eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyściąganie = asymetryczność napędu?ściąganie = asymetryczność napędu?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: ściąganie = asymetryczność napędu?
    Date: Sat, 04 Dec 2010 15:39:35 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 24
    Message-ID: <iddk77$sa6$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1291473959 28998 77.252.249.9 (4 Dec 2010 14:45:59 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 4 Dec 2010 14:45:59 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331229
    [ ukryj nagłówki ]

    Pytanie może dziwne, ale pewnie wielu zauważyło to przy obecnej pogodzie.
    auto FWD, silnik w poprzek, z boku skrzynia, półosie różnej długości,
    czyli typowy układ (corsa, astra, itd)
    Jedziemy _prosto_ (i kierownica jest prosto) i dodanie dużo-za-dużo
    gazu, koła się kręcą dużo bardziej niż auto jedzie ;) I dziwny objaw -
    zawsze ściąga wtedy w prawo, nawet przy kierownicy skontrowanej w lewo
    (jazdę na wprost uzyskuję około 90' skrętu kierownicy!) Wystarczy
    odpuścić gaz i nagle auto wyrywa nam w lewo o tyle co kierownica była
    skręcona. Trzeba pamiętać by pracować równomiernie kierownica-kontra i
    gaz, inaczej się zygzakuje...
    Nie jest to wina pochyłej drogi (sprawdzane na obu pasach, zawsze ściąga
    w prawo auta, a nie na zewnątrz drogi), nie jest to wina opon lub
    różnicy cisnień, sprawdzone na kilku różnych autach (z takim samym
    rozkładem silnik-skrzynia-półosie

    Czy winą za taki stan rzeczy należy obarczać asymetrię układu napędowego
    (różnej długości półosie?) czy asymetrię rozkładu masy (silnik po prawej
    stronie auta, skrzynia po lewej, ale kierowca też po lewej a po prawej
    pustka)?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: