    From: Ed <s...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: rozdzielczość odbitki do photolabu
    Date: Thu, 23 Apr 2009 03:44:57 -0700 (PDT)

    Witam,

    zapoznalem się z tym artykułem

    http://www.fotosite.pl/artykuly/cyfrowa-ciemnia/dpi.
    html

    Tam jest taka tabelka:

    10x13 102 x 136 1205 x1606
    10x15 102 x152 1205 x1795
    10x18 102 x178 1205 x2102
    10x25 102 x254 1205 x3000
    13x18 127 x178 1500 x2102
    15x10 152 x102 1795 x1205
    15x20 152 x203 1795 x2398
    20x15 203 x152 2398 x1795
    20x25 203 x254 2398 x3000
    20x30 203 x305 2398 x3591
    25x20 254 x203 3000 x2398
    25x30 254 x305 3000 x3591
    25x38 254 x 381 3000 x4500

    Chciałbym sobie zrobić kilka testów , zanim wywołam większą ilość
    zdjęć. Zakładając , że wszystkie zdjęcia będą miały rozmiar 20 x 30 ,
    z tego co widzę, powiniennem przygotowac rozmiar 2398 x 3591. Moj
    problem polega na tym, ze chcialbym miec 100% pewnosci , ze maszyna w
    zaden sposob nie bedzie przeskalowywac zdjecia. Mam kilka zdjec
    portretowych mojej corki , gdzie selektywnie podostrzylem lekko np
    oczy.

    Pomijajac fakt , ze podczas wyostrzania musze inny promien ustawic dla
    10 x 15 a inny dla 20 x 30 , pomijajac rowniez fakt ze zupelnie inne
    parametry przy wyostrzaniu ustawiamy przy prezentacji pod www , a
    inne pod odbitke lab , pomijajac kompletnie temat wyostrzania zdjec w
    programach graficznych, prosze mi powiedziec czy jak przygotuje
    zdjecie o rozmiarach 2398 x 3591 i oddam do labu , poprosze o format
    20x30 , czy moge miec pewnosc ze maszyna nie bedzie probowala mi
    niczego przeskalowywac ? Bo boje sie , ze jak maszyna w labie cos
    zacznie przeskalowywac , to cale moje wyostrzanie selektywnych miejsc
    i tak szlag trafi.

    Dodam , ze zdjecia zawsze w labie wywolywane sa z wyraznym
    zaznaczeniem , ze maszyna ma kompletnie nie ingerowac w odbitke ,
    czyli zadnego jasniej/ciemniej , zadnego podbijania kontrastu ,
    zadnego wyostrzania. Dodam rowniez , ze zawsze mam problem z
    uzyskaniem dokladnych informacji apropo pracy rozdzielczosci maszyny ,
    jedni mowia 280 dpi , drudzy 320 dpi, jeszcze inni 300 dpi. Nie wiem
    wiec ile pikseli powiniennem przyzniesc , zeby zdjecie bylo dopasowane
    co do piksela.

    Dziekuje