  • 1. Data: 2010-12-04 01:03:21
    Temat: Samochod dla babci
    Od: "Mako" <m...@n...com>

    Witam,

    Szukam samochodu dla babci bo babcia jeszcze zwawa i wnuki wozi do
    przedszkola. Jako ze na stary samochod coraz czesciej nie mozna liczyc wybor
    padl na nowy - ale jaki? Ostatnio nie interesowalem sie rynkiem wiec nawet
    nie wiem co jest dostepne i na co zwracac uwage.

    Ograniczenia sa 3 - cena w zakresie 40-45k zl, 5D i obecnosc klimatyzacji.
    Jazda tylko po miescie - max. 10 000 km rocznie.Po szybkim googlaniu mam co
    nastepuje:
    * Hyundai i20 [1.2 DOHC 78 KM] - 37 900
    * Suzuki Swift [1.3 92 KM] - 42 900
    * Peugeot 207 [1.4 75 KM Euro5] - 38 200
    * Mitsubishi Colt [1.3 75 KM] - 38 490
    * Toyota Yaris [1.0 69KM] - 42 400

    Kolejnosc przypadkowa - czy cos z tego pakietu jest szczegolnie godnego do
    polecenia? Wszyscy mowia ze Yaris, tylko ze potencjalnej wlascicielce
    srednio sie podoba ale jesli rzeczywiscie kladzie konkurencje to zacznie sie
    podobac :)

    A moze cos innego, jakas inna marka i model ktory umknal mej uwadze?
    Ewentualnie jakies super-promocje na koniec roku?

    Dzieki za opinie i sugestie!
    Maciek

  • 2. Data: 2010-12-04 08:12:25
    Temat: Re: Samochod dla babci
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Mako pisze tak:

    > Wszyscy mowia ze Yaris, tylko ze potencjalnej wlascicielce
    > srednio sie podoba ale jesli rzeczywiscie kladzie konkurencje to
    > zacznie sie podobac :)

    to ma się nie psuć a nie podobać ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2010-12-04 08:53:41
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > * Hyundai i20 [1.2 DOHC 78 KM] - 37 900
    > * Suzuki Swift [1.3 92 KM] - 42 900
    > * Peugeot 207 [1.4 75 KM Euro5] - 38 200

    przy takich założeniach do listy dopisałbym KIA. po 5 latach sprzedasz auto
    z małym przebiegiem na gwarancji a to dla wielu największy atut
    pzdr
    GL

  • 4. Data: 2010-12-04 10:02:21
    Od: "Mako" <m...@n...com>

    > to ma się nie psuć a nie podobać ;)

    ba - powiedz to kobiecie ;)

    sukcesem jest to ze sa 3 realne zalozenia a nie w stylu: maly, czerwony i
    duzy bagażnik...

  • 5. Data: 2010-12-04 11:59:52
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2010-12-04 08:53, glang pisze:
> [...]

    Szukam czegoś podobnego, tylko że w niższej cenie, więc podziele się
    tym co wyguglałam, podotykałam ;)

    To był mój 1 as na początku...Właśnie, ponoć ma słaby lakier-blachy.
    Akurat patrzyłam za i30, ale pewnie i20 ma podobnie:
    http://www.autocentrum.pl/autorentgen/hyundai/i30/
    A imo blacha to podstawa. Zrezygnowałam.

    Wydał mi się nieco mały.

    Zdecydowanie niezbyt. Szczególnie wersja podstawowa. Sylwetka
    zewnętrzna ok, ale w środku nie bardzo. Czuć zbicie ceny przez
    materiały wykończeniowe.

    1.0 jak żwawa 'babcia' to może trochę mulić. Niestety w salonie nie
    bylo akurat Yariski, ale jeżeli wykończenie ma podobne do innych
    modeli to mocno bym się zastanowiła.

    > przy takich założeniach do listy dopisałbym KIA. po 5 latach sprzedasz
    > auto z małym przebiegiem na gwarancji a to dla wielu największy atut

    Ten bym się zastanowiła. W salonie nie było KIA Picanto (a to chciałam
    zobaczyć najbardziej) ale wykończenie Kia ceed było ok. Kia Venga też.
    Mojemu bratu spodobała się Kia Soul (wygląd bardziej ala terenówka)
    ale wydała mi sie duża (chociaż niewiele większa od yariski jest).
    Ceny zaczynają się od 49 tyś.
    Opinie na temat kia czytałam dobre.

    Przyglądałam się też Skodzie Fabia. Czytałam, że niektórym nie podoba
    się sylwetka. A mi się spodobała. W skodzie najgorzej, że wersja
    podstawowa to 'taniocha' ale za wszystko dodatkowe trzeba bulić (m.in.
    możliwość wyłączenia poduszek powietrznych pasażera to 200zł!)

    Ale tak naprawdę zakochałam się w Hondzie Jazz - chociaż ceny
    zaczynają się od 47 tyś a wersja 1.4 elegance to 56 tyś. Ale
    wykończenie, wygoda, system składania tylnych siedzeń - to bajka.
    Babcia jak zobaczy będzie chciała. Typowy miejski samochód, chociaż i
    na dłuższe terasy da radę (przy wyprzedzaniu konieczna redukcja
    biegów). Dlatego szukam Hondy używanej. Imo warto się zastanowić, czy
    nie dorzucić parę tyś więcej i Hondy nie kupić.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2010-12-04 20:18:03
    Od: "Mako" <m...@n...com>

    > To był mój 1 as na początku...Właśnie, ponoć ma słaby lakier-blachy.
    > Akurat patrzyłam za i30, ale pewnie i20 ma podobnie:
    > http://www.autocentrum.pl/autorentgen/hyundai/i30/
    > A imo blacha to podstawa. Zrezygnowałam.

    Niekoniecznie trzeba patrzec na i30. i20 jest produkowany w Indiach a i30 w
    Czechach. To dwie rozne fabryki.

    > Zdecydowanie niezbyt. Szczególnie wersja podstawowa. Sylwetka zewnętrzna
    > ok, ale w środku nie bardzo. Czuć zbicie ceny przez materiały
    > wykończeniowe.

    Faktycznie maly jest.

    > 1.0 jak żwawa 'babcia' to może trochę mulić. Niestety w salonie nie bylo
    > akurat Yariski, ale jeżeli wykończenie ma podobne do innych modeli to
    > mocno bym się zastanowiła.

    Niestety zupelnie sie nie podoba...

    > Ceny zaczynają się od 49 tyś.
    > Opinie na temat kia czytałam dobre.

    Poza budzetem niestety.

    > Przyglądałam się też Skodzie Fabia.

    Babcia ze skody sie przesiada a ponadto fabia nie powala wzornictwem.

    > Ale tak naprawdę zakochałam się w Hondzie Jazz - chociaż ceny zaczynają
    > się od 47 tyś a wersja 1.4 elegance to 56 tyś.

    Dokladnie tak - to auto sie podoba i gdyby nie cena to nie bylo by problemu
    z wyborem. Niestety wersja dla babci to wydatek ponad 52k zl.

    Pozdrawiam,
    M.

  • 7. Data: 2010-12-04 23:15:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-04, Nikiel ;) <n...@O...poczta.fm> wrote:

> [...]
    > podstawowa to 'taniocha' ale za wszystko dodatkowe trzeba bulić (m.in.
    > możliwość wyłączenia poduszek powietrznych pasażera to 200zł!)

    To tanio. Kumplowi ASO zaproponowało 900pln za wyłączenie. I tyle samo
    za ponowne włączenie. Pacjent - kilkuletnie volvo, *chyba* S60.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 8. Data: 2010-12-04 23:50:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-04 01:03, Mako pisze:

> [...]
    > do polecenia? Wszyscy mowia ze Yaris, tylko ze potencjalnej wlascicielce
    > srednio sie podoba ale jesli rzeczywiscie kladzie konkurencje to zacznie

    Niedawno sam szukałem takiego auta i wybór padł na Swifta.
    Wyższą cenę rekompensuje lepsze wyposażenie (np. podgrzewane siedzenia
    które teraz są bardzo fajne).

    I jako jedyny na Twojej liście nie jest totalnym mułem.

    Swift jakoś tam przyspiesza, a przy spokojnej jeździe nie trzeba go
    wysoko kręcić.
    Natomiast Yaristo muł totalny, gdzie bez wkręcenia go pod 6000rpm nie ma
    mowy o jakimś sensownym ruszaniu spod świateł.
    Bo silnik nie dość że słaby, to jeszcze te wszystkie konie są powyżej
    3000rpm.

    I może to mniej istotne dla babci, ale Swift ma bardzo fajne
    zawieszenie, przyjemny balans i dzięki temu w zakrętach jest bardzo szybki.

    Z wad Swifta to taki jakiś słabo poskręcany - wszystkie plastiki latają
    na boki, ale są miękkie. Może w tym szaleństwie jest metoda i nie będzie
    to trzeszczało za kilka lat?