  • 21. Data: 2010-02-10 12:28:34
    Temat: Re: [sprzedam] EF 70-200 L f4
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:hksg5m$rsr$1@inews.gazeta.pl...
    > Doskonale to rozumiem, bo sam miałem dokładnie to samo. I po latach życia
    > z wadami kompaktów, niestety wracam do lustra, ale już z bardziej
    > minimalistycznym podejściem - z przedłożeniem wagi i zakresu obiektywów
    > nad MTFami czy jasnością.
    > Z kompaktów rozważ zamiast G11 mnijeszego braciszka S90. Niby G to
    > kompakt, ale do noszenia zawsze przy sobie jednak za duży.

    Właśnie się sprzedał obiektyw...
    Teraz muszę zamówić tego Canona zanim kasa się rozpłynie ;-))
    S90 kupiła ostatio moja szwagierka za moją namową :-)
    Dla siebie jednak go nie wezmę. Obrotowy ekranik zbyt wiele razy mi się
    przydał kiedyś żebym z niego zrezygnował.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2010-02-10 16:46:02
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "cichybartko" napisał

    > Adam napisz szczerze czy odczułeś to jako poważny krok wstecz? Może jednak
    > większość argumentów przeciwko m4/3 to jest takie szukanie haka na siłę,
    > przez sprzętowych maniaków?

    Nie wiem, pewnie po części tak.
    Szczególnie jak ktoś zbyt śmiertelnie poważnie podchodzi do tematu ; )

    Odczucie o kroku wstecz dla mnie akurat było oczywiste. Zwłaszcza, że przez
    miesiąc miałem lustro i G1 z kitem równolegle. G1 kupiłem w celu
    poznawczym - będzie mi odpowiadać czy odrzuci mnie na kilometr ?
    Miałem 40D z takim już docelowym zestawem szkieł - 60/2,8 macro, 135L,
    17-40L. Nic więcej nie było mi potrzebne choć w ostatnich miesiącach
    zastanawiałem się nad zamianą 135 na 70-200. Cały zestaw dawał mi jakość co
    do której nie miałem żadnych zarzutów.

    Argument przeciw MFT to oczywiście marny wybór szkieł choć samo G1 nadrabia
    ten mankament wyśmienitą współpracą z manualną optyką (jakość wizjera) - no
    ale to nie dla każdego atrakcyjna sprawa.
    Teraz jest już nieco lepiej ale w systemie Panasonica widzę pewną pułapkę
    związaną z udziałem Leicy. Już parę szkieł FT to miało - wielkie halo wokół
    lejkowego rodowodu, nieszczególnie poparte lejkową jakością. Co prawda nie
    mówię tego z autopsji ale na podstawie decyzji o niekupowaniu podjętej po
    przejrzeniu licznych testów. Te szkła mnie po prostu nie przekonują -
    relacja cena jakość jest nieadekwatna.

    To co mnie boli to jest niestety lag, któremu bliżej do kompaktów niż do
    luster.

    Poza tym same plusy.

    Powiem tak - G1 jest idealną alternatywą dla najtańszych dSLRów, których
    właściciele nie chcą wychodzić poza kitowe szkła.
    Jako krok w kierunku jakości po kompakcie - ideał.
    Jako proteza dla ludzi, którzy nie dostrzegają nic szczególnie kuszącego z
    tachania dSLRa wraz z szklarnią - ideał.

    adam