  • 51. Data: 2011-08-05 00:45:12
    Temat: Re: rowery vs auta
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello m4rkiz,

    Friday, August 5, 2011, 12:24:14 AM, you wrote:

> [...]

    (tu nastapiła oczywista pomyłka - tak to jest, jak się po nocach liczy
    proporcje i zapomina o walutach - ma być ćwierć metra, oczywiście).

    > menele tez placa akcyze...

    Za paliwo? Tego jeszcze nie słyszałem. Płacą akcyzę za alkohol, z
    której nikła część idzie na pokrycie skutków rozpicia społeczeństwa.

    > twierdzisz ze placac duzo dochodowego a malo jezdzac samochodem
    > finansuje mniej drog niz osoba z minimalna majaca 40km do roboty?

    Osoba z minimalną nie będzie dojeżdżać 40km samochodem do pracy. Bo
    jej na to nie stać. Moja żona zarabia sporo ponad minimalną, ma 10km
    do pracy i wydatki na paliwo stanowią dla niej poważny wydatek.
    Alternatywą jest dojazd dwoma autobusami - godzina w jedną stronę,
    godzina w drugą. Lub dłużej.

    > mam wobec tego np. uznac ze place za chodniki i odganiac cie jak
    > wyjdziesz z auta do sklepu?

    Ale na chodniki to ja płacę w innych podatkach.

    > te 'podatki' nie sa podatkami celowymi wiec...

    Te podatki wynikają wprost z ruchu samochodów. Nie jeżdżę - nie spalam
    paliwa - nie ma podatku. Jeżdzę - spalam - płacę podatki.
    Wpływu z podatku z paliw starczyłoby na tysiące kilometrów nowych
    autostrad rocznie. Ale zawsze znajdą się darmozjady, które tych
    pieniędzy chcą i równocześnie chcą mi utrudnić poruszanie się na
    drogach.

    Opodatkujesz się dobrowolnie na 10cm wypasionej, dwupasmowej ścieżki
    rowerowej rocznie? I zrobią to miliony Twoich kolegów? Jesli tak, to
    będziecie z czego mieli budować swoje ścieżki i wtedy wara od nich
    komukolwiek innemu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2011-08-05 02:58:36
    Od: to <t...@x...abc>

    begin m4rkiz

    > tyle podobno wynosi oplata paliwowa

    A Twój ilorazik ile wynosi?

  • 53. Data: 2011-08-05 04:14:51
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Bartłomiej Zieliński

    > W kontekście tego co powyżej - ja się nie dziwię. Problem w tym, że
    > istnieje spory - nie dostrzegany przez projektantów dróg dla rowerów -
    > odsetek rowerzystów, którzy mogą jechać dłuższy czas z prędkością
    > powiedzmy 30 km/h

    I co z tego? Większość samochodów także osiąga zdecydowanie większe
    prędkości niż dozwolone na jakichkolwiek drogach w Polsce, nie mówiąc już
    o obszarach miejskich.

  • 54. Data: 2011-08-05 07:34:40
    Od: Nadhira <n...@o...pl>

    W dniu 2011-08-04 10:46, pwz pisze:
    > ...po raz setny, ale może w końcu wszyscy zapamiętają, że tak naprawdę
    > nie ma świętych krów - ani za kierownicą okrągłą, ani za widełkowatą:
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/536067,kierowc
    a_ktory_skreca_musi_ustapic_rowerzyscie.html

    > pwz

    Musi ustąpić na ścieżce rowerowej, ale jak mi krowa z prędkością 30 km/h
    wjeżdża na pasy, to z nieukrywaną przyjemnością rozjechałabym.....

  • 55. Data: 2011-08-05 07:36:52
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Podstawowe kryterium to nacisk, dla ciężarówek tak się kategoryzuje drogi.
    > A masą posługują się przy niskich wartościach, pewnie wychodząc z
    > założenia, że wiekszość małych nie ma zielonego pojęcia jakie ma naciski.

    Z czego wynikałoby, że dla zarówno roweru i być może samochodu osobowego
    nacisk jest na tyle mały, że nie warto sobie tym głowy zawracać ;-)

  • 56. Data: 2011-08-05 07:37:18
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-05 00:17, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > paliwową. Ponad połowa ceny to podatki. Jak policzyłem, to z
    > ostatniego samochodu średnio rocznie ja jeden funduję metr autostrady.

    Średnio ok 8M Euro za km, czyli 8k Euro za metr, 32k weźmy 30k PLN.
    Załóżmy że połowa ceny paliwa to podatki. Musiałbyś więc wydawać 60k
    PLN na paliwo. Załóżmy że po 5 PLN/l. 12k litrów. 1k Litr na miesiąc -
    załóżmy pesymistycznie 10l/100km. 10k km miesięcznie, 120k km rocznie.
    Jeździsz tyle, czy jednak za twoje podatki z paliwa można zbudować 15
    cm? No i skąd pomysł, że akcyza za paliwo ma obowiązek iść w całości na
    budowę dróg? A akcyza za alkohol na gorzelnie, za prąd na elektrownie, a
    za fajki na plantacje tytoniu?

    Shrek.

  • 57. Data: 2011-08-05 07:38:15
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Złe porównanie - to tak jakbyś musiał jechać wąską, dziurawą i zawaloną
    > drogą, gdy obok biegnie nowa ścieżka rowerowa.
    > Samochód się mieści na niej - nic tylko używać.

    Być może na niektórych się zmieści, ale ja znam i takie, na których
    minięcie się dwóch rowerów stanowi problem - właśnie ze względu na
    szerokość.

  • 58. Data: 2011-08-05 07:42:33
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik to napisał:
    > I co z tego?

    Ano to, że na wielu drogach dla rowerów osiągnięcie tej prędkości
    graniczy z samobójstwem, a na jezdni nie. Ot i cała tajemnica.

  • 59. Data: 2011-08-05 09:04:31
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 4 Aug 2011 19:28:20 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Płacą go w cenie paliwa!

    Benzyna, olej napędowy i LPG to nie są jedyne z możliwych paliw do
    samochodu :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 60. Data: 2011-08-05 09:21:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1fvs9$vvl$3@polsl.pl...
    Użytkownik to napisał:
    > I co z tego?

    >Ano to, że na wielu drogach dla rowerów osiągnięcie tej prędkości graniczy
    >z samobójstwem, a na jezdni nie.

    Więc trzeba zrobić wszystko, aby na jezdni im było mniej wygodnie.
    Przynajmniej na takiej gdzie jest duży ruch samochodowy, opłotkami i polnymi
    możecie sobie posuwać.