-
11. Data: 2013-05-23 15:35:55
Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
Od: firr kenobi <p...@g...com>
W dniu czwartek, 23 maja 2013 14:46:00 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
> W dniu czwartek, 23 maja 2013 12:49:23 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
>
>
>
> > moglbym zagrac pare tur z kims przez grupe
>
> > o ile ten ktos podawalby dokladny opis
>
> > ruchu jakie wykonal
>
> Badz twardy, zrob gre sieciowa :)
>
>
nie umiem 'zestawic' polaczenia, a poniewaz
jest to troche nudne chyba zostawie to
jednak na przyszlosc(*), chyba ze ktos by cos
konkretnego teraz poradził, kiedys uruchomilem
jakis prosty kod pod winsockiem na lokalnym
kompie i chyba dzialalo, ale nie wiem
jak w praktyce zdalnie to uruchomic &
przetestowac
(*) choc uruchomic i pograc w to zdalnie
byloby fajne :C
-
12. Data: 2013-05-23 17:01:44
Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
Od: firr kenobi <p...@g...com>
podstawowa niewiadom ajest taka czy jak
napisalbym ten kod z procedurami serwera i
klienta i sprawdzil to lakalnie to
czy uruchamiajac to zdalnie wystarczy
wklepac tam adresy ip kompow i to by dzialalo ?
Sam mam mobilny net na karte z orange
wiec jak to kiedys bylo powiedziane moglbym
uruchomic tylko kod klienta winsock natomiast
nie wiem jak z odpalaniem tego kodu procedury
serwera na jakims innym kompie -
gdybym wiedzial ze to musi zadzialc to moze bym
sie zmusil do wklepania tego ale jak nie mam
pewnosci to na razie nie chce mi sie z tym meczyc (ziew)
-
13. Data: 2013-05-24 01:42:44
Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
Od: "M.M." <m...@g...com>
W dniu czwartek, 23 maja 2013 17:01:44 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
> podstawowa niewiadom ajest taka czy jak
> napisalbym ten kod z procedurami serwera i
> klienta i sprawdzil to lakalnie to
> czy uruchamiajac to zdalnie wystarczy
> wklepac tam adresy ip kompow i to by dzialalo ?
Pojawia sie drobne problemy, ale na pewno
ominiecie ich bedzie duzo latwiejsze niz
wklepanie kodu.
> Sam mam mobilny net na karte z orange
> wiec jak to kiedys bylo powiedziane moglbym
> uruchomic tylko kod klienta winsock natomiast
> nie wiem jak z odpalaniem tego kodu procedury
> serwera na jakims innym kompie -
Mozna podac koledze adres IP na ktorym sie odpala
serwer.
> gdybym wiedzial ze to musi zadzialc to moze bym
> sie zmusil do wklepania tego ale jak nie mam
> pewnosci to na razie nie chce mi sie z tym meczyc (ziew)
Powinno zadzialac.
Pozdrawiam
-
14. Data: 2013-05-24 09:29:46
Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
Od: firr kenobi <p...@g...com>
W dniu piątek, 24 maja 2013 01:42:44 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
> W dniu czwartek, 23 maja 2013 17:01:44 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
>
>
>
> > podstawowa niewiadom ajest taka czy jak
>
> > napisalbym ten kod z procedurami serwera i
>
> > klienta i sprawdzil to lakalnie to
>
> > czy uruchamiajac to zdalnie wystarczy
>
> > wklepac tam adresy ip kompow i to by dzialalo ?
>
> Pojawia sie drobne problemy, ale na pewno
>
> ominiecie ich bedzie duzo latwiejsze niz
>
> wklepanie kodu.
>
>
>
>
>
> > Sam mam mobilny net na karte z orange
>
> > wiec jak to kiedys bylo powiedziane moglbym
>
> > uruchomic tylko kod klienta winsock natomiast
>
> > nie wiem jak z odpalaniem tego kodu procedury
>
> > serwera na jakims innym kompie -
>
> Mozna podac koledze adres IP na ktorym sie odpala
>
> serwer.
>
>
>
> > gdybym wiedzial ze to musi zadzialc to moze bym
>
> > sie zmusil do wklepania tego ale jak nie mam
>
> > pewnosci to na razie nie chce mi sie z tym meczyc (ziew)
>
> Powinno zadzialac.
>
neststy wlasnie nie mam nikogo z jakims drugim kompem dla testow pod reką - po prostu
jakbym
mogl to przetestowac ze to dziala zdalnie to
bym wklepał, a tak to mi sie nie chce, p[oczytalem chwile jeszcze o winsocku i chyba
mw wiem co i jak, zrobie kiedy indziej jak
bede miaec kompy -
-
15. Data: 2013-05-25 17:32:27
Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
Od: firr kenobi <p...@g...com>
jeszcze gorzej by bylo z napisaniem ai (komputerowgo gracza) do tego, chwilowo
moze, moze zdeczko odpoczne a poznie pomysle
nad jakimis nawalankami
-
16. Data: 2013-05-26 15:33:03
Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
Od: firr kenobi <p...@g...com>
W dniu sobota, 25 maja 2013 17:32:27 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
> jeszcze gorzej by bylo z napisaniem ai (komputerowgo gracza) do tego, chwilowo
>
> moze, moze zdeczko odpoczne a poznie pomysle
> nad jakimis nawalankami
w sumie ten temat ai mozna by tez poruszyc
(podobnie do tematu tuningowania zasad gry
ktorego nie dokonczylem ale moze sie za to
pozniej wezme):
mozna by ai zrobic tak
jeden zawodnik kazdej druzyny powinien pozostawac blisko bramki - preferowaną
odleglosc od bramki
trudno mi ustalic ale pewnie gdziec tak z 5 pol od
bramki
byc moze jeden zawodnik powinien byc w polu karnym
przeciwnika i czekac na podania (acz tego nie
jestem pewien ) bo wtedy jedno skuteczne podanie
owocuje od razu golem i nawet bramkarz nie
pomoze
pozostalych trzech prawdopodobnie moglobybyc
napedzanych prostym algorytmem - dobiegnij do
pilki i przekop ja do przodu w kierunku
swojego zawodnika o jesli tam taki jest
- aczkolwiek nie wiem czy powinni jakos
kontrolowac swoje zakresy typu przedni
pomocnik srodkowy pomocnik tylni pomocnik
czy biegac we trzech po calym srodkowym polu
pozatym nie wiem czy taki algorytm w wydaniu comp
vs comp nie degeneowalby sie i nie porowadzil do
jakichs dziwnych niezroznicowanych rozgrywek,
oraz czy w wydaniu hum vs comp nie dalby sie
latwo okiwac przez czlowieka ktory byc moze
latwo potrafilby znalezc jego slabe punkty
-
17. Data: 2013-05-26 21:51:54
Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
Od: Stregor <s...@g...com>
> neststy wlasnie nie mam nikogo z jakims drugim kompem dla testow pod reką - po
prostu jakbym
> mogl to przetestowac ze to dziala zdalnie to
> bym wklepał, a tak to mi sie nie chce, p[oczytalem chwile jeszcze o winsocku i
chyba
> mw wiem co i jak, zrobie kiedy indziej jak
> bede miaec kompy -
Vmware, Virtual PC, i już wymówki dla lenistwa brak. Poza tym zawsze
można się po 127.0.0.1 łączyć.
--
Pozdrawiam,
Stregor
-
18. Data: 2013-05-28 10:55:08
Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
Od: firr kenobi <p...@g...com>
W dniu niedziela, 26 maja 2013 21:51:54 UTC+2 użytkownik Stregor napisał:
> > neststy wlasnie nie mam nikogo z jakims drugim kompem dla testow pod rekďż˝ - po
prostu jakbym
>
> > mogl to przetestowac ze to dziala zdalnie to
>
> > bym wklepaďż˝, a tak to mi sie nie chce, p[oczytalem chwile jeszcze o winsocku i
chyba
>
> > mw wiem co i jak, zrobie kiedy indziej jak
>
> > bede miaec kompy -
>
>
>
> Vmware, Virtual PC, i ju� wym�wki dla lenistwa brak. Poza tym zawsze
>
> mo�na si� po 127.0.0.1 ��czy�.
>
>
czy ja wiem czy to lenistwo, po prostu
niektore rzeczy sa troche przynudne zeby je
robic o ile nie ma to dac naprawde
przydatnego efektu - musialbym miec dwa
fizycznie odzielone internetem kompy zebym
uwazal ze warto i tyle
(a winsock jest naprawde brzydki gdyby to bylo proste send(char*), recv(char*) to
bylo
by co innego
moge natomiast zastanowic sie jak wygladalby
taki potrzebny kod w tej grze, generalnie
gra jest sterowana keystrokesami
soc5_keydown(int key)
{
//... kod reakcji na klawisz
// ewentualnie nastepuje zmiana strony
// soc5_side != soc5_side;
// 0 to lewa druzyna 1 prawa
}
w wersji przez net po zmianie strony
(dla pierwszego gracza na 1 ale drugiego na
0) eventy powinny przychodzic nie z klawki
tylko z netu
// dla gracza 0
soc5_keydown(int key)
{
if(soc5_side==1) return;
wykonajkomende(key);
send(key);
}
soc5_receive(int key)
{
if(soc5_side==0)
error("?? unexpected packets :/ ");
wykonajkomende(key);
}
chyba by wystarczylo o ile o czyms nie
zapomnialem lub nie wiem
da sie opakowac winsocka tak by
kod sieciowy mozna 'enkapsulowac'
w tego rodzaju eventy?
-
19. Data: 2013-05-28 11:14:37
Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
Od: firr kenobi <p...@g...com>
>
> chyba by wystarczylo o ile o czyms nie
> zapomnialem lub nie wiem
>
> da sie opakowac winsocka tak by
> kod sieciowy mozna 'enkapsulowac'
> w tego rodzaju eventy?
w jakims zwartym api wydawaloby sie ze
wystarczoloby cos w stylu
make_connection("..id zdalnego kompa...", recv_callback);
send(..jakies dane pakietu..)
callback_recv(..jakies dane pakietu..)
i ew dwa opakowywania na send i callback_recv
(ktore rozpakowywaly by pakiety na
poszczegolne eventy )
w sumie nie wiem czy ten callback_recv
jest w windzie obslugiwany na jakichs
przerwaniach czy niezaleznym procesorze
karty sieciowej or what - ale chyba musi byc
jedno albo drugie (pewnie procesor karty sieciowej) bo kata musi caly czas byc gotowa
by czytac z kabla - i pewnie sklada to w
jakims buforze po swojej stronie (?)
jak powiadamiac o tym windows - albo funkcja
do odpytywania 9wtedy widac ze zamiast callback_recv powinno byc recv, albo np
windowsowy event - który wychodzi jest
przynajmniej dla mnie dosyc porecznym
sposobem obslugiwania asynchronicznosci
-
20. Data: 2013-05-29 10:00:44
Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
Od: Paweł Kierski <n...@p...net>
W dniu 2013-05-28 11:14, firr kenobi pisze:
>>
>> chyba by wystarczylo o ile o czyms nie
>> zapomnialem lub nie wiem
>>
>> da sie opakowac winsocka tak by
>> kod sieciowy mozna 'enkapsulowac'
>> w tego rodzaju eventy?
>
> w jakims zwartym api wydawaloby sie ze
> wystarczoloby cos w stylu
>
> make_connection("..id zdalnego kompa...", recv_callback);
>
> send(..jakies dane pakietu..)
> callback_recv(..jakies dane pakietu..)
>
> i ew dwa opakowywania na send i callback_recv
> (ktore rozpakowywaly by pakiety na
> poszczegolne eventy )
[...]
YAMI4 - akurat ma to, czego być potrzebował. Nawet make_connection nie
jest potrzebne - robi się "samo" w momencie pierwszego wysłania
komunikatu.
API ma tak proste, jak to tylko możliwe. Jeśli go nie zrozumiesz, to
lepiej daruj sobie cały temat.
--
Paweł Kierski
n...@p...net