eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › ściąganie = asymetryczność napędu?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2010-12-04 15:39:35
    Temat: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Pytanie może dziwne, ale pewnie wielu zauważyło to przy obecnej pogodzie.
    auto FWD, silnik w poprzek, z boku skrzynia, półosie różnej długości,
    czyli typowy układ (corsa, astra, itd)
    Jedziemy _prosto_ (i kierownica jest prosto) i dodanie dużo-za-dużo
    gazu, koła się kręcą dużo bardziej niż auto jedzie ;) I dziwny objaw -
    zawsze ściąga wtedy w prawo, nawet przy kierownicy skontrowanej w lewo
    (jazdę na wprost uzyskuję około 90' skrętu kierownicy!) Wystarczy
    odpuścić gaz i nagle auto wyrywa nam w lewo o tyle co kierownica była
    skręcona. Trzeba pamiętać by pracować równomiernie kierownica-kontra i
    gaz, inaczej się zygzakuje...
    Nie jest to wina pochyłej drogi (sprawdzane na obu pasach, zawsze ściąga
    w prawo auta, a nie na zewnątrz drogi), nie jest to wina opon lub
    różnicy cisnień, sprawdzone na kilku różnych autach (z takim samym
    rozkładem silnik-skrzynia-półosie

    Czy winą za taki stan rzeczy należy obarczać asymetrię układu napędowego
    (różnej długości półosie?) czy asymetrię rozkładu masy (silnik po prawej
    stronie auta, skrzynia po lewej, ale kierowca też po lewej a po prawej
    pustka)?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 2. Data: 2010-12-04 16:24:31
    Temat: Re: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sat, 04 Dec 2010 15:39:35 +0100, BartekK na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Czy winą za taki stan rzeczy należy obarczać asymetrię układu napędowego
    > (różnej długości półosie?) czy asymetrię rozkładu masy (silnik po prawej
    > stronie auta, skrzynia po lewej, ale kierowca też po lewej a po prawej
    > pustka)?

    Hasło-klucz : torque steering.

    --
    Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    "Najlepsze słowa to słowa najkrótsze. Sand George"


  • 3. Data: 2010-12-04 17:51:57
    Temat: Re: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 15:39:35 +0100, BartekK wrote:
    > Jedziemy _prosto_ (i kierownica jest prosto) i dodanie dużo-za-dużo
    >gazu, koła się kręcą dużo bardziej niż auto jedzie ;) I dziwny objaw -
    >zawsze ściąga wtedy w prawo,

    >Czy winą za taki stan rzeczy należy obarczać asymetrię układu napędowego
    >(różnej długości półosie?) czy asymetrię rozkładu masy (silnik po prawej
    >stronie auta, skrzynia po lewej, ale kierowca też po lewej a po prawej
    >pustka)?

    A moze najpierw zapros kolege podobnej postury na pasazera, albo
    popros kogoz z Anglii o podobny test

    J.



  • 4. Data: 2010-12-04 17:57:37
    Temat: Re: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:iddk77$sa6$1@mx1.internetia.pl...
    > Nie jest to wina pochyłej drogi (sprawdzane na obu pasach, zawsze ściąga w
    > prawo auta, a nie na zewnątrz drogi), nie jest to wina opon lub różnicy
    > cisnień, sprawdzone na kilku różnych autach (z takim samym rozkładem
    > silnik-skrzynia-półosie
    >


    skoro nie pochyłość drogi, ani opony ... to zostaje jeszcze np. luz na
    wahaczach. Sprawdz zawieszenie.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 5. Data: 2010-12-04 18:24:24
    Temat: Re: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-04 17:57, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > news:iddk77$sa6$1@mx1.internetia.pl...
    >> Nie jest to wina pochyłej drogi (sprawdzane na obu pasach, zawsze
    >> ściąga w prawo auta, a nie na zewnątrz drogi), nie jest to wina opon
    >> lub różnicy cisnień, sprawdzone na kilku różnych autach (z takim samym
    >> rozkładem silnik-skrzynia-półosie
    >>
    >
    >
    > skoro nie pochyłość drogi, ani opony ... to zostaje jeszcze np. luz na
    > wahaczach. Sprawdz zawieszenie.
    Raczej nie, sprawdzone na Combo 2007, Combo 2010 (2szt), Corsa D 2009,
    Astra (starsza). Wszystkie dokładnie tak samo się zachowujące - trzeba
    kontrować przy przyspieszaniu, ale tylko pod warunkiem że przyspieszanie
    = zerwanie przyczepności.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 6. Data: 2010-12-04 19:52:55
    Temat: Re: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:iddtsc$oo5$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 2010-12-04 17:57, Kuba (aka cita) pisze:
    > Raczej nie, sprawdzone na Combo 2007, Combo 2010 (2szt), Corsa D 2009,
    > Astra (starsza). Wszystkie dokładnie tak samo się zachowujące - trzeba
    > kontrować przy przyspieszaniu, ale tylko pod warunkiem że przyspieszanie =
    > zerwanie przyczepności.


    popełniasz jakiś bład w założeniach.

    Powodem takiego zachowania napewno nie jest poprzeczne ułożenie silnika i
    skrzynia z jednej strony.

    Albo testujesz auta w niepowtarzalnych warunkach, albo czegoś nie bierzesz
    pod uwage.
    Sprawdz jeszcze raz pochyłość drogi (zwróć uwage, ze droga zwykle ma spadek
    do krawężnika z jednej i drugiej strony jezdni) oraz sprawdz głębokość
    kolein (tych w asfalcie i tych w śniegu).
    Na równej prostej drodze efekt nie ma prawa występować.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 7. Data: 2010-12-04 21:26:26
    Temat: Re: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-04 19:52, Kuba (aka cita) pisze:
    >> Raczej nie, sprawdzone na Combo 2007, Combo 2010 (2szt), Corsa D 2009,
    >> Astra (starsza). Wszystkie dokładnie tak samo się zachowujące - trzeba
    >> kontrować przy przyspieszaniu, ale tylko pod warunkiem że
    >> przyspieszanie = zerwanie przyczepności.
    > Albo testujesz auta w niepowtarzalnych warunkach, albo czegoś nie
    > bierzesz pod uwage.
    > Sprawdz jeszcze raz pochyłość drogi (zwróć uwage, ze droga zwykle ma
    > spadek do krawężnika z jednej i drugiej strony jezdni) oraz sprawdz
    > głębokość kolein (tych w asfalcie i tych w śniegu).
    > Na równej prostej drodze efekt nie ma prawa występować.
    pochyłość wykluczyłem, bo efekt występuje na każdej oblodzonej
    nawierzchni, albo wyślizganym śniegu, obojętnie czy to parking marketu,
    lewy pas jezdni, czy pas "pod prąd" prawy (gdzie spad powinien być w
    przeciwną stronę, do lewego rowu, a mnie nadal ciągnie w prawo).
    Przyznam że każde z aut testowałem gdzieś i kiedy indziej, nie ten sam
    odcinek, ale wszystkie zachowywały się tak samo.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 8. Data: 2010-12-05 06:04:40
    Temat: Re: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BartekK

    > Czy winą za taki stan rzeczy należy obarczać asymetrię układu napędowego
    > (różnej długości półosie?) czy asymetrię rozkładu masy (silnik po prawej
    > stronie auta, skrzynia po lewej, ale kierowca też po lewej a po prawej
    > pustka)?

    Ja w dwóch FWD (jedno ok. 100 koni drugie ok. 200) nie zauważam nic
    takiego.

    --
    ignorance is bliss


  • 9. Data: 2010-12-05 18:55:03
    Temat: Re: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-04 15:39, BartekK pisze:

    > Nie jest to wina pochyłej drogi (sprawdzane na obu pasach, zawsze ściąga
    > w prawo auta, a nie na zewnątrz drogi), nie jest to wina opon lub
    > różnicy cisnień, sprawdzone na kilku różnych autach (z takim samym
    > rozkładem silnik-skrzynia-półosie

    A na siedzeniu pasażera ktoś siedzi, czy pusto?

    Jeżeli Ty siedzisz po lewej, a po prawej nikogo nie ma, to masz nierówny
    rozkład masy prawo-lewo.

    I w tej sytuacji na śliskim, prawe koła trzymają słabiej, a lewe
    bardziej dociążone koło ma większy ciąg i powodują sciąganie samochodu w
    prawo na takiej zasadzie na jakiej skręca się czołgiem.

    Nacisk na każde koło można zmierzyć na SKP na przyrządzie do badania
    amortyzatorów (podaje też statyczny nacisk). Wtedy możesz policzyć ile
    balastu gdzie potrzebujesz i porobić eksperymenty.


  • 10. Data: 2010-12-06 09:43:51
    Temat: Re: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 04-12-2010 17:57, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > news:iddk77$sa6$1@mx1.internetia.pl...
    >> Nie jest to wina pochyłej drogi (sprawdzane na obu pasach, zawsze
    >> ściąga w prawo auta, a nie na zewnątrz drogi), nie jest to wina opon
    >> lub różnicy cisnień, sprawdzone na kilku różnych autach (z takim samym
    >> rozkładem silnik-skrzynia-półosie
    >>
    >
    >
    > skoro nie pochyłość drogi, ani opony ... to zostaje jeszcze np. luz na
    > wahaczach. Sprawdz zawieszenie.
    >
    >

    Dokładnie tak jest jak napisał wcześniej kolega. Miałem Corsę C 1.8.
    Puszczasz kierownice, strzelasz ze sprzęgła ostro dodając gazu to
    kierownica sama skręca przez moment.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: