  • 41. Data: 2012-11-27 03:49:44
    Temat: Re: siemens automatyka
    Od: Mario <M...@...pl>

    > no dzięki,
    >
    > a jakby Ktoś wiedział jak się programuje z użyciem danych wielobitowych

    Będąc w edytorze laddera masz po lewej strony grupy różnych operatorów,
    które umieszcza się jako bloczki funkcyjne na schemacie drabinkowym.
    Masz tam grupy Comparator, Converter, Integer Functions, Floating-Point,
    Move, Shift/Rotate. To wszystko są funkcje do operowania na liczbach,
    lub bajtach, słowach, podwójnych słowach. Musisz jedynie uważać bo w
    STEP7 jest bardzo ścisłe typowanie i na przykład funkcja arytmetyczna
    dla double int nie zechce obsłużyć double word. Musisz najpierw zrobić
    konwersję.

    > i wwejść wyjść analogowych to proszę o info.

    http://home.agh.edu.pl/~flaga_st/m/s7-memory.pdf
    Jak widać możesz użyć słowa lub podwójne słowa we przestrzeni wejść i
    wyjśc IW,ID,QW,QD itd. Jak duży jest rozmiar danych wejść i wyjść
    analogowych musisz zobaczyć w dokumentacji modułu. Moduł musi mieć
    zdefiniowane adresy rejestrów przy pomocy HW config.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 42. Data: 2012-11-27 16:19:27
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    to znaczy co jest elementem wejściowym drabinki dla wejścia analogowego
    (styk?) a co wyjściem (cewka?)?

  • 43. Data: 2012-11-27 19:19:26
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > w sumie nie wiem, dowiem się po fakcie...
    >
    > jak debugować program, wystarczy w step 7 właczyć View/Online?

    Zlecenie jutro? :)

  • 44. Data: 2012-11-27 19:36:07
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Zlecenie jutro? :)

    mniej więcej, jest maszyna która się nie chce uruchomić, wielu poległo, ja
    mam dać radę...

  • 45. Data: 2012-11-27 20:17:48
    Od: Mario <M...@...pl>

    > to znaczy co jest elementem wejściowym drabinki dla wejścia analogowego
    > (styk?) a co wyjściem (cewka?)?

    Zajrzyj do pdfa od ladera albo pod step7 wciskając F1 wywołaj helpa dla
    danego wybranego bloczka. zobacz chociażby
    https://www.automation.siemens.com/doconweb/pdf/SINU
    MERIK_SINAMICS_02_2012_E/S7_KOP.pdf?p=1

    Cewka to jest wpisanie do jakiegoś bitu wartości logicznej wynikającej z
    działań logicznych w danym rungu. Nie ma czegoś takiego jak cewka
    bloczka funkcyjnego
    Bloczek funkcyjny może wykonać jakąś operację np dodać dwie liczby
    double int i podstawić wynik do trzeciej zmiennej. Ma też bloczek
    zazwyczaj wyjście binarne które jest wysterowane gdy działanie wykona
    się bez błędu. Z tego wyjścia możesz dalej rysować szczebelek drabinki
    mnożąc go lub nie przez jakieś styki czy wywołując kolejny bloczek. Na
    końcu możesz dać zwykłą cewkę.
    Możesz też za bloczkiem nie ciągnąć dalej warunków logicznych i nie
    zakańczać go cewką.
    Zobacz sobie przykład działania MUL_DI na stronie 87 linkowanego pdfa.
    MA wejście binarne EN, dwie dane wejściowe double int, jedną daną
    wyjściową Double_Int, oraz wyjście logiczne ENO ustawiane na zero przy
    przepełnieniu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 46. Data: 2012-11-27 20:54:47
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    no dzięki, ale nie wyjaśnia mi to jak pobierać wartości przetwarzać z wejść
    analogowych i wysyłać na analogowe... zakładajć, że adres nadaliśmy...

  • 47. Data: 2012-11-27 21:12:55
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    no chyba, że jak w przykładzie, zamias komórek pamięci podejemy symbol
    wejścia/wyjścia analogowego i jego adres? jakie symbole mają wyjścia wejścia
    analogowe? pomieszało mi sie już, gdzieś widziałem, że IA i QA? gdzie o tym
    pisali może Ktoś kojarzy.

  • 48. Data: 2012-11-27 23:35:03
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > wejścia/wyjścia analogowego i jego adres? jakie symbole mają wyjścia
    > wejścia analogowe? pomieszało mi sie już, gdzieś widziałem, że IA i QA?

    W s7300 to chyba będzie po prostu IW, ID, QW, QD. Zdaje się, że rejestry
    modułów analogowych są widoczne tak jak zakres portów wejściowych i
    wyjściowych. Tak samo będzie z enkoderem czy laserowym czujnikiem
    odległości podpiętym na przykład do Profibusa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 49. Data: 2012-11-28 00:11:41
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dzięki
    no właśnie, nie mogę jakoś namierzyć opisu MPI i innych magistral, może Ktoś
    mógłby podać namiar?

  • 50. Data: 2012-11-28 17:18:34
    Od: Marek G <m...@g...pl>

    Tue, 27 Nov 2012 19:19:26 +0100, Jakub Jewuła
    <b...@s...com.pl> pisal(a):

    >Zlecenie jutro? :)

    Cześć,

    Nie wiem czy troll, czy idiota, ale to mało istotne.
    Dopuszczanie do sterownika maszyny (o ile to nie zabawka) faceta o
    takiej wiedzy kwalifikuje się do prokuratora.
    Zanim się nauczy uszkodzi maszynę, siebie lub innych.

    --
    Pozdrawiam - Marek