  • 11. Data: 2011-07-22 15:43:00
    Temat: Re: slajdy z Indii i Syrii
    Od: Filla Kris <f...@p...onet.pl>

    W dniu 22/07/2011 15:28, Piotr Sz. pisze:

    > i ?

    Jak najbardziej.

    > Nie za bardzo, bo takie - nie daj Boze - pominiecie autora na jakims forum
    > czy www nie usprawiedliwia zeszpecenia wszystkich fotek w swojej wlasnej
    > galerii. :-)
    A jesli rzeczywiscie ktos na jakims forum bedzie chcial poznac autora
    tego zdjecia lub zobaczyc inne jego prace to wtedy pies pogrzebany.
    Czy jest to zeszpecenie zdjecia to rzecz umowna i kwestaia gustu.
    WIdzialem sporo roznych galerii i wydrukowanych zdjec i nigdy mnie to
    nie zrazilo. Rzeczywiscie nieporozumieniem jest jesli ktos wkleja napis
    od lewego dolnego rogu do prawego gornego. chyba znak wodny sie to nazywa.

    > Cien Twojej glowy na tej fotce to zabieg celowy?
    > http://filla.pl/azja/syria/show.php?action=prev&n=16
    Ja mialem tylko obiektyw 24mm i 50 mm oraz jeden zumik 70-300.
    Bylo to dosc wczesnie rano gdzie slonce rzucalo dlugi cien.
    Najsensowniej to zdjecie wygladalo przy tej ogniskowej 24mm i powiem ci
    ze nachodzilem sie zeby tego cienia nie bylo widac. Dodam ze byl to
    pochmurny deszczowy dzien a slonce pojawilo sie tylko na kilkadziesiad
    sekund wiec musialem dzialac szybko. A ze mam zasade ze nie usowam nic
    ze zdjec wiec i cien musial zostac. I w rzeczywistosci calkiem zle to
    nie wyglada, jednego bedzie razic innego ciekawic.

    > Jak nastepnym razem bedziesz na wywczasach, to zabierz statyw, poziomiczke i
    > shifta i dopiero wtedy foc architekture. Fotki w galeriach (IMHO) sa
    > "ciekawe" tylko dlatego, ze sa robione w miejscach egzotycznych.
    Spiesze poinformowac ze na wczasy zawsze zabieram statyw co chyba nawet
    widac po zdjeciach. poziomniczke mam tez w zaleznosci ktora glowice
    spakuje w plecak :) a co do shifta to nie mam i raczej miec w bliskiej
    przyszlosci nie bede.

    Jak bys
    > zaprezentowal podobny styl fotografii z ludnoscia tubylcza naszego pieknego
    > kraju, to naprawde ciezko byloby przez to przebrnac.
    Pewnie troche racji w tym jest, ale na co dzien nie fotografuje. A jesli
    juz to wole sie wybrac w las. Choc pewnie nie zajrzales wszedzie w mojej
    galerii bo sa tez i miejsca z polski :) z polska ludnoscia. np. woodstokowa.
    A pewnie w takim kraju jak indiee latwiej fotografowac ludzi gdzie nikt
    nie pyta:"po co pan fotografuje i gdzie pan bedzie uzywal te zdjecia."

    > Mam nadzieje, ze Cie nie urazilem moja opinia.
    No przestan :)
    Pozdrawiam
    KF

    --
    Zapraszam do mojej galerii
    www.filla.pl

  • 12. Data: 2011-07-22 15:49:13
    Od: Filla Kris <f...@p...onet.pl>

    W dniu 21/07/2011 10:43, ziemo pisze:

    > Dużo nawet nie przeszkadza, żeby jeszcze były duże, albo chociaż ciut
    > większe...

    Zdjecia w poziomie maja dluzszy bok 700 pix. Kiedy robilem strone te
    kilka lat temu to 40% ludzi mialo jeszcze monitory ustawione na 800x600
    reszta mialo 1024 teraz maja panoramy 1920x1080 przy takiej
    rozdzielczosci to rzeczywiscie zdjecia to malenstwa. Moze nastepne bede
    dodawal juz wieksze.
    Dzieki za sugestie.
    Pozdrawiam
    KF

    --
    Zapraszam do mojej galerii
    www.filla.pl

  • 13. Data: 2011-07-22 19:56:28
    Od: "Piotr Sz." <p...@s...com>

    > Które konkretnie Ci się nie podoba? To:?
    > http://filla.pl/azja/syria/show.php?n=2

    To mnie nieco "razi":
    http://filla.pl/azja/syria/show.php?action=next&n=97
    http://filla.pl/azja/syria/show.php?action=prev&n=93
    http://filla.pl/azja/syria/show.php?action=prev&n=91

    O zwyklym wypoziomowaniu juz nie wspomne:
    http://filla.pl/azja/syria/show.php?action=next&n=80
    http://filla.pl/azja/syria/show.php?action=prev&n=64

    Pozdrawiam
    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 14. Data: 2011-07-22 22:40:28
    Od: Filla Kris <f...@p...onet.pl>

    W dniu 21/07/2011 10:12, John Smith pisze:

    > Od strony technicznej podoba mi się, że widać że to ze slajdów, tzw "kodachrome
    look" (choć to Fuji ;-)).
    > Chętnie zobaczył bym oryginały. Fajne kolory.

    Byc moze bedzie pokaz z syrii pod koniec listopada w Gliwicach. To tyle
    co wiem z plotek :)
    Pozdrawiam
    Kris

    --
    Zapraszam do mojej galerii
    www.filla.pl

  • 15. Data: 2011-07-22 22:49:23
    Od: Filla Kris <f...@p...onet.pl>

    W dniu 21/07/2011 12:54, XX YY pisze:
    > On 21 Jul., 10:46, Filla Kris<f...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > czy sam robiles scany ?

    w tej galerii to sam robilem tylko te z syrii i indii, reszta to
    zeskanowana w labach tu i tam.

    > Sadze, ze warto dla wielu ujec robic delikatny hdr skanujac
    > przezrocza.
    > Mam wrazenie ze w slajdzie masz wiecej przejsc tonalnych niz na tych
    > odbitkach.
    > no i warto wieksze , na takim malenstwie nie mozna dostrzec piekna
    > koloru , subtelnosci barwy.
    > Chyba nie ma problemu z szumami? scany nie daja szumow , na slajdzie
    > tez nie oczekuje by byly widoczne .
    No wiesz ...... ziarno na velvi 50 :)
    Z tymi hadrami sobie odpuszcze nie mam za bardzo z tym doswiadczenia.
    ale moze kiedys. CO do wielkosc to juz wspominalem wczesniej mysle zeby
    nowe zdjecia dodawac o wiekszym formacie. A ogladajac slajdy z rzutnika
    to juz kompletnie inna bajka. :)
    Pozdrawiam
    Kris

    --
    Zapraszam do mojej galerii
    www.filla.pl

  • 16. Data: 2011-07-22 23:01:21
    Od: Filla Kris <f...@p...onet.pl>

    W dniu 21/07/2011 22:31, JA pisze:
    > On 2011-07-21 08:46:45 +0000, Filla Kris <f...@p...onet.pl> said:

    > Skoro już są same pochwały, to ja Cię trochę zganię.
    > Nie za zdjęcia.
    > Zrób porządek na pierwszej stronie. Jak zdjęcia są w "stylu", tak wygląd
    > strony jest jak z jarmarku. Oszczędniej z ozdobnikami, zmiejsz ilość
    > krojów pisma - 2, 3 w zupełności wystarczy. Strona wygląda jak
    > ogłoszenie w kolorowym pisemku reklamowym. A autorem jest ktoś kto się
    > dorwał do colargola.

    Hmmm...... o jakich ozdobnikach mowisz bo nie za bardzo kojarze. Fakt ze
    ten baner troszeczke rozprasza no ale to jest tymczasowe. Zalozenie przy
    tworzeniu strony bylo zeby utrzymac ja prosta i funkcjonalna. Zadnych
    fleshow itp. tak zeby tresc byla najwazniejsza.
    W kazdym razie dziekuje za sugestie. zastanowie sie nad tym.
    TYmczasem
    Kris

    --
    Zapraszam do mojej galerii
    www.filla.pl

  • 17. Data: 2011-07-22 23:13:22
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Filla Kris" <f...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam
    > Zeskanowalem troche slajdow na plaszczaku i wrzucilem na strone w necie.

    Zdjęcia fajne i ciekawe.
    Ale nie widzę żadnych zalet skanowania ze slajdów. Zdjęcia są "technicznie i
    jakościowo" dużo gorsze od tych co można osiagnąć teraz przeciętna małpka.
    Ale to na marginezie bo liczy sie wyjazd i zdjęcia. Gratulacje.

  • 18. Data: 2011-07-23 00:59:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Gil" <g...@o...pl> wrote:

    > Ale nie widzę żadnych zalet skanowania ze slajdów. Zdjęcia są
    > "technicznie i jakościowo" dużo gorsze od tych co można osiagnąć teraz
    > przeciętna małpka.

    Oj, po prostu one jeszcze nie są skończone. Trochę zacieków,
    przebarwień i grzyba po brzegach, a od razu zyskają na "plastyce"! ;-)

    [mr.]

  • 19. Data: 2011-07-23 12:27:07
    Od: Łatwa Jolka <l...@v...pl>

> [...]
    > kraju, to naprawde ciezko byloby przez to przebrnac.
    >
    > Mam nadzieje, ze Cie nie urazilem moja opinia.

    Chłopak się zastanawia, czy szczoteczki do zębów nie przeciąć na pół aby
    zmniejszyć wagę bagażu, a ty mu radzisz STATYW aby linie prostować. Co
    trzeba mieć we łbie, aby takie farmazony pleść. Spisz te "rady" na
    kartonie, wsadź sobie w buty, zrobisz się wyższy, to cię bardziej
    dowartościuje, niż te przedszkolne brednie.
    Pozdr. J.

  • 20. Data: 2011-07-23 20:10:54
    Od: "JasiekS" <j...@p...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Sz." <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > O zwyklym wypoziomowaniu juz nie wspomne:

    A na jakiej podstawie twierdzisz, że nie są wypoziomowane?

    > http://filla.pl/azja/syria/show.php?action=next&n=80
    Na tym zdjęciu nie ma ŻADNEJ linii odniesienia. Nawet horyzont jest
    rozmyty i nie można stwierdzić, że jest niezakłócony i jak
    przebiega.

    > http://filla.pl/azja/syria/show.php?action=prev&n=64
    W tle za rozmawiającymi starcami jest rynna. Wystarczająco pionowa,
    jak dla mnie.

    --
    JasiekS