  • 51. Data: 2012-09-18 08:47:04
    Temat: Re: tak na marginesie rewolucji bezlusterkowej
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 17.09.2012 18:20, Janko Muzykant wrote:

    > Za późno, po e-papierze mogę się skusić tylko na... telefon z e-papierem :)

    a wymyslili juz kolorowy?
    Marx

  • 52. Data: 2012-09-20 18:01:36
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-14 22:58, PK pisze:

    > Muszę coś napisać, bo Twój post po prostu mnie zmiótł :).
    >
    > Najpierw coś o rozmiarach (faceci lubią o tym gadać :P).
    >
    > Samsung to w ogóle gigant i o nim nie ma sensu rozmawiać.
    >
    > Panasonic i Sony są ponad 2 razy większe od Canona.
    > Fujifilm jest niewiele mniejsza od C.
    > Ricoh (właściciel Pentaxa) to trochę ponad połowa C.
    > "Duży" Nikon to firma wielkości Olympusa. Obie razem są porównywalne
    > z Ricohem alias Pentaxem :).
    >
    > Ale ważnych czynników jest więcej.
    > Dla Nikona sprzedaż aparatów to tak naprawdę jedyny istotny biznes.
    > Canon jest w minimalnie lepszej sytuacji (drukarki).

    Nie wiem jak obecnie, ale za "moich" czasów sprzedaz działu foto w
    Canonoe stanowiła craptem ...11% jego całości obrotów.
    A zatem dalsze rozważania, przynajmniej w stosunku do tej firmy
    pozbawione są podstaw

    > Tymczasem dla Samsunga, Sony, Panasonica, Fujifilm i Ricoha branża foto
    > to po prostu jeden z kilku/kilkunastu punktów w excelowej tabelce
    > z wynikami finansowymi. Zazwyczaj mniej istotny. To oznacza, że jeśli
    > te firmy przeszarżują z bajerami i zaczną tracić, to ich to bardzo nie
    > rusza. Jeśli departament foto zacznie przynosić straty, to się go
    > sprzeda albo zamknie i po sprawie.
    > Jeśli departament foto w C lub N zacznie przynosić duże straty, to po
    > prostu upadną :).

    Nie wiem jak obecnie, ale nieco lat wstecz,za "moich" czasów sprzedaż
    działu foto w Canonie stanowiła raptem "aż"...11% jego całości obrotów.