  • 31. Data: 2012-01-10 20:52:04
    Temat: Re: reklama w TV dot. oplat abonamentu
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    > "Na ripostę Wojciecha Pawlaka nie trzeba było długo czekać. - Nie czuję
    > się winny, żeby mnie wzywać do tablicy. Niczego nie zabieramy. Daliśmy 1
    > mln 600 tys. zł, tysiąc ludzi w całej Polsce, 100 ekip reporterskich i
    > 200 kamer - wyliczał Pawlak.

    Zasadnicze pytanie - ile TVP musiałaby zapłacić za programy wyemitowane w
    czasie zajętym przez orkiestrę. Za prawa do filmów, produkcję programów,
    teleturniejów itp.
    Mam przeczucie, graniczące z pewnością, że więcej.

    > To co robi?

    robi normalny biznes, dzień jak codzień. tylko przez jeden dzień w roku nie
    muszą wymyślać co by tu puścić..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 32. Data: 2012-01-10 20:54:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 20:44:31 +0100, z napisał(a):

    > Tym gorzej dla tych przy korycie.
    > O tych co ich wybrali i przytakują też nie najlepiej świadczy :-)

    to jest tzw. ZUS prawda.
    Wszystkie opcje były już przy korycie. Wszystkie. Te które są chętne a nie
    były, raczej się do rządzenia nie nadają (np. UPR w obecnej postaci i cała
    reszta planktonu).
    Żadna opcja nie zrobiła NIC, żeby uzdrowić system. Bo wszyscy zgodnie chcą,
    żeby ludzie płacili, nawet za to, co konstytucja gwarantuje im za darmo.
    Bo pieniądze w kasie to władza. A żadna władza do tej pory nie posunęła się
    do samoograniczenia. Żadna.

  • 33. Data: 2012-01-10 21:23:55
    Od: K <...@...c>

    W dniu 10-01-2012 20:24, Zenek pisze:

    > TY qrwa debilu niedojebany nabijasz kabze synalkowi zomowca !

    Mietek, uspokuj sie.

  • 34. Data: 2012-01-10 21:26:14
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > Bo pieniądze w kasie to władza. A żadna władza do tej pory nie posunęła się
    Kiedyś widziałem taki program publicystyczny w którym redaktor pytał
    ekspertów co zrobić. Zgodnie odpowiedzieli ze matematycznie problem jest
    prosty. więc dlaczego nikt tego nie naprawi? jeden bez ogródek
    powiedział że powodem jest społeczeństwo. Ludzie są tak ograniczeni, że
    żaden polityk nie odważy się na drastyczne zmiany, bo straci władzę w
    przeciągu 24 godzin.
    Fajnie by było - jak wcześniej napisałeś aby wszyscy byli ubezpieczeni
    po równo. tylko ze to socjalizm jest. W Polsce już kombinujemy jak nie
    płacić zusu, pracować na czarno - i również nie płacić, a w szpitalach
    chcemy usuług na poziomie "doktora Housa". To się nie uda w kraju nad
    Wisłą. JA bym postawił na zróżnicowanie składki ubezpieczeniowej w
    zależności od wielu czynników, zróżnicowania opieki lekarskiej w
    zależności od wysokości składki. Jeśli pieniędzmi ze składek operowały
    by prywatne firmy, po naszej śmierci nasze dzieci miały by już pokaźny
    kapitał - do wykorzystania na leczenie. teraz zjada to machina zusu, a
    służba zdrowia jest dobrem wspólnym z którego musimy jak z publicznej
    ubikacji korzystać stojąc w kolejce i złorzecząc. Z TV jest inaczej?
    Polsat, TVN jakoś żyją! Tak z reklam. TVP nie może? to czemu jej nie
    zamknąć? Poczta przetrwała, Telekomuna, Zus... a TVP - patrzysz czy nie
    - płacić musisz? Co pół roku pytam czy jest jakiś operator internetowy
    który umożliwi mi oglądanie _tylko wybranych_ kanałów? Zapłacę cene
    10razy wyższą niż teraz płacę per kanał! Nisza rynkowa jak Rów Marjański!
    ToMasz

  • 35. Data: 2012-01-10 21:33:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 22:26:14 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Fajnie by było - jak wcześniej napisałeś aby wszyscy byli ubezpieczeni
    > po równo. tylko ze to socjalizm jest. W Polsce już kombinujemy jak nie
    > płacić zusu, pracować na czarno - i również nie płacić, a w szpitalach

    Nie, nie jest. Poczytaj w necie o genezie systemu w UK, jest mnóstwo
    dokumentów, również - co ciekawsze - na stronach sejmowych.
    Oni zrobili go bezpłatnym w czasie wojny, bo nie było czasu ani środków na
    liczenie kto jest ubezpieczony a kto nie. Po wojnie, w 1948 roku ktoś wziął
    ołówek, kartkę i policzył opłacalność wprowadzenia płatnego systemu, jak w
    Niemczech czy Polsce. Wyszło, że się nie opłaca.
    Bezpłatny kosztuje trochę więcej, ale to się zwraca w podatkach, bo więcej
    osób jest zatrudnionych (więc płaci podatki) oraz więcej środków może iść
    na leczenie zamiast na biurokrację.
    Skoro podobny system w Szwecji był w stanie wypracować najlepszy system
    recept i dopłat do leków, a system polski jest jaki jest, to który jest
    lepszy?

  • 36. Data: 2012-01-11 07:28:22
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Tysiące ludzi umierają na raka bo kasa idzie na kosztowne operacje zamiast
    > na diagnostykę. O tym w mediach jakoś cisza. :-(

    niestety mylisz się.
    w niedzielę na finale WOŚP w Lublinie stałem cały dzień obok ciężarówki z
    cytologią i mammografią. jak myślisz ile kobiet przyszło? osobiście
    widzialem 5 kobiet.
    a wszystko za FREE.
    do nas do kina 5d stała kolejka średnio 50-70 osób non stop od 11 do 20.30 i
    jeszcze z 50 odesłaliśmy.
    pzdr
    GL

  • 37. Data: 2012-01-11 08:02:06
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 10 styczeń (wtorek), gdy o godzinie 18:27
    *pawell32* naskrobał(a):

    > jakbym słyszał PISiorów.
    > pieniędzy nie brakuje w takim stopniu, jak są źle wydawane.
    > jak chciano prywatyzować ośrodki to pis jeździł i straszył ludzi.
    prywatyzacja nie jest rozwiązaniem, a wręcz przeciwnie byłaby źródłem
    jeszcze większego zamieszania.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2012-01-11 09:00:53

  • 38. Data: 2012-01-11 08:17:17
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-01-11 08:28, glang pisze:
    > niestety mylisz się.
    > w niedzielę na finale WOŚP w Lublinie stałem cały dzień obok ciężarówki
    > z cytologią i mammografią. jak myślisz ile kobiet przyszło? osobiście
    > widzialem 5 kobiet.

    Nie mylę się. Fakt naród trzeba uświadamiać żeby się badał ale ...
    Lekarze rodzinni nie są szkoleni na okoliczność raka nie mają motywacji,
    narzędzi... nie ma kasy.
    Za to kasa jest bo jest musi się znaleźć na operacje beznadziejnych
    przypadków. Jest wielkie halo na temat zabitych na drogach a chyba 3 x
    tyle ginie rocznie z powodu nieudolności w wydawaniu pieniędzy. Nie
    BRAKU ale ZŁEGO nimi rozporządzania!!!
    W tamtym roku w prorządowej telewizji był fajny reportaż dokładnie
    przedstawiający ten bajzel (może znajdę link)
    Cyferkami o wielkości kolejek czy ilości zebranej kasy przez orkiestrę
    to można zapychać lemingi.

  • 39. Data: 2012-01-11 08:25:15
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2012-01-11 09:17, z pisze:
    > Cyferkami o wielkości kolejek czy ilości zebranej kasy przez orkiestrę
    > to można zapychać lemingi.

    Całe szczęście, że w Polsce są ludzie tak inteligentni jak Ty...

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 40. Data: 2012-01-11 11:53:08
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > prywatyzacja nie jest rozwiązaniem, a wręcz przeciwnie byłaby źródłem
    > jeszcze większego zamieszania.

    u mnie w miejscowości są dwie przychodnie prywatne i nigdy
    nie stoję w kolejce do lekarza, wizyty są na wyznaczone
    godziny. chyba że szczyt zachorowań to z dzieckiem do
    pediatry max 30 min.
    co ciekawsze od kilku miesięcy (może i dalej, ale nie wiem
    bo rzadko bywam) widzę recepty drukowane, to o czym
    tak wiele się ostatnio mówiło.

    wiem, że to nie ma wiele wspólnego ze szpitalami, ale też są
    i sobie radzą. podczas kampanii była o nich mowa.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux