  • 1. Data: 2009-12-29 09:01:50
    Temat: sztuka i Sztuka
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,7403583,Rzezb
    a_Balki_w_Podgorzu_pijacka_melina.html

    Z jednej strony... No właśnie, ciężko jednoznacznie ocenić, co się
    dzieje. Bo z jednej strony dzieło (czy też ''dzieło'') jest dość
    kontrowersyjne w postaci jakiej jest - osamotnione, postawione ot tak,
    bez sensu i tradycji (i niech mi nikt nie mówi, że to początek i od tej
    pory będziemy stawiać nowoczesną sztukę na skwerkach, bo niestety w
    naszym zaścianku to nie nastąpi jeszcze długo).
    Ale z drugiej strony... żal i obciach straszny. Cóż może zobaczyć ktoś,
    kto tu wpada na chwilę? Zapijaczony naród prostaków, coś z czego sami
    się śmiejemy szukając wzorców w jakiejś najbardziej zapyziałej byłej
    republice radzieckiej, tylko jeszcze mocniej.

    Między wystawianiem dziadostwa, a opluwaniem sztuki granica jest płynna.
    Wolałbym jednak więcej wystawiania, a mniej plucia. Zawsze może się
    zdarzyć, że ktoś coś fajnego wystawi...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-12-29 09:37:36
    Temat: Re: sztuka i Sztuka
    Od: "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl>

    > Z jednej strony... No właśnie, ciężko jednoznacznie ocenić, co się dzieje.
    > Bo z jednej strony dzieło (czy też ''dzieło'') jest dość kontrowersyjne w
    > postaci jakiej jest - osamotnione, postawione ot tak,

    Skoro instalacja ma tytuł "Jak to jest", to jako zarzygana i zasikana
    dokładnie pokazuje to, co definiuje jej tytuł.

    ~BitPump

  • 3. Data: 2009-12-29 09:41:00
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > i niech mi nikt nie mówi, że to początek i od tej pory będziemy stawiać
    > nowoczesną sztukę na skwerkach, bo niestety w naszym zaścianku to nie

    Np w takim Londynie taka sztuka na ulicy moze stac i nikt tego nie
    zdewastuje, bynajmniej nie dlatego ze to nie jest narod pijaczkow a dlatego,
    ze jest tam wszechobecny cctv i dotkliwe kary za niszczenie przestrzeni
    miejskiej.
    Zreszta w wielu innych dziedzinach z codziennego zycia jest podobnie.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2009-12-29 10:20:03
    Od: n...@p...fm

    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,7403583,Rzezb
    a_Balki_w_Podgorzu_pijacka_
    melina.html

    eh, a ja patrząc na te zdjęcia myślałem że taki cel artysty by pokazać "Jak to
    jest". I jak widać jest inaczej UNAS i UNICH

    pozdr. o.N.

  • 5. Data: 2009-12-29 10:20:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant wrote:

    > Między wystawianiem dziadostwa, a opluwaniem sztuki granica jest płynna.
    > Wolałbym jednak więcej wystawiania, a mniej plucia. Zawsze może się
    > zdarzyć, że ktoś coś fajnego wystawi...

    Np. kontener:

    "12 października, hala turbin Tate Modern w Londynie, jednej z najsłynniejszych
    w świecie galerii sztuki współczesnej. Polski artysta Mirosław Bałka pokazuje
    kilkuset gościom wernisażu swą najnowszą pracę "How it is" ("Jak to jest") ,
    czyli gigantyczny, wysoki na 13 i szeroki na 30 metrów kontener, pokryty od
    wewnątrz czarnym aksamitem. W jego wnętrzu nawet kilkuset zwiedzających
    jednocześnie nieomal "traci wzrok" z powodu wszechogarniającej ciemności.
    Reakcje brytyjskich krytyków sztuki - nie tylko z branżowych mediów -
    entuzjastyczne. "The Times": "Bałka to najlepsza instalacja, jaką kiedykolwiek
    pokazano w Turbine Hall"; "Guardian": "Zdecydowanie najbardziej udany projekt";
    "Daily Telegraph": "Praca Bałki robi olbrzymie wrażenie"; BBC: "Oglądanie tej
    niesamowitej pracy to jak spoglądanie w otchłań czarnej dziury". Dziennie "How
    it is" najbardziej rozchwytywanego obecnie w świecie polskiego artysty ogląda w
    Tate Modern ponad 10 tys. osób z całego globu."

    Zdanie "to najlepsza instalacja, jaką kiedykolwiek pokazano w Turbine Hall" mówi
    chyba wszystko o tym truchle które lewactwo nazywa sztuką nowoczesną.

  • 6. Data: 2009-12-29 11:02:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał

> [...]
    >
    > Zdanie "to najlepsza instalacja, jaką kiedykolwiek pokazano w Turbine
    > Hall" mówi chyba wszystko o tym truchle które lewactwo nazywa sztuką

    Nic dodać, nic ująć.

    adam

  • 7. Data: 2009-12-29 11:43:08
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    w Lądku (no bo nie mam takiego miasta jak Londyn) stoi toto w galerii a w
    Krakowie gdzieś na osiedlu więc czy można się dziwić, że ludzie widzieliby
    tam raczej 'normalną' ławkę z wolnym widokiem na plac zabaw a nie prawie
    melinę dla dzieciaków gdzie mogą one zajarać nie będąc widocznymi dla
    rodziców

    równie dobrze możnaby powiesić 'bitwę pod grunwaldem' na osiedlowej ścianie
    i płakać że ktoś ją osprejował !!!

    a poza tym to sztuką jest umieć sztukę pokazać.

  • 8. Data: 2009-12-29 14:21:16
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl> napisał w
    wiadomości news:b8vo07-9uc.ln1@usenet.etop.pl...

    > Skoro instalacja ma tytuł "Jak to jest", to jako zarzygana i zasikana
    > dokładnie pokazuje to, co definiuje jej tytuł.

    To jest sztandarowy przykład sztuki użytkowej! Nikomu nie potrzebny betonowy
    tunel, znaczy chcialem powiedzieć nikomu nie potrzebne betonowe dzieło
    sztuki zostało wykorzystane w najlepszy możliwy sposób :))) Stało się
    potrzebne i porządane w pewnych kręgach społecznych. Powiedziałbym trafiło
    pod strzechy!

    Pozdrawiam Przemek

  • 9. Data: 2009-12-29 15:00:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:

    > Nic dodać, nic ująć.

    Ja jednak dodam, że lubię to ''coś'' (już nie nazywajmy tego sztuką
    jakąkolwiek) i żałuję, że tego czegoś nie można mieć tu, na miejscu,
    nawet jeśli to tylko tunel z gazobetonu...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gryzie cię sumienie? - zażyj truecrypta/

  • 10. Data: 2009-12-29 15:31:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > Ja jednak dodam, że lubię to ''coś'' (już nie nazywajmy tego sztuką
    > jakąkolwiek) i żałuję, że tego czegoś nie można mieć tu, na miejscu, nawet
    > jeśli to tylko tunel z gazobetonu...

    Nie no, OK, rozumiem to.
    Wypada zatem zamienić "instalacja" na "preformans", którym stała się owa
    "instalacja" za sprawą tubylców - wartość dodana ; )

    W tej relacji, którą podlinkowałeś brakuje mi szerszej perspektywy
    otoczenia - jedno ze zdjęć, dość skąpe, nasuwa przypuszczenia, że decyzja o
    lokalizacji może wiele tu tłumaczyć. Może należało lepiej wybrać miejsce ?
    Nie znam Krakowa zbyt dobrze, z mapy (nawet satelitarnej niewiele wynika)
    ale czy ten plac Niepodległości to jest dobre miejsce ? Jeśli tak to skąd
    się tam biorą męty ?
    Wiesz, jak widzę taki kadr:
    http://www.podgorze.pl/art.php?id=1061
    to jakoś nie dziwię się, że może taka "sztuka betonu" wywołać agresję ; )
    Komentarz jest również dość konkretny.

    adam