  • 21. Data: 2011-03-04 08:09:55
    Temat: Re: renault thalia 1.2 16v a 1.4 8v
    Od: karbar <k...@w...pl>

    On 03.03.2011 08:52, Michał Jabłoński wrote:
> [...]

    Kwestia gustu, ale ja Thalii nie lubię, bo silnik (1,4) wyje jak
    kosiarka, jak wsiadam (obojętnie czy z przodu czy z tyłu),gdy się
    zapomnę, uderzam głową w dach, wysiadając z tyłu uderzam się głową w
    dach, bagażnik, niby nie taki mały, ale zawiasy wbijają się w bagaż,
    cudaczny system środkowego trójpunktowego pasu bezpieczeństwa, w który
    zapiąć się mogą najwyżej dziesięciolatki ;P No i śmiesznie się prowadzi
    na zakrętach. Aha...no i ta klapka schowka! :D

    Tylko, że ja to porównuje do Escorta/Mondeo. Po przesiadce z seicento
    byłbym przeszczęśliwy ;)

    pozdrawiam
    karbar

  • 22. Data: 2011-03-04 11:40:56
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Zapomniałeś o tym że istnieje takie coś jak zmienne fazy rozrządu.
    Zmienne fazy rozrządu poprawiają charakterystykę silnika
    ale w górnym zakresie prędkosci obrotowych. Wszystko
    to powoduje z jednej strony pożądany wrozst momentu
    obrotowego, ale z drugiej strony rosną też obroty w
    których ten moment ma max. wartość. To powoduje spadek
    natruralnej elastyczności silnika.
    Stąd coraz więcej firm (Fiat, VW-Audi) stosuje
    w użytkowych benzyniakach doładowanie lub turbodoładowanie.
    Jest obecnie tendencja do zmniejszania pojemności
    skokowych i większego wysilenia silnika.
    Niestety, bez doładowania te czynniki obniżają
    cechy użykowe silnika w zakresie mniejszych obciażeń.
    Czytałem opracowanie odnoście czasu rozpędzania
    Seata Cordoby z silnikiem 1,4 8V 60 KM i silnika
    1,4 16V 85 KM. Do prędkosci 25-30 km/g
    wesja o mniejszej mocy miała krótsze czasy przyśpieszania.

  • 23. Data: 2011-03-04 11:47:30
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Jabłoński" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    >A czy zakładał ktoś z Was instalację lpg do silnika 1.2 16V w thalii
    > I? Jak się sprawuje?

    Ogólnie silniki 16V gorzej się sprawdzają przy zasilaniu LPG.
    Zwłaszcza, że bierzesz pod uwagę silnik 1,2 a nie 1,6.
    Ale zrobić na pewo się da.
    T.

  • 24. Data: 2011-03-04 13:09:06
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-03-04 11:47, Tomek pisze:
    > Ogólnie silniki 16V gorzej się sprawdzają przy zasilaniu LPG.

    Dlaczego?

    --
    kamil d

  • 25. Data: 2011-03-04 16:48:56
    Od: JohnyK <j...@t...pl>

    On 2 Mar, 20:42, Michał Jabłoński <m...@g...com> wrote:
    > Witam,
    >
    > jaka może być różnica między silnikami 1.2 16v a 1.4 8v renault thalia
    > I (mam na myśli spalanie, przyspieszenie 0-100)? Który silnik i
    > dlaczego polecilibyście bardziej?
    >
    > Z góry dzięki za odpowiedź

    Ja tam wolałem 1.2 16V, jakoś fajniej mi się Clio zbierało.

    JK