-
21. Data: 2011-03-04 08:09:55
Temat: Re: renault thalia 1.2 16v a 1.4 8v
Od: karbar <k...@w...pl>
On 03.03.2011 08:52, Michał Jabłoński wrote:
> > Mogę prosić o konkrety tzn. co jest takiego be w thalii?
Kwestia gustu, ale ja Thalii nie lubię, bo silnik (1,4) wyje jak
kosiarka, jak wsiadam (obojętnie czy z przodu czy z tyłu),gdy się
zapomnę, uderzam głową w dach, wysiadając z tyłu uderzam się głową w
dach, bagażnik, niby nie taki mały, ale zawiasy wbijają się w bagaż,
cudaczny system środkowego trójpunktowego pasu bezpieczeństwa, w który
zapiąć się mogą najwyżej dziesięciolatki ;P No i śmiesznie się prowadzi
na zakrętach. Aha...no i ta klapka schowka! :D
Tylko, że ja to porównuje do Escorta/Mondeo. Po przesiadce z seicento
byłbym przeszczęśliwy ;)
pozdrawiam
karbar
-
22. Data: 2011-03-04 11:40:56
Temat: Re: renault thalia 1.2 16v a 1.4 8v
Od: "Tomek" <s...@o...pl>
Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
news:ikq1f0$67j$1@news.onet.pl...
>
> Zapomniałeś o tym że istnieje takie coś jak zmienne fazy rozrządu.
Zmienne fazy rozrządu poprawiają charakterystykę silnika
ale w górnym zakresie prędkosci obrotowych. Wszystko
to powoduje z jednej strony pożądany wrozst momentu
obrotowego, ale z drugiej strony rosną też obroty w
których ten moment ma max. wartość. To powoduje spadek
natruralnej elastyczności silnika.
Stąd coraz więcej firm (Fiat, VW-Audi) stosuje
w użytkowych benzyniakach doładowanie lub turbodoładowanie.
Jest obecnie tendencja do zmniejszania pojemności
skokowych i większego wysilenia silnika.
Niestety, bez doładowania te czynniki obniżają
cechy użykowe silnika w zakresie mniejszych obciażeń.
Czytałem opracowanie odnoście czasu rozpędzania
Seata Cordoby z silnikiem 1,4 8V 60 KM i silnika
1,4 16V 85 KM. Do prędkosci 25-30 km/g
wesja o mniejszej mocy miała krótsze czasy przyśpieszania.
T
-
23. Data: 2011-03-04 11:47:30
Temat: Re: renault thalia 1.2 16v a 1.4 8v
Od: "Tomek" <s...@o...pl>
Użytkownik "Michał Jabłoński" <m...@g...com> napisał w
wiadomości
news:846c2a53-89b9-464d-9132-285bef514eb0@e8g2000vbz
.googlegroups.com...
>A czy zakładał ktoś z Was instalację lpg do silnika 1.2 16V w thalii
> I? Jak się sprawuje?
Ogólnie silniki 16V gorzej się sprawdzają przy zasilaniu LPG.
Zwłaszcza, że bierzesz pod uwagę silnik 1,2 a nie 1,6.
Ale zrobić na pewo się da.
T.
-
24. Data: 2011-03-04 13:09:06
Temat: Re: renault thalia 1.2 16v a 1.4 8v
Od: kamil d <k...@t...pl>
W dniu 2011-03-04 11:47, Tomek pisze:
> Ogólnie silniki 16V gorzej się sprawdzają przy zasilaniu LPG.
Dlaczego?
--
kamil d
-
25. Data: 2011-03-04 16:48:56
Temat: Re: renault thalia 1.2 16v a 1.4 8v
Od: JohnyK <j...@t...pl>
On 2 Mar, 20:42, Michał Jabłoński <m...@g...com> wrote:
> Witam,
>
> jaka może być różnica między silnikami 1.2 16v a 1.4 8v renault thalia
> I (mam na myśli spalanie, przyspieszenie 0-100)? Który silnik i
> dlaczego polecilibyście bardziej?
>
> Z góry dzięki za odpowiedź
Ja tam wolałem 1.2 16V, jakoś fajniej mi się Clio zbierało.
JK