    [...]
    Tak, Samsung Electronics.
    http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/corporateprof
    ile/download/2011_annual_rpt.pdf

    [...]
    > Opierałem się o wyniki za 2Q2012.
    > Przychód z I.P.: 75% całości.
    > Zysk operacyjny to z I.P.: 84% całości.
    [...]

    http://www.canon.com/ir/annual/2011/report2011.pdf

    [...]
    > IMO Nikon 1 to taka zapchajdziura, żeby na spotkaniu zarządu prezes
    > nie gderał, że firma nie wchodzi na nowy rynek :).
    [...]

    Może nie zapchajdziura, może mieli (i mają) jakąś głębszą myśl, ale dla
    mnie zupełnie nieciekawa oferta - na produkty tej linii nie wydam swoich
    pieniędzy.

    --
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 23. Data: 2012-09-15 13:25:13
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-09-15 11:31, Jakub Roguski pisze:
> [...]

    > Może nie zapchajdziura, może mieli (i mają) jakąś głębszą myśl, ale dla
    > mnie zupełnie nieciekawa oferta - na produkty tej linii nie wydam swoich

    Postąpili jak - za przeproszeniem - Apple: wprowadzić swój standard
    (firma z jabłuszkiem ma własne odmiany różnych złącz, adapterów). Nikt
    im nie bronił dołączyć do konsorcjum m4/3 albo zrobić bezlusterkowca
    APS-C, do którego można podpiąć szkła (obojętnie z przejściówką, czy
    bez) dedykowane do lustrzanek. Ale to pewnie zahamowałoby sprzedasz
    tańszych DSLR Nikona. Poza tym chyba zbyt późno się obudzili. SONY już
    mocno wgryzło się w segment bezlusterkowców.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 24. Data: 2012-09-15 13:35:47
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    mt napisał:
    > W Nikonie dział foto to też jeden z kilku, oprócz tego produkują
    > przecież optykę w postaci lornetek i lunet, optyki celowniczej na broń,
    > sprzęt pomiarowy jak mikroskopy, dalmierze, niwelatory, teodolity,
    > stacje tachimetryczne. Oczywiście dział foto jest ważny, ale to nie jest
    > tak, że ciągnie on całą resztę.

    Podobnie jak w przypadku Olympusa prawdziwą kasę zarabiają na sprzęcie
    medycznym.

    m.

  • 25. Data: 2012-09-15 13:37:01
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:
    > To nie jest tak do końca, że Samsung od foto i Samsung od telefonów to
    > jedna firma. Gdzieś są powiązania, ale z reguły bardzo luźne. Właściwie
    > dział foto u wielkiego można traktować jak małą firmę, nikt do niej nie
    > będzie dopłacał dłużej niż bardzo krótko.

    Ale na podobnej zasadzie Nikon jest częścią koncernu Mitsubishi. Ze
    względów wizerunkowych prezentuje się jako osobna firma, ale jakby
    doszło co do czego to prawdopodobnie przez wiele lat mógłby jechać na
    minusie bo Wielki Brat by pomógł.

    m.

  • 26. Data: 2012-09-15 13:43:33
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-15, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
> [...]
    > tańszych DSLR Nikona. Poza tym chyba zbyt późno się obudzili. SONY już
    > mocno wgryzło się w segment bezlusterkowców.

    LOL. Nikt nie bronił wcześniej Olympusowi dołączyć do EF- lub F-mount.
    Co to w ogóle za tekst? :D
    Obudziłeś się po 20 latach letargu i zaskoczyło Cię, że firmy ze sobą
    konkurują? :P

    Poza tym "wgryzanie się" jest tu zupełnie nieistotne. Część firm
    z czołówki w branży wchodziła na rynek lustrzanek, gdy Nikon był już
    "wgryziony" od kilkudziesięciu lat i co z tego? :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 27. Data: 2012-09-15 14:10:28
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-09-15 13:43, PK pisze:

    > LOL. Nikt nie bronił wcześniej Olympusowi dołączyć do EF- lub F-mount.
    > Co to w ogóle za tekst? :D
    > Obudziłeś się po 20 latach letargu i zaskoczyło Cię, że firmy ze sobą
    > konkurują? :P

    A tam od razu zaskoczyło. Pisałem tylko w kontekście modeli Nikona serii
    V/J1. Pchać się w nieprzetestowane rozwiązania to wywalanie pieniędzy w
    błoto, ale jeśli ktoś ma taki kaprys to dlaczego nie. Tylko sadzę, że
    takich w przypadku kompaktów EVIL Nikona będzie raczej mniejszość. Bo to
    trochę drogi kaprys jak na te EVIL-e i to, co oferują :) Osobiście,
    gdybym miał wybierać sobie kompaktowego bezlusterkowca to byłoby to coś
    z micro4/3 (np. GX1 Panasonica) albo nowy NEX-6 od SONY.

    Konkurencja producentów to zdrowa rzecz - przynajmniej dla konsumentów :)

    > Poza tym "wgryzanie się" jest tu zupełnie nieistotne. Część firm
    > z czołówki w branży wchodziła na rynek lustrzanek, gdy Nikon był już
    > "wgryziony" od kilkudziesięciu lat i co z tego? :)

    Ale nie zaczynały od zera. SONY i Panasonic robiły i robią kamery wideo
    a zachciało im się (policzyli, że mogą na tym deczko zarobić) produkować
    aparaty fotograficzne :)

    K.

    PS: Sam mam lustrzankę Nikona i z zaciekawieniem przyglądam się jak
    przyjmie się na rynku Canon EOS M, to znaczy, czy posiadacze lustrzanek
    Canon chętnie będą kupowali taki aparat jako zapas "do wszystkiego". Nie
    obraziłbym się za coś takiego u Nikona.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 28. Data: 2012-09-15 14:20:22
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-09-15 14:10, Krystek pisze:
    > Ale nie zaczynały od zera. SONY i Panasonic robiły i robią kamery wideo
    > a zachciało im się (policzyli, że mogą na tym deczko zarobić) produkować
    > aparaty fotograficzne :)

    Sony zaczynało od zera? A o takiej firmie jak Minolta słyszałeś?

  • 29. Data: 2012-09-15 15:10:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-09-15 14:20, trolling tone pisze:

    > Sony zaczynało od zera? A o takiej firmie jak Minolta słyszałeś?

    No fakt, zapomniałem o wykupieniu Minolty, co nie zmienia faktu, że
    zdecydowali się wejść w ten fotobiznes.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 30. Data: 2012-09-15 19:40:19
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-09-14 19:12, Jakub Roguski pisze:
    > I dlatego kiedy chcę zrobić ZDJĘCIE, to biorę D800E. Natomiast kiedy
    > chcę móc w każdej chwili zarejestrować coś, co przukuło moją uwagę, to
    > mam przy sobie G5.

    Mam do Ciebie pytanie, jako do posiadacza D800. Jest w sieci dość dużo
    sygnałów o problemach z AF (backfocus, źle pracujący lewy czujnik). Czy
    mógłbyś napisać, jak z tym jest w Twoim aparacie?