  • 101. Data: 2015-05-10 14:01:24
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: k...@g...com

    > Pasy ruchu na ul. Warszawskiej widok z góry
    > https://www.google.pl/maps/@51.4275733,21.1500434,15
    8m/data=!3m1!1e3
    > na krótkim odcinku (w miejscu przecięcia z pasami dla innego kierunku)
    > na rondzie są nieoznaczone. Pablo64 jedzie lewym pasem i wjeżdża na prawy pas,
    > zajeżdżając drogę jadącemu prawym pasem.

    Albo znowu oślepłem albo link jest nie do innego ronda.

  • 102. Data: 2015-05-10 14:01:55
    Temat: Re: rondo
    Od: "Kolepoli" <f...@t...pl>

    ps.com...
    W dniu niedziela, 10 maja 2015 13:03:11 UTC+2 użytkownik Kolepoli napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    możliwości objechania ronda po zewnętrznym pasie tak > żeby go nie zmieniać. Za to
    jest możliwość bezkolizyjnego zjazdu z pasa wewnętrznego na każdym zjeździe.

    > Wszystko się zgadza. Wszystko zależy od oznaczenia pasów. Nie na każdym rondzie
    > można objechać go bez zmiany pasa. Trzeba patrzeć jak są namalowane pasy.
    > Na tym rondzie, aby go objechać po zewnętrznej, to trzeba zmieniać pasy.

    > To na tym rondzie, tak oznakowanym jak na linku, czyja będzie wina jak jadący po
    zewnętrznym przywali zjeżdżającemu z
    > wewnętrznego na lewy skrajny pas drogi na którą zjeżdża?

    Obydwaj są na rondzie, każdy na innym pasie. Ten który zmienia pas i nie ustąpi to
    jest winny.

    > Wariant drugi, czyja będzie wina jak zjeżdżający z ronda i jadący po wewnętrznym
    pasie ronda przywali objeżdżającemu rondo po pasie > zewnętrznym?

  • 103. Data: 2015-05-10 14:06:00
    Od: "Kolepoli" <f...@t...pl>

    ps.com...
> [...]
    > zajeżdżając drogę jadącemu prawym pasem.

    Albo znowu oślepłem albo link jest nie do innego ronda.

    Rondo Warszawska -Czarnieckiego - Żółkiewskiego.
    Co ci nie pasuje ?

  • 104. Data: 2015-05-10 14:17:52
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 10 maja 2015 14:02:07 UTC+2 użytkownik Kolepoli napisał:
> [...]
    >
    > Obydwaj są na rondzie, każdy na innym pasie. Ten który zmienia pas i nie ustąpi to

    Który w tych przypadkach jakie wymieniłeś zmienia pas?

  • 105. Data: 2015-05-10 18:59:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    > https://www.google.pl/maps/@51.4275733,21.1500434,15
    8m/data=!3m1!1e3
    > Piękne rondo turbinowe, dobrze zorganizowane, gwarantuje max przepustowość
    > w każdym kierunku, no chyba że znajdzie się łamaga jeżdżący dookoła
    > po pasie zewnętrznym to wtedy będzie hamował ruch.

    nie będzie hamował bo musi ustapić pierwszeństwa przy zmianie pasa.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 106. Data: 2015-05-10 22:41:41
    Od: "Kolepoli" <f...@t...pl>

    ps.com...
> [...]
    jest winny.

    > Który w tych przypadkach jakie wymieniłeś zmienia pas?

    Na rondzie turbinowym :
    https://www.google.pl/maps/@51.4275733,21.1500434,15
    8m/data=!3m1!1e3
    W pierwszym przypadku jadący na rondzie prawym pasem będzie winny jeżeli wjedzie
    na lewy pas i zderzy się z zjeżdżającym z ronda który jedzie po lewym pasie.
    W drugim przypadku jadący na rondzie prawym pasem będzie winny jeżeli wjedzie
    na lewy pas i uderzy go zjeżdżający z ronda lewym pasem.

  • 107. Data: 2015-05-10 22:46:02
    Od: "Kolepoli" <f...@t...pl>

    8m/data=!3m1!1e3

    > nie będzie hamował bo musi ustapić pierwszeństwa przy zmianie pasa.

    Ustępując pierwszeństwa musi przyhamować/stanąć i jadący za nim też muszą
    przyhamować/stanąć.

  • 108. Data: 2015-05-10 23:20:01
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 10 maja 2015 22:41:58 UTC+2 użytkownik Kolepoli napisał:
> [...]
    > W drugim przypadku jadący na rondzie prawym pasem będzie winny jeżeli wjedzie
    > na lewy pas i uderzy go zjeżdżający z ronda lewym pasem.

    To wychodzi że zawsze winny będzie jadący po zewnętrznym pasie jeśli będzie próbował
    objechać po nim rondo.

  • 109. Data: 2015-05-10 23:21:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kolepoli wrote:

    > Ustępując pierwszeństwa musi przyhamować/stanąć i jadący za nim też muszą
    > przyhamować/stanąć.

    w tym sensie to tak

  • 110. Data: 2015-05-11 04:36:50
    Od: "Kolepoli" <f...@t...pl>

    ps.com...
> [...]
    > na lewy pas i uderzy go zjeżdżający z ronda lewym pasem.

    > To wychodzi że zawsze winny będzie jadący po zewnętrznym pasie jeśli będzie

    Na rondzie turbinowym używanie określenia pas zewnętrzny/wewnętrzny utrudnia
    opis sytuacji, bo te pasy są nieoznaczone i jednocześnie kojarzone są z rondem
    zwykłym/nieturbinowym. Pierwszeństwo łatwiej jest ustalić używając pojęć pas
    prawy/lewy.