  • 1. Data: 2013-05-23 01:07:28
    Temat: soccer5 - analiza technik gry
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    odnosnie gier strategicznych napisalem
    prosta gre strategiczna o nazwie "soccer 5"

    // (\_/)
    // (o.o)
    // (___)~

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/42887985/soccer5
    .zip

    polega on na turowym graniu w pilke, kazdy zawodnik
    ma 10 punktow ruchu ktore moze zuzyc na ruch
    o 10 pol lub kopniecie

    zawodnikow przelacza sie spacja a jak wyczerpia
    ruch to kontrola przechodzi do drugiej druzyny
    (lub szybciej mozna przlaczyc marnujac
    czesc ruchu enterem)

    zasadniczo gra jest dla dwu graczy bo nie napisalem
    ai kompa - jest to grywalne ale ma mi sluzyc glownie do pewbych przemyslaen

    moje pytanie dotyczy kwestii mozliwych technik gry
    czy obecna wersja gry umozliwia poprawna strategicznie rozrywke, jakie techniki
    owocuja jako najlepsze, ew jak mozna by poprawic

  • 2. Data: 2013-05-23 01:16:05
    Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-23 01:07, firr kenobi pisze:
    > odnosnie gier strategicznych napisalem
    > prosta gre strategiczna o nazwie "soccer 5"

> [...]

    Dodawaj źródła.
    Nie ma żadnego ograniczenia na ruch jednostki. Klikasz
    sobie jednym pinkiem 50 razy po calej planszy.
    Nie ma oddziaływania z piłką!!!
    Mętne nie do końca rozróżnialne kolory.

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2013-05-23 01:20:47
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 01:16:05 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > Dodawaj źródła.
    >
    > Nie ma żadnego ograniczenia na ruch jednostki. Klikasz
    >
    > sobie jednym pinkiem 50 razy po calej planszy.
    >
    > Nie ma oddziaływania z piłką!!!
    >
    > Mętne nie do końca rozróżnialne kolory.

    obsluga myszy tam jest przypadkowa, (faktycznie handler zostal z moich
    wczeesniejszych prob a powinienem zakomentowac) obsluguje
    sie klawiszami z numpada i przelacza spacją

    kolory moze faktycznie sa niedobre, to zalezy
    od monitora ale to bylo pisane w pól dnia
    i to jest prototyp sluzacy do pewnych ustaleń

  • 4. Data: 2013-05-23 01:35:04
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    głownie interesuje mnie zagadnienie
    czy podane reguly gry zozwiazuja sie
    do poprawnych taktyk czy tez łatwo
    mozna skilowac gre przez uzywanie
    jakichś prostych wytrychów

    z tego co troche grałem wynika ze chyba
    jest z grubsza poprawnie i promowane
    jest chyba granie w ten sposób ze
    pionki sa rozstawione tak by mozna bylo
    transportowac pilke przez podania

    - czyli jako tako poprawnie, jutro
    chyba pobadam więcej

  • 5. Data: 2013-05-23 01:56:47
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 01:35:04 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
    > głownie interesuje mnie zagadnienie

> [...]

    ew kwestia jest taka jak dobrac wpolczynniki
    (ilosc zawodnikow, ile punktow ruchu aby
    'rozgrywka' byl ajak najbardziej sensowna
    - ta gra przez swoja prostote przypomina wlasnie
    wspomiane planszówki, ale jesyeem ciekaw
    czy da sie w tym osiagnac jakis
    sensowny 'gameplay'

  • 6. Data: 2013-05-23 10:46:38
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    dorzucilem wersje w troche innym kolorze

    chyba za malo zawodników, zauwazylem tez ze
    latwo stracic gola jak sie nie zostawi bramkarza

    jest to prosta gra ale co smieszne nawet w
    jakims zauwazalny stopniu modeluje sytuacje
    boiskowe - pozniej zrobie moze przerobie to
    na jakis inny sposob

  • 7. Data: 2013-05-23 12:06:05
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 01:07:28 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:

    > odnosnie gier strategicznych
    > napisalem prosta gre strategiczna o nazwie "soccer 5"

    Czym się różni strategia od taktyki? Niektórzy twierdzą, że
    strategia to ogólne, a więc mało konkretne przesłanki, które
    długoterminowo powinny dać wygraną lub przewagę. Z taktyką
    jest przeciwnie, zagranie taktyczne to konkret który (zwykle
    krótkoterminowo) gwarantuje zdobycie przewagi albo nawet wygranej.

    Soccer to... google mówi że piłka nożna. Nic a nic się na tym nie
    znam, ale zdaje się, że wynik gry w piłkę nożną zależy od dwóch
    rzeczy:
    1) jakich zawodników kupi zespół
    2) jakie warunki rozwoju (trening, motywacja) im zafunduje

    Czyli to byłoby fajne, nawet bardzo fajne na grę strategiczną, ale
    właśnie musiałoby wyglądać tak, że się inwestuje w zawodników i
    osiąga jakieś rezultaty. Zdaje się, że są takie gry, widziałem coś w
    tym stylu, ale do wyścigów samochodowych. A piłka nożna jako gra
    planszowa... hmm... fajna jest na kurnik.pl :) Wbrew pozorom, ta
    prosta gierka jest trudna oprogramowania, bo drzewo gry może mieć
    ogromny współczynnik rozgałęzienia.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-05-23 12:34:20
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 12:06:05 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    >
    > planszowa... hmm... fajna jest na kurnik.pl :) Wbrew pozorom, ta
    >
    > prosta gierka jest trudna oprogramowania, bo drzewo gry może mieć

    no ja uzywam nazwy strategia w sensie ogolnym
    'zbiorczym', Wiadomo ze to sie dzieli na taktyczne, handlówki, 'gry o utrzymanie
    terenu' itd itd itd itd

    teraz glownie słuchając clawfinger zastanawiam sie jak ugrywalnic prototyp

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/42887985/soccer5
    .png

  • 9. Data: 2013-05-23 12:49:23
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 12:34:20 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:

> [...]
    terenu' itd itd itd itd

    > teraz glownie słuchając clawfinger zastanawiam sie jak ugrywalnic prototyp

    moglbym zagrac pare tur z kims przez grupe
    o ile ten ktos podawalby dokladny opis
    ruchu jakie wykonal

    np ja pierwszy ruch czterech zawodnikow
    kazdy 10 pol w prawo, helga zostaje w miejscu

  • 10. Data: 2013-05-23 14:46:00
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 12:49:23 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:

    > moglbym zagrac pare tur z kims przez grupe
    > o ile ten ktos podawalby dokladny opis
    > ruchu jakie wykonal
    Badz twardy, zrob gre sieciowa :)

    > np ja pierwszy ruch czterech zawodnikow
    > kazdy 10 pol w prawo, helga zostaje w miejscu
    Hmmm zapowiada sie ladnie :)