eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[spam] Omega B 1998[spam] Omega B 1998
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: [spam] Omega B 1998
    Date: Sun, 16 Jan 2011 01:53:32 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 160
    Message-ID: <igtg2t$2uv$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1295139741 3039 77.252.249.9 (16 Jan 2011 01:02:21 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Jan 2011 01:02:21 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2343053
    [ ukryj nagłówki ]

    Jak ostatnio wysypało spamami "sprzedam" to i ja się odważę. Nie mogę
    sprzedać "normalnie" bo wszyscy kupujący to chcą maks 2.0, najlepiej
    diesel, i jak najtańszy, albo jakieś karkołomne zamiany na golfa + dwa
    iPhone... No i handlarze/komisy którzy upierali się żeby ustawić
    przebieg np 102tyś bo z takim stanem poszłaby bez problemu (pfu, ja tak
    nie chce).

    Opel Omega B MV6 Kombi (czyli najlepiej wyposażona wersja wtedy produkowana)
    Data rejestracji: 12/1998
    Przegląd: 11/2011 (przegląd na kolejny rok z głowy)
    Ubezpieczenie: 10/2011 (ubezpieczenie na kolejny rok z głowy)
    Przebieg w km: 192 000 km (około, co parę dni jeździ)
    Skrzynia biegów: automatyczna
    Moc: 155 kW (211 KM) - silnik X30XE
    Pojemność skokowa: 2962 cm?
    Rodzaj paliwa: benzyna+LPG (STAG300/6)
    Kolor: granatowy-metallic
    Vin: W0L0VBP35X1026556
    Felgi aluminiowe Opel oryginalne 16", opony praktycznie nowe (2010-10)
    letnie Dunlop 205/55/R16
    http://picasaweb.google.com/hrumque/OmegaB#

    *Cena - _chciałbym_ dostać 11000zł* ale jeśli znajdzie się zdecydowany
    chętny w miarę szybko to jestem w stanie zejść w dół
    Pierwsza rejestracja 1998-12-16 w Niemczech.
    Sprowadzony do Polski 2006-06-23, w Polsce jestem jego drugim
    właścicielem (od 2006r !). Dostępna w Opolu i okolicach.

    Kombi - bagażnik ogromny, butla LPG 53kg zamiast koła zapasowego (w
    schowku w podłodze bagażnika, nie zajmuje miejsca, nie widać jej),
    oryginalne 15" koło zapasowe dodaje gratis, nigdy nie używane.

    - przy przebiegu 150tys km założony bardzo dobry gaz sekwencyjny
    STAG300-6, parownik 250KW, wtryski żółte (zamontowane prawidłowo ;) ) ,
    butla toroidalna zamiast koła zapasowego 53kg (wchodzi około 45-49litrów
    gazu, zależnie od temperatury i stacji).

    - przy 165tys km był wymieniony cały rozrząd, napinacze itp sprawy,
    uszczelniona chłodnica oleju, wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów
    itp. Przy okazji wymieniony olej w skrzyni automatycznej

    - przy 175tys km rozleciał się napinacz paska klinowego (nie rozrządu!),
    wymieniony pasek, napinacz, przy okazji nowy alternator + regulator,
    nowy rozrusznik

    - gdzieś tam po drodze jeszcze była wymiana czujnika położenia wału,
    trójnika wody itp

    Realne spalanie: wg komputera, 3/4 po mieście, na gazie - 12-13L/100km,
    na trasie przy prędkościach rzędu 90-100km i na benzynie spalanie
    8.9L/100km (wg tankowania). Na autostradzie, przy prędkościach rzędu
    160-180 na lpg idzie około 15L/100km, ale jest "minus" gazu - nie da się
    "zjechać do zera" zbiornika z gazem przy takiej jeździe autostradowej -
    gdy jest 1/4 zbiornika, to wyłącza się gaz przy gwałtownym
    przyspieszaniu (zbyt duży pobór gazu i spadek ciśnienia w butli, a nie
    zamarzanie parownika). No ale na gazie nie trzeba się ścigać

    Skrzynia biegów automatyczna (z trybami sport, winter, ręczną redukcją
    do 3 2 1 biegu), przy 165tyś km miała wymieniony olej i filtr - był olej
    w stanie idealnym, więc sprzęgiełka nie popalone są itp. Prędkość
    maksymalna około 230km/h (wg gps, na liczniku 250 prawie pokazuje), przy
    200km/h jest przyzwoicie cicho w aucie (a prędkość tą osiąga bez
    problemu i w przyzwoitym czasie, do pomiaru przyspieszenia nie trzeba
    używać kalendarza)

    Zawieszenie 100% sprawne, 2010-11 wymienione wszystkie silent-blocki,
    gumy przy mocowaniu tylnego wózka, tylne amortyzatory (miały już 30%
    sprawności tylko), testy na wytrząsarce ok. Mały "minus" - oryginalne
    amortyzatory hydro-automato-hydrauliczne z tyłu zostało wymienione na
    "zwykłe". Nie ukrywam tego (cena zwykłego ~400zł, z hydrokorekcją
    wysokości ... drooogo), lepsze nowe zwykłe niż hydro ze szrotu.

    Oryginalne reflektory (w 2009r zamontowane całkiem nowe, bo stare były
    zmatowione) soczewkowe xenon (z spryskiwaczami, poziomowaniem itp,
    fabryczne). Światła długie na żarówkach (H1 55W), krótkie na ksenonach
    (oryginalne fabryczne, palniki półroczne oryginalne Philips D2S 4300K).
    Prawa "hokejka" plastikowa pod reflektorem (plastikowy pasek z którego
    wyjeżdża spryskiwacz reflektora) pęknięty (zimą przymarzł spryskiwacz i
    wypchnął listwę przy użyciu), ale trzyma się ok, można to skleić albo
    zostawić - nie odpadnie.

    Wnętrze czyste, w aucie nigdy nie były palone papierosy - czarna skóra,
    podsufitka szaro-beżowa, bagażnik czarny. W komplecie skórzana roleta
    bagażnika (przykrycie bagażnika, by z zewnątrz nie było widać co tam
    wozimy), oraz materiałowa kratka do zamontowania między fotelami
    (tylnymi lub przednimi, gdy tylne rozłożone na płasko) a bagażnikiem, by
    np pies nie przeskakiwał, albo by w razie hamowania nic z bagażnika nie
    poleciało do przodu.

    Wbudowana nawigacja fabryczna, ale w dzisiejszych czasach raczej jako
    ciekawostka bo ma monochromatyczny wyświetlacz (ale ma wrzucone CD z
    mapami PL 2008/09)

    Oryginalne radio Opel CAR300 (kasetowe) sterujące 6x CD zmieniarką (w
    bagażniku, czyta wszystkie płyty CD, CD-R, CDRW), wyświetla wszystko na
    wyświetlaczu komputera pokładowego, sterowanie z kierownicy.

    Zamiast anteny radiowej na dachu - w ten sam otwór zamontowana podstawa
    anteny CB (gniazdo tzw. PL, pasuje większość anten), ale można wrócić do
    anteny radiowej bez problemu.

    Komputer pokładowy (spalanie chwilowe, dystans, temperatura na zewnątrz
    itp), tempomat, elektryczne regulowane fotele, podgrzewane fotele,
    elektryczne lusterka, szyby atermiczne... domykanie szyb z
    pilota-kluczyka. Fabryczne kluczyki będące równocześnie pilotem, 2szt.

    Dwustrefowy klimatronik (ustawiana temperatura klawiszami +/-), nadmuch
    na tylną kanapę. Ostatnio 2010-06-10 wymieniony filtr przeciwpyłkowy,
    czynnik chłodniczy oraz olej sprężarki.

    Auto jest na 100% bezwypadkowe, nie było bite sprowadzane (pierwszy
    właściciel z DE sprzedał je swojemu ojcu w PL, od którego po 3miesiącach
    ja je odkupiłem), szpachlowane malowane itd. Jedynie dolne rogi drzwi
    (jak w każdej Omedze) rdzewiały na powierzchni 2-3cm i zostały
    wyczyszczone - tylko dolne fragmenty drzwi były lakierowane po tej
    drobnej "naprawie blacharskiej". Poza tym nic się nie stało przez całe
    życie auta, najwyżej pod marketem mógł ktoś wózkiem stuknąć gdzieś z boku.

    Nie ma problemu z oglądaniem auta, wzięciem do jakiegoś serwisu/na
    kanał, podłączeniem do komputera, sprawdzeniem miernikiem grubości
    lakieru itp.

    http://picasaweb.google.com/hrumque/OmegaB# UWAGA - Zdjęcia autentyczne,
    aktualne sprzed opadów śniegu, AUTO NIE BYŁO DO ZDJĘĆ PRZYGOTOWYWANE,
    czyszczone, skóry nabłyszczane itp - foto auta prosto "z drogi", tak jak
    jeździ, stąd w bagażniku troszkę śmieci, kurz na karoserii itp.

    OC opłacone na kolejny rok, do 2011-10-22 ~580zł (przy maksymalnych
    zniżkach) więc tylko jeździć.
    Nowiutkie markowe opony 16" ~1300zł
    Nowy akumulator ~300zł
    =================================
    teraz obecne mankamenty/uszkodzenia/awarie/itp - żeby nie było że
    cokolwiek ukryłem:
    - gaz ma niskie ciśnienie (wg odczytu z kompa podłączonego do staga) a
    przy mocniejszym depnięciu spada (co byłoby normalnym objawem, i nie
    powodowało problemu, gdyby spoczynkowo było wyższe) i bywa że z powodu
    zbyt niskiego ciśnienia gazu komputer przełączy się na benzynę. Albo
    świruje czujnik ciśnienia gazu, albo trzeba by zerknąć do parownika. Do
    spokojnej jazdy nie przeszkadza.
    - pęknięta "hokejka" pod reflektorem prawym, prawie nie widać i nie
    przeszkadza http://picasaweb.google.com/hrumque/OmegaB#556257620
    2222169730
    - uszkodzona (obcięta, po odgięciu się końca) listwa na drzwiach
    tylnych, co jest typową przypadłością omeg - tylna listwa zahacza o
    przednią i się obłamuje, tutaj została obcięta by się nie obłamywała.
    http://picasaweb.google.com/hrumque/OmegaB#556257625
    6538195362
    - lekkie wgniecenie krawędzi rynienkowej nad drzwiami (widać na fotce
    http://picasaweb.google.com/hrumque/OmegaB#556257626
    8496853026) - nie
    mam pojęcia kiedy się to stało, a boję się prostować śrubokrętem. Pewnie
    by wystarczyło ;)
    - podgrzewanie fotela kierowcy nie zawsze działa. Czasem nagrzeje się
    ładnie i wyłączy, czasem wyłącza prawie od razu, a czasem mam wrażenie
    że w ogóle nie grzeje - być może coś nie kontaktuje w samym fotelu, bo
    lżejsza żona twierdzi że jej tam zawsze grzeje, a jak ja cięższy siądę
    to różnie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: