eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysciaga autkosciaga autko
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: sciaga autko
    Date: Mon, 03 May 2010 15:33:56 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 39
    Message-ID: <hrmjc6$c6v$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: aaeb117.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1272893639 12511 83.4.105.117 (3 May 2010 13:33:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 3 May 2010 13:33:59 +0000 (UTC)
    X-User: anti20
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277114
    [ ukryj nagłówki ]

    witam

    pacjent to mazda 323f 2.0 ditd, 2003r. 2 weekendy temu mozliwe ze
    zaliczylem dziure. Pisze mozliwe bo po weekendzie auto prowadzilo sie
    wygodnie przez jeden dzien. Dojechalem do pracy, zaparkowalem. Auto
    postalo te 8 godzin wsiadlem do niego i zaczelo ostro sciagac i szumiec
    mniej lub wiecej w zaleznosci od promieniu skretu kol. Diagnoza lozysko.
    Zostalo wymienione szumy ustaly ale sciaganie nie. Przy prostej
    kierownicy i ok. 60km/h po ok. 6 sek. znajduje sie na lewym krawezniku,
    przy skrecie keirownicy lekko w praw auto sie prowadzi bezproblemowo ale
    po rownym asfalce. W przyapdku jazdy po koleinach jest masakra, po
    puszczeniu kierownic auto plywa samo od lewej do prawej, prawie jak na
    morzu :) Aha stopien sciagania jest taki sam przy 40 czy 140km/h, tylko
    szybciej sie zblizam na druga storne ;-)

    Alufelgi byly prostowane ok. 2 miesiecie temu, z przodu jezdza jeszcze
    na zimowych. Zamierzam wiec wymienic oponki na nowe i pojechac w
    pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kol i ich wywazenia na nowo.

    Dzwigalem sobie autko i ewidentnie na lewym tyle cos trze. Po kreceniu
    kolem zatrzymuje sie po 2-3 sekundach. Prawe toczy sie samo ok. 8-10 sek
    wiec roznica spora. Na razie przesmarowalem, popukalem i przeciscilem z
    rdzy to kolo ale opory pozostaly, aczkolwiek troszke mniejsze.

    Pytania:
    1. Czy takie opory na tylnim kole moga byc przyczyna sciagania samochodu ?

    2. Co najprawdopodobniej oprocz lozyska mogla zostac uszkodzone po
    zaliczeniu dziury, ze efektem jest sciaganie samochodu ?

    3. Jakim testem mozna sprawdzic przyczyne sciagania ? Jak pojade na
    stacje robiace coroczne przeglady to na ktoryms z ich badan wyjdzie
    przyczyna ?

    4. Jest sens od razu jechac na kontrole i ewentualna korekte zbieznosci,
    czy szukac przyczyny gdzies indziej ?


    thx

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: