    From: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: standardowe pytanie - jaki spacer zoom?
    Date: Sat, 13 Jun 2009 00:20:22 +0000 (UTC)

    Nie chcę zanudzać, ale nadszedł czas, by wymienić kita na coś lepszego i
    siedzę już nad tym dobrych kilka dni i nie mogę wybrać. Za duży wybór. Mam
    Sony A300.

    Z jednej strony Tamron 17-50 f2.8, z drugiej Sigma 24-70 f2.8. Lubię jasne,
    stałe światło tych obiektywów. Sigma to starsza konstrukcja i zoptymalizowana
    pod pełną klatkę (może kiedyś zamienię body... ale nie w tej pięciolatce
    chyba). Tamron ma fajny zakres ogniskowych, na pewno by mi odpowiadał, bo
    często robię zdjęcia przy szerokim końcu kita. Sigma za to jest dłuższa,
    musiałbym we wnętrzach ciaśniej kadrować. Za to jest na pełną klatkę i jak bym
    trafił ostry egzemplarz, będzie równie ostra co Tamron.

    Zastanawiam się też nad Sigmą 17-35 f2.8-4 i Sigmą 17-70 f2.8-4.5. W tych
    obiektywach nie podoba mi się to, że nie mają stałego światła (a ja często
    robię zdjęcia na pełnej dziurze). Nie są chyba też tak ostre jak pierwsze dwa.
    Sigma 17-70 ma za to najlepszy zakres ogniskowych na cropa.

    Sam tego orzecha nie rozgryzę. Please help :-)

    Maciej