-
1. Data: 2013-05-20 23:08:28
Temat: Waga w algorytmie Beier-Neely
Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>
W http://cs.brown.edu/courses/csci1950-g/results/proj5
/edwallac/ podany jest
wzór na wagę segmentu linowego. Upraszcza się gdy dobieramy parametry dla
najlepszych rezultatów, p =0, co pozwala nie przejmować się długością
segmentu przy obliczaniu wagi, b to po ptostu 2.
Ale jakie znaczenie ma parametr a= 0.001? Czy odległość podawana jest w
pikselach?, wtedy 0.001 nie miało by znaczenia. Chyba ze chodzi o to abyt
nie było błędu dzielenia przez zero, gdy punkt leży na linii. I może
rzeczywiście to mniej skomplikowane rozwiązanie niż wstawianie warunków, gdy
teoretycznie punkt może leżeć nie na jednej ale na dwóch czy więcej
przecinających się liniach. Czyli w gruncie rzeczy waga to po prostu kwadrat
odwrotności odległości od linii a parametr a służy tylko pozbyciu się błędów
w przypadkach szczególnych?
-
2. Data: 2013-05-22 01:34:25
Temat: Re: Waga w algorytmie Beier-Neely
Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>
Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
news:kne3cd$67o$1@node2.news.atman.pl...
>W http://cs.brown.edu/courses/csci1950-g/results/proj5
/edwallac/ podany
>jest
Waga jak waga, ale co zrobić z nieciągłościa obrazu? Przykładowo mam jedną
linię i przekształcam tylko te punkty dla których współczynnik u leży w
zakresie <0,1>
Otrzymuję wtedy pasek przekształconego obrazu na tle normalnego.
Przykład: http://imageshack.us/photo/my-images/254/lenamorf.jp
g/
Należało by chyba stopniowo zwiększać przekształcenie dla współćzynnika u
poza zakresem, a może też w zakresie a może też tak zrobić w kierunku
szerokości paska. To zupełnie zmieniło by cały algorytm, Teraz mamy
przekszrtałcenie po prosuu obót + przesunięcie
-
3. Data: 2013-05-22 02:38:09
Temat: Re: Waga w algorytmie Beier-Neely
Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>
Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
news:knh0a2$apm$1@node1.news.atman.pl...
> linię i przekształcam tylko te punkty dla których współczynnik u leży w
> zakresie <0,1>
A może nie ograniczać się do przedziału <0,1>, wtedy najkrótszy odcinek
transfomorwałby cały obrazek. Zmianie uległby sposób obliczania odległości
punktu do odcinka, nie byłaby to odległośc do linii, tylko na początku
liczony współczynnik u, jeżeli mieści się w zakresie <0,1> liczona odległośc
do linii, gdy <0 do x0,y0, gdy >1: do x1,y1
Każdy odcinek definiuje przesunięcie+obrót+ skalowanie wzdłuż odcinka