eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody, energia, wodór
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 335

  • 171. Data: 2021-01-16 14:17:05
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-16 o 11:05, Cavallino pisze:
    > W dniu 16-01-2021 o 09:22, cef pisze:


    >> Ponawiam zatem pytanie: czy ten system chłodzenia wprowadza jakieś
    >> ograniczenia zasięgu
    >
    > Nie.
    >
    >> Bo w ICE nie widzę, żeby chwalili się, że jest chłodnica.
    >
    > Bo to normalne, w elektrykach też.

    To niepotrzebnie wymieniacie to jako jakąś zaletę, bo
    to w sumie normalna rzecz. Niewielu producentów chwali się też
    wycieraczkami.

    >> Wracając do meritum, które wyciąłeś:
    >> Czy to prawda, że  elektryki są przez to sterowanie
    >> zależnościami pomiędzy baterią a napędem mniej awaryjne?
    >
    > Znowu czegoś nie zrozumiałeś.
    > Dbanie o baterię oznacza głównie sterowanie zależnościami między baterią
    > a tempem i mocą jej ładowania.
    > To nie chodzi o przycinanie napędu bo to są drobne.

    Może i nie zrozumiałem, ale to częściowo wina
    niejasnego przekazu czy też patrzenia informującego
    przez pryzmat własnych potrzeb.


  • 172. Data: 2021-01-16 14:50:59
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Jan 2021 14:10:06 +0100, cef

    > Przepraszam, ale tak się zasugerowałem Twoimi wpisami, że przypisałem Ci
    > te wszystkie cechy i fakty.
    > Rozumiem, że opisywałeś te zdarzenia w innym celu.

    Dziękuję bardzo i szacunek dla Ciebie. Ja też przepraszam za niewybredny
    język -- postaram się nie "hejtować".

    > Nie twierdzę, że akurat konkretnie tymi jeździłeś, tylko miałeś
    > do czynienia z takimi przypadkami i stąd Twoje przekonanie
    > o wysokiej awaryjności napędu spalinowego.

    Raczej wynika to wprost z posiadanej wyobraźni i znajomości ludzi.
    Wystarczy obejrzeć taką "drogówkę" -- jest to IMHO idealny wzór do
    studiowania ludzkiej mentalności, zachowań.

    > Uprzejmie Ci wyjaśniłem (bo się zastanawiałeś czy mi się coś
    > psuło w końcu czy nie), że zużycie eksploatacyjne jest normalne.

    Nie zastanwiałem się czy Tobie się coś psuło czy nie, bo ja wiem że rzeczy
    się psują. To wynik błędów inżynierskich, produkcyjnych, ale IMHO przede
    wszystkim użytkowych. Jeśli urządzenie jest skonstruowane tak, że eliminuje
    wpływ użytkownika na działąnie, to tym lepiej. Dlatego między innymi
    kibicuję pojazdom samojezdnym, bo są bardziej bezpieczne.

    > Pudło. Uszkodzona była plastikowa wkładka wewnątrz tego mieszaka -
    > co więcej jak przyszło nowe ramię z North, to od razu je zareklamowałem,
    > bo było to samo uszkodzenie, więc to raczej wina producenta albo
    > handlarza częściami czy złego magazynowania..

    I jak wpiszesz w gógle model to faktycznie jest to powszechny problem?

    > I zbędnie jeździłem wózkiem tam i nazad czyli za często korzystałem?

    Niewykluczone. To jak z bateriami i silnikiem. Im więcej używasz tym
    większe zużycie. Nie wiem nadal co jest takiego dziwnego.

    > Weź się puknij w łeb - rozwaliły się bo to tandeta była.

    Ile w takim razie ta tandeta kosztowała?

    > Standardowo uznałem, że jak coś się jeszcze zepsuje, to wymienię,
    > bo to koszt nieduży w sumie i od roku mam nową.
    > Nie było żadnych moich błędów.

    Zaprzeczenie to jeden z najbardziej przewidalnych ludzkich odruchów --
    wiesz kto to powiedział? :P

    > Mogłbym napisać, że manipulujesz.

    To napisz. :P

    > Ale skąd Ty wiesz kto robił instalację w moim mieszkaniu?
    > W zasadzie też robili ją seryjnie bo jak stawiali bloki spółdzielniane
    > 20 czy 30 lat temu, to nie sądzę, żeby wynajmowali jakiegoś Mietka

    Taaa... :D
    https://youtu.be/7BVkkxfNfz4?t=2955
    https://youtu.be/jIPHsfKrdCY?t=450
    Chyba nie zdajesz sobie sprawy jak deweloperka działa.

    > do tego. Są nowe gniazdka, ale co jakiś czas przychodzi magik
    > ze spółdzielni i sprawdza czy tam jest zerowanie czy coś tam
    > i jest protokół, że gniazdka czy instalacja jest OK.
    > Po co dorabiasz, teorię, że instalacja jest do dupy?

    Bo niewłaściwie wykonana instalacja to najczęstsza przyczyna klękania
    urządzeń podpiętych do tej instalacji.

    > Nowoczesne spaliniaki są naszpikowane elektroniką,
    > więc pewnie też by reagowały, ale jak CHCESZ zajechać,
    > to faktycznie jest łatwiej.

    Nie zareagują na takie przypadki jak zły olej, albo złe paliwo, oraz szereg
    innych. Tu wcale nie musi być złej woli, wystarczy brak wiedzy albo zwykłe
    roztargnienie.

    > No mamy - Ty używasz np określenia smrodowóz.

    Tylko odniesieniu do samochodu, w żadnym wypadku nie do właściciela.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 173. Data: 2021-01-16 15:25:43
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-16 o 13:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:6001f643$0$532$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2021-01-15 o 20:39, Cavallino pisze:
    >>>>> Nie mam zwyczaju leżeć na fotelu, więc żeby dobrze widzieć
    >>>>> nie potrzebuję specjalnie wyżej siedzieć.
    >>> Zapewniam Cię, że wielu innych ludzi też.
    >>> Popularność suvów jasno o tym świadczy.
    >
    >> A to mnie wcale nie dziwi. Kiedyś pracowałem w firmie
    >> gdzie wiele osób korzystało z tych samych samochodów
    >> i zawsze wsiadając musiałem przysuwać fotel i go podnosić.
    >> Podobnie jest teraz gdy odbieram auto z jakiegoś serwisu -
    >> zawsze fotel jest ustawiony na dole i oparcie rozłożone
    >> jak do spania na parkingu. Coś jak w F1.:-)
    >> Z tego wnioskuję, że najczęstszą
    >> pozycją jest leżenie w aucie i lepiej widać jak się leży wyżej
    >> dlatego te auta są popularne.
    >
    > jedno drugiemu troche przeczy - to w koncu inni chca nisko czy wysoko ?

    Jak przyjmują pozycję leżącą do kierowania, to lepiej widzą jak jest
    wyższy samochód.

    > mechanikowi moze fotel przeszkadzac, wiec go odsuwa.
    > Ale czemu obniza i odchyla ?

    Owszem. Ostatnio tylko podpinał komputer, to
    odsunął fotel żeby się dostać do wtyczki.
    Ale tam gdzie zostawiam auto np na jakiś serwis gdzie
    muszą przeparkowac samochód albo odbyć jakiś kawałek
    jazdy próbnej, to fotel zawsze jest nisko i oparcie rozłożone.




  • 174. Data: 2021-01-16 15:49:22
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-01-2021 o 12:49, nadir pisze:
    > W dniu 15.01.2021 o 18:05, Cavallino pisze:
    >
    >> W sensie że nie chcieli Ci sprzedać za 120 tys?
    >
    > Najbliższy serwis Zoe mam ponad 200 km od domu, a cennik przeglądów to
    > jakaś tajemnica, bo wypytują mnie o numer VIN.


    To ma jakiś związek z ceną samochodu o której pisałeś?


  • 175. Data: 2021-01-16 15:52:54
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-01-2021 o 14:17, cef pisze:
    > W dniu 2021-01-16 o 11:05, Cavallino pisze:
    >> W dniu 16-01-2021 o 09:22, cef pisze:
    >
    >
    >>> Ponawiam zatem pytanie: czy ten system chłodzenia wprowadza jakieś
    >>> ograniczenia zasięgu
    >>
    >> Nie.
    >>
    >>> Bo w ICE nie widzę, żeby chwalili się, że jest chłodnica.
    >>
    >> Bo to normalne, w elektrykach też.
    >
    > To niepotrzebnie wymieniacie to jako jakąś zaletę, bo
    >  to w sumie normalna rzecz.

    To nie my wymieniamy jako zaletę, tylko Ty chciałeś się w ramach swojego
    hejtu, przypierdzielić do problemów z niby przegrzewającymi się
    bateriami w ev.
    Znowu Ci nie wyszło, dostałeś więc info dlaczego tak się nie dzieje, to
    wszystko.

    >> Dbanie o baterię oznacza głównie sterowanie zależnościami między
    >> baterią a tempem i mocą jej ładowania.
    >> To nie chodzi o przycinanie napędu bo to są drobne.
    >
    > Może i nie zrozumiałem, ale to częściowo wina
    > niejasnego przekazu czy też patrzenia informującego
    > przez pryzmat własnych potrzeb.

    Albo elementarnej wiedzy, której Tobie brakuje.
    Zamiast niej, albo konkretnych pytań, wymyślasz sobie jakąś alternatywną
    rzeczywistość...
    I głosisz ją jak słowo boże...



  • 176. Data: 2021-01-16 15:58:48
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-01-2021 o 13:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:rtsoi9$ag6$2$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 15-01-2021 o 19:12, J.F. pisze:
    >>> Ale po co komu taka wielka lodowka :-)
    >> Side by side też są duże.
    >
    > Ale czy trzeba taka kupowac ?

    Widać niektórzy takie chcą mieć.
    To tak jak z samochodami - jedni chcą nastoletniego złomu za 10 tys, a
    inni chodzą po salonach i oglądają nowe wózki po 100, 200 czy 300 tys.


  • 177. Data: 2021-01-16 16:01:59
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-01-2021 o 13:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:9...@m...org...
    > Fri, 15 Jan 2021 17:34:11 +0100, J.F.
    >>> Dlaczego wszystko ?
    >>> Ja wiem, ze zasieg jest sredni, a ladowanie dlugie - myle sie ?
    >>> I wiem, ze _mi_ to bedzie przeszkadzalo - rzadziej
    >>> lub czesciej, ale bedzie :-)
    >
    >> Ale wiesz że mi to zwisa i powiewa?
    >
    > Ja to rozumiem, ale albo zademonstrujesz ladowanie na 300km w 10 minut
    > (lepiej w 5), albo nie pisz, ze to nieistotne :-)

    https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-tech
    nologie/test-elektrycznego-porsche-taycan/cz5yebn

    "Na jednym ładowaniu ten sportowy elektryk przejedzie około 400
    kilometrów. Z ładowarki o mocy 350 kW Taycan naładuje się w 15 minut, "

    Zadowolony?


  • 178. Data: 2021-01-16 16:07:22
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-01-2021 o 12:40, nadir pisze:
    > W dniu 16.01.2021 o 11:33, Cavallino pisze:
    >
    >> A skąd wziąłeś te 20%?
    >
    > Gdzieś wyżej, ktoś pisał o 20% masy. Chcesz to szukaj, mi się nie chce.

    Czyli jak cef, nakłamiesz, namanipulujesz i uciekasz tylnymi drzwiami.

    >
    >> Bo bufor (czyli różnica między pojemnością brutto i netto) wynosi
    >> jakieś 10% albo i mniej.
    >
    > Nie wiem czy 20% masy baterii przekłada się na 10%, 20% czy może 30%
    > pojemności.

    Pojemność to de facto suma takich samych ogniw, więc pojemność zwiększa
    się proporcjonalnie do masy.
    A nawet bardziej, bo jest jeszcze obudowa.

    >> Chyba że znowu nie wiesz o czym piszesz i mylisz to z zaleceniami,
    >> biorącymi pod uwagę wygodę użytkownika i optymalne warunki pracy dla
    >> baterii...
    >
    > Doskonale wiem o czym piszę, tylko konsekwentnie omijacie ten problem z
    > Myjkiem. Czym się różni zwiększanie masy baterii o 20%

    Dopóki nie odpowiesz skąd wziąłeś tą bzdurę, nie mamy o czym dyskutować.
    Względnie nie przeprosisz za kolejne hejterskie kłamstwo.

    >> Nie bardzo.
    >> Przynajmniej te w samochodach mają wystarczający zapas, żeby im to nie
    >> robiło.
    >
    > Silniki spalinowe w samochodach użytkowych

    Kto gadał o takich?

    >> Ograniczenia wprowadza bateria, a nie silnik.
    >> Ale jej ograniczeń na drodze nie osiągniesz, w spaliniaku z manualem
    >> bez problemu - wystarczy biegu nie zmienić.
    >
    > No widzisz, a są konstrukcje siników spalinowych, które nie mają biegów
    > i działają elegancko.

    Działały, dopóki ktoś kto tak myślał, nie przejechał się elektrykiem.
    Po tym fakcie już wie, że każda skrzynia w smrodowozie to upierdliwy i
    zbędny badziew.


  • 179. Data: 2021-01-16 16:09:44
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-01-2021 o 13:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:6001f643$0$532$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2021-01-15 o 20:39, Cavallino pisze:
    >>>>> Nie mam zwyczaju leżeć na fotelu, więc żeby dobrze widzieć
    >>>>> nie potrzebuję specjalnie wyżej siedzieć.
    >>> Zapewniam Cię, że wielu innych ludzi też.
    >>> Popularność suvów jasno o tym świadczy.
    >
    >> A to mnie wcale nie dziwi. Kiedyś pracowałem w firmie
    >> gdzie wiele osób korzystało z tych samych samochodów
    >> i zawsze wsiadając musiałem przysuwać fotel i go podnosić.
    >> Podobnie jest teraz gdy odbieram auto z jakiegoś serwisu -
    >> zawsze fotel jest ustawiony na dole i oparcie rozłożone
    >> jak do spania na parkingu. Coś jak w F1.:-)
    >> Z tego wnioskuję, że najczęstszą
    >> pozycją jest leżenie w aucie i lepiej widać jak się leży wyżej
    >> dlatego te auta są popularne.
    >
    > jedno drugiemu troche przeczy - to w koncu inni chca nisko czy wysoko ?
    >
    > mechanikowi moze fotel przeszkadzac, wiec go odsuwa.
    > Ale czemu obniza i odchyla ?

    Może on wśród karków pracuje?
    Oni tak lubią jeździć....


  • 180. Data: 2021-01-16 16:32:05
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-16 o 11:23, Cavallino pisze:
    > W dniu 16-01-2021 o 11:18, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:1x8pfcebje0ra$....@m...org...
    >> Fri, 15 Jan 2021 16:21:43 +0100, nadir
    >>>> I cóż mam na to poradzić?
    >>
    >>> Może po prostu przyznać że takie same ograniczenia są w ICE. Sam fakt że
    >>> mniej bolą bo tankowanie jest szybsze ogólnie niewiele zmienia.
    >>
    >> Bardzo duzo zmienia, jesli sie dluzsza trase jedzie :-)
    >
    > Zależy co to dłuższa trasa.
    > Po kraju - bez różnicy, zwłaszcza gdy trasa raz na ruski rok.

    Gdybym opisał jak sobie wyobrażam przejazd elektrykiem autostradą
    na drugi koniec Polski na imprezę rodzinną, to by mówili wszyscy, że
    hejt. :-)

    > Do Chorwacji - trzeba by jechać z noclegiem, wtedy też bez różnicy.
    > Do Grecji - no tu już lepiej samolot i wypożyczyć na miejscu, w obu
    > przypadkach.

    Tu też zależy od tego po co się jedzie i jaki model podróżowania
    się preferuje. Ty jeszcze zanim się przesiadłeś do EV to preferowałeś
    jazdę z postojem co 200km i do tego jakieś zwiedzanie.
    Dlatego łatwo Ci się było przestawić.

    Tak przy okazji pytanie:
    jak obecnie wygląda kwestia obecności przy aucie
    podczas ładowania w takim punkcie publicznym?
    Trzeba być gdzieś obok czy
    wystarczy kontrolować parametry zdalnie przez aplikację
    czy jakoś inaczej?
    Pytam, bo ostatnio poszedłem sprawdzić jak wygląda
    punkt ładowania w centrum handlowym w Dreźnie
    gdzie zazwyczaj staję i tam ludzie pilnowali swoich aut.
    Ogólnie był tłok w sklepach i przy tej ładowarce
    (bo od poniedziałku miał być lockdown)
    ale płatna na zewnątrz nie była oblegana.


strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 30 ... 34


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: