  • 11. Data: 2013-05-23 15:35:55
    Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 14:46:00 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Badz twardy, zrob gre sieciowa :)

    nie umiem 'zestawic' polaczenia, a poniewaz
    jest to troche nudne chyba zostawie to
    jednak na przyszlosc(*), chyba ze ktos by cos
    konkretnego teraz poradził, kiedys uruchomilem
    jakis prosty kod pod winsockiem na lokalnym
    kompie i chyba dzialalo, ale nie wiem
    jak w praktyce zdalnie to uruchomic &
    przetestowac

    (*) choc uruchomic i pograc w to zdalnie
    byloby fajne :C

  • 12. Data: 2013-05-23 17:01:44
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    podstawowa niewiadom ajest taka czy jak
    napisalbym ten kod z procedurami serwera i
    klienta i sprawdzil to lakalnie to
    czy uruchamiajac to zdalnie wystarczy
    wklepac tam adresy ip kompow i to by dzialalo ?
    Sam mam mobilny net na karte z orange
    wiec jak to kiedys bylo powiedziane moglbym
    uruchomic tylko kod klienta winsock natomiast
    nie wiem jak z odpalaniem tego kodu procedury
    serwera na jakims innym kompie -
    gdybym wiedzial ze to musi zadzialc to moze bym
    sie zmusil do wklepania tego ale jak nie mam
    pewnosci to na razie nie chce mi sie z tym meczyc (ziew)

  • 13. Data: 2013-05-24 01:42:44
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 17:01:44 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:

    > podstawowa niewiadom ajest taka czy jak
    > napisalbym ten kod z procedurami serwera i
    > klienta i sprawdzil to lakalnie to
    > czy uruchamiajac to zdalnie wystarczy
    > wklepac tam adresy ip kompow i to by dzialalo ?
    Pojawia sie drobne problemy, ale na pewno
    ominiecie ich bedzie duzo latwiejsze niz
    wklepanie kodu.

    > Sam mam mobilny net na karte z orange
    > wiec jak to kiedys bylo powiedziane moglbym
    > uruchomic tylko kod klienta winsock natomiast
    > nie wiem jak z odpalaniem tego kodu procedury
    > serwera na jakims innym kompie -
    Mozna podac koledze adres IP na ktorym sie odpala
    serwer.

    > gdybym wiedzial ze to musi zadzialc to moze bym
    > sie zmusil do wklepania tego ale jak nie mam
    > pewnosci to na razie nie chce mi sie z tym meczyc (ziew)
    Powinno zadzialac.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2013-05-24 09:29:46
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 24 maja 2013 01:42:44 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    >
    > ominiecie ich bedzie duzo latwiejsze niz
    >
    > wklepanie kodu.

    > Mozna podac koledze adres IP na ktorym sie odpala

    neststy wlasnie nie mam nikogo z jakims drugim kompem dla testow pod reką - po prostu
    jakbym
    mogl to przetestowac ze to dziala zdalnie to
    bym wklepał, a tak to mi sie nie chce, p[oczytalem chwile jeszcze o winsocku i chyba
    mw wiem co i jak, zrobie kiedy indziej jak
    bede miaec kompy -

  • 15. Data: 2013-05-25 17:32:27
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    jeszcze gorzej by bylo z napisaniem ai (komputerowgo gracza) do tego, chwilowo
    moze, moze zdeczko odpoczne a poznie pomysle
    nad jakimis nawalankami

  • 16. Data: 2013-05-26 15:33:03
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 25 maja 2013 17:32:27 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
    > jeszcze gorzej by bylo z napisaniem ai (komputerowgo gracza) do tego, chwilowo
    >
    > moze, moze zdeczko odpoczne a poznie pomysle
    > nad jakimis nawalankami

    w sumie ten temat ai mozna by tez poruszyc
    (podobnie do tematu tuningowania zasad gry
    ktorego nie dokonczylem ale moze sie za to
    pozniej wezme):

    mozna by ai zrobic tak

    jeden zawodnik kazdej druzyny powinien pozostawac blisko bramki - preferowaną
    odleglosc od bramki
    trudno mi ustalic ale pewnie gdziec tak z 5 pol od
    bramki

    byc moze jeden zawodnik powinien byc w polu karnym
    przeciwnika i czekac na podania (acz tego nie
    jestem pewien ) bo wtedy jedno skuteczne podanie
    owocuje od razu golem i nawet bramkarz nie
    pomoze

    pozostalych trzech prawdopodobnie moglobybyc
    napedzanych prostym algorytmem - dobiegnij do
    pilki i przekop ja do przodu w kierunku
    swojego zawodnika o jesli tam taki jest
    - aczkolwiek nie wiem czy powinni jakos
    kontrolowac swoje zakresy typu przedni
    pomocnik srodkowy pomocnik tylni pomocnik
    czy biegac we trzech po calym srodkowym polu

    pozatym nie wiem czy taki algorytm w wydaniu comp
    vs comp nie degeneowalby sie i nie porowadzil do
    jakichs dziwnych niezroznicowanych rozgrywek,
    oraz czy w wydaniu hum vs comp nie dalby sie
    latwo okiwac przez czlowieka ktory byc moze
    latwo potrafilby znalezc jego slabe punkty

  • 17. Data: 2013-05-26 21:51:54
    Od: Stregor <s...@g...com>

> [...]
    chyba
    > mw wiem co i jak, zrobie kiedy indziej jak

    Vmware, Virtual PC, i już wymówki dla lenistwa brak. Poza tym zawsze
    można się po 127.0.0.1 łączyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 18. Data: 2013-05-28 10:55:08
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 maja 2013 21:51:54 UTC+2 użytkownik Stregor napisał:

    > Vmware, Virtual PC, i ju� wym�wki dla lenistwa brak. Poza tym zawsze
    >
    > mo�na si� po 127.0.0.1 ��czy�.

    czy ja wiem czy to lenistwo, po prostu
    niektore rzeczy sa troche przynudne zeby je
    robic o ile nie ma to dac naprawde
    przydatnego efektu - musialbym miec dwa
    fizycznie odzielone internetem kompy zebym
    uwazal ze warto i tyle
    (a winsock jest naprawde brzydki gdyby to bylo proste send(char*), recv(char*) to
    bylo
    by co innego

    moge natomiast zastanowic sie jak wygladalby
    taki potrzebny kod w tej grze, generalnie
    gra jest sterowana keystrokesami

    soc5_keydown(int key)
    {
    //... kod reakcji na klawisz

    // ewentualnie nastepuje zmiana strony
    // soc5_side != soc5_side;
    // 0 to lewa druzyna 1 prawa
    }

    w wersji przez net po zmianie strony
    (dla pierwszego gracza na 1 ale drugiego na
    0) eventy powinny przychodzic nie z klawki
    tylko z netu

    // dla gracza 0

    soc5_keydown(int key)
    {
    if(soc5_side==1) return;

    wykonajkomende(key);

    send(key);

    }

    soc5_receive(int key)
    {
    if(soc5_side==0)
    error("?? unexpected packets :/ ");

    wykonajkomende(key);

    }

    chyba by wystarczylo o ile o czyms nie
    zapomnialem lub nie wiem

    da sie opakowac winsocka tak by
    kod sieciowy mozna 'enkapsulowac'
    w tego rodzaju eventy?

  • 19. Data: 2013-05-28 11:14:37
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > chyba by wystarczylo o ile o czyms nie
    > zapomnialem lub nie wiem
    >
    > da sie opakowac winsocka tak by
    > kod sieciowy mozna 'enkapsulowac'
    > w tego rodzaju eventy?

    w jakims zwartym api wydawaloby sie ze
    wystarczoloby cos w stylu

    make_connection("..id zdalnego kompa...", recv_callback);

    send(..jakies dane pakietu..)
    callback_recv(..jakies dane pakietu..)

    i ew dwa opakowywania na send i callback_recv
    (ktore rozpakowywaly by pakiety na
    poszczegolne eventy )

    w sumie nie wiem czy ten callback_recv
    jest w windzie obslugiwany na jakichs
    przerwaniach czy niezaleznym procesorze
    karty sieciowej or what - ale chyba musi byc
    jedno albo drugie (pewnie procesor karty sieciowej) bo kata musi caly czas byc gotowa

    by czytac z kabla - i pewnie sklada to w
    jakims buforze po swojej stronie (?)

    jak powiadamiac o tym windows - albo funkcja
    do odpytywania 9wtedy widac ze zamiast callback_recv powinno byc recv, albo np
    windowsowy event - który wychodzi jest
    przynajmniej dla mnie dosyc porecznym
    sposobem obslugiwania asynchronicznosci

  • 20. Data: 2013-05-29 10:00:44
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2013-05-28 11:14, firr kenobi pisze:

> [...]
    >
    > send(..jakies dane pakietu..)
    > callback_recv(..jakies dane pakietu..)
    >
    > i ew dwa opakowywania na send i callback_recv
    [...]

    YAMI4 - akurat ma to, czego być potrzebował. Nawet make_connection nie
    jest potrzebne - robi się "samo" w momencie pierwszego wysłania
    komunikatu.

    API ma tak proste, jak to tylko możliwe. Jeśli go nie zrozumiesz, to
    lepiej daruj sobie cały temat.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net