-
331. Data: 2021-01-19 22:46:26
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-01-19 o 21:47, Cavallino pisze:
> W dniu 19-01-2021 o 17:51, cef pisze:
>
>>> Ile razy można?
>>> Aż znowu na plonka zarobisz, czy co chcesz osiągnąć?
>>
>> To po co mnie wyciągałeś?
>
> Liczyłem, że otrzeźwiałeś, ale widzę nadal tą samą zapiekłość i ośli
> opór w zaśmiecaniu wątków.
>
>> Wpakowałeś mnie tam, bo wyszło, że kłamałeś
>
> To Ty kłamiesz - i to dzień w dzień.
>
> >> Bo cały czas chodzi o to żebyś nie pisał (tegosameog hejtu w kółko),
> >> czytać sobie możesz do woli.
> >
> > To chyba wzajemne niezrozumienie, gdyż ja
> > zamierzam zdobywac te informacje pytając
>
> Czyli masz zamiar hejtować dalej.
> PLONK
Jezu, jaka ulga...
-
332. Data: 2021-01-25 17:57:55
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-01-2021 o 00:08, nadir pisze:
>> Słabo czytasz, bo nie dalej jak wczoraj udowodniłem coś dokładnie
>> odwrotnego, na przykładzie nowych Zoe i porównywalnego Captura.
>> Wyszło 50 tys drożej dla Captura w ciagu 3 lat.
>
> Ależ czytałem i zastanawiałem się dlaczego Captur a nie do razu KADJAR?
> Przecież Zoe to takie Clio
Fajnie można dostrzec faktyczne gabaryty Zoe:
https://elektrowoz.pl/auta/oto-dacia-spring-miedzy-r
enault-zoe-wyglada-na-mala-oby-byla-tez-tania-w-ofer
cie-ma-byc-wiosna/
-
333. Data: 2021-02-14 23:00:11
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-01-2021 o 17:24, J.F. pisze:
> Tylko ze przerabianie wodoru na prad w turbinie cieplnej to duze straty.
> Lepsze byly ogniwa paliwowe.
>
> A do samochodu ... tez ogniwa paliwowe i zbiornik wodoru ...
https://elektrowoz.pl/transport/diess-politycy-musza
-zaakceptowac-nauke-wodor-przyda-sie-metalurgii-i-ch
emii-ale-nie-samochodom/
"Cała Unia Europejska przymierza się do stopniowego przejścia z paliw
kopalnych na zielony wodór uzyskiwany dzięki OZE. Herbert Diess, prezes
koncernu Volkswagena, przyklaskuje części inicjatyw, ale stanowczo
ostrzega przed marnowaniem czasu na samochody z ogniwami paliwowymi
(FCEV). Według niego wodór nie ma sensu w transporcie kołowym.
Wodór to zły pomysł. Z wielu względów
Zgodnie ze słowami Diessa - które pojawiały się już parokrotnie, także
jako stanowisko koncernu Volkswagena - zielony wodór jest ważny dla
sektora metalurgicznego, chemicznego, powietrznego, ale nie powinien
trafić do samochodów. Jest stanowczo za drogi, jego wydajność jako
paliwa jest niska, zastosowanie go w roli paliwa jest trudne do
wdrożenia, a sam gaz jest skomplikowany w transporcie (źródło)."
-
334. Data: 2021-02-15 00:54:51
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2021-02-14 o 23:00, Cavallino pisze:
>> Tylko ze przerabianie wodoru na prad w turbinie cieplnej to duze straty.
>> Lepsze byly ogniwa paliwowe.
>>
>> A do samochodu ... tez ogniwa paliwowe i zbiornik wodoru ...
>
> https://elektrowoz.pl/transport/diess-politycy-musza
-zaakceptowac-nauke-wodor-przyda-sie-metalurgii-i-ch
emii-ale-nie-samochodom/
>
>
> "Cała Unia Europejska przymierza się do stopniowego przejścia z paliw
> kopalnych na zielony wodór uzyskiwany dzięki OZE. Herbert Diess, prezes
> koncernu Volkswagena, przyklaskuje części inicjatyw, ale stanowczo
> ostrzega przed marnowaniem czasu na samochody z ogniwami paliwowymi
> (FCEV). Według niego wodór nie ma sensu w transporcie kołowym.
>
> Wodór to zły pomysł. Z wielu względów
> Zgodnie ze słowami Diessa - które pojawiały się już parokrotnie, także
> jako stanowisko koncernu Volkswagena - zielony wodór jest ważny dla
> sektora metalurgicznego, chemicznego, powietrznego, ale nie powinien
> trafić do samochodów. Jest stanowczo za drogi, jego wydajność jako
> paliwa jest niska, zastosowanie go w roli paliwa jest trudne do
> wdrożenia, a sam gaz jest skomplikowany w transporcie (źródło)."
Ale to jest zdanie strony zainteresowanej.
A nie niezależnego eksperta.
Pozdrawiam
-
335. Data: 2021-02-15 15:19:07
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s0c6hc$kke$2$C...@n...chmurka.net...
W dniu 13-01-2021 o 17:24, J.F. pisze:
>> Tylko ze przerabianie wodoru na prad w turbinie cieplnej to duze
>> straty.
>> Lepsze byly ogniwa paliwowe.
>
>> A do samochodu ... tez ogniwa paliwowe i zbiornik wodoru ...
>https://elektrowoz.pl/transport/diess-politycy-musz
a-zaakceptowac-nauke-wodor-przyda-sie-metalurgii-i-c
hemii-ale-nie-samochodom/
>"Cała Unia Europejska przymierza się do stopniowego przejścia z paliw
>kopalnych na zielony wodór uzyskiwany dzięki OZE. Herbert Diess,
>prezes koncernu Volkswagena, przyklaskuje części inicjatyw, ale
>stanowczo ostrzega przed marnowaniem czasu na samochody z ogniwami
>paliwowymi (FCEV). Według niego wodór nie ma sensu w transporcie
>kołowym.
>Wodór to zły pomysł. Z wielu względów
>Zgodnie ze słowami Diessa - które pojawiały się już parokrotnie,
>także jako stanowisko koncernu Volkswagena - zielony wodór jest ważny
>dla sektora metalurgicznego, chemicznego, powietrznego, ale nie
>powinien trafić do samochodów. Jest stanowczo za drogi, jego
>wydajność jako paliwa jest niska, zastosowanie go w roli paliwa jest
>trudne do wdrożenia, a sam gaz jest skomplikowany w transporcie
>(źródło)."
Jest to jakis argument, ale wolalbym wysluchac Toyoty, a nie VW :-)
J.