  • 1. Data: 2012-01-09 17:27:42
    Temat: kryteria kabla sat
    Od: "oneir" <s...@s...com>

    witam,

    mam pytanie do praktykow, mam zamiar zrezygnowac tvkablowej i puscic sygnal
    SAT kablem ok 15-18m,

    kawalek umieszcony pod podłogą, na jego drodze beda dwie beczki f (ew
    lutowanie jezeli lepiej) i ok 5 m starego kabla zalanego betononem (kabel
    jest dobrej jakosci ale na pewno nie satelitarny do 2 GHz -nie to co teraz)
    aktualnie chodzi na nim kablowka i modem kablowy bez zastrzezen.

    czy taki sztukowany: satelitrny dł 5m->stary 5m => sat 5m zadziala z
    telewizja n ? HD ?

    ma szanse? zadziala na pewno, czy nawet nie probowac?

    pzdr
    luk

  • 2. Data: 2012-01-09 18:00:49
    Temat: Re: kryteria kabla sat
    Od: Alias Awatar <b...@k...eml.pl>

    W dniu 12-01-09 18:27, oneir pisze:
    > witam,

    > czy taki sztukowany: satelitrny dł 5m->stary 5m => sat 5m zadziala z
    > telewizja n ? HD ?
    >
    > ma szanse? zadziala na pewno, czy nawet nie probowac?

    Powinien dac radę.

    G.

  • 3. Data: 2012-01-09 18:48:31
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > czy taki sztukowany: satelitrny dł 5m->stary 5m => sat 5m
    > zadziala z telewizja n ? HD ?

    Jeśli to nie jest 20-letni kabel od AZART-u (z linką jako
    żyłą) to bez problemu da radę :-). I nie lutuj tylko załóż
    beczki.

  • 4. Data: 2012-01-09 19:01:59
    Od: "oneir" <s...@s...com>

    > Jeśli to nie jest 20-letni kabel od AZART-u (z linką jako żyłą) to bez
    > problemu da radę :-). I nie lutuj tylko załóż beczki.

    ha, to jest 20 letni kabel z linka zamaist pojedynczej zyly ale pochodzil z
    zapasow wojskowych zapewne produkcji zsrr i byl uzywany w instalacjach
    antenowych radiostacji, wyglada solidnie, ekran z oplotu ale tak gestego ze
    niczym nie rozni sie od tej blachy aluminiowej w obecnych kablach

    dzieki za informacje, chyba zaryzkuje i zamowie ta telewizje w najgorsyzm
    wypadku puszcze kabel po boazerii;)

  • 5. Data: 2012-01-09 19:13:56
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > ha, to jest 20 letni kabel z linka zamaist pojedynczej
    > zyly

    To nie pisz że kabel dobrej jakości ;-))). Jesli to taki jak
    stosowano w azartach to teoretycznie jego pasmo jest do ok.
    300 MHz, ale w praktyce przenosi pełny UHF, tyle że dość
    mocno tłumi pod koniec pasma. Na pewno tłumienie nie rośnie
    liniowo, a w paśmie sat może już być bardzo duże. Ale nawet
    jak będzie rzędu 50 dB/100 m to i tak te 5 metrów nie
    powinno mocno rzutować, spróbuj i zobaczysz :-). Uważaj przy
    wkręcaniu beczki bo te druciki z linki lubią się zginać.
    Najlepiej najpierw je dobrze skręć, dopiero potem skróć żyłę
    obcinaczkami, a wsuwając beczkę lekko nią kręć w tym samym
    kierunku co jest skręt drucików w lince. To pomaga włożyć
    wszystkie druciki :-)

  • 6. Data: 2012-01-09 19:26:07
    Od: Alias Awatar <b...@k...eml.pl>

    W dniu 12-01-09 20:01, oneir pisze:

> [...]
    > niczym nie rozni sie od tej blachy aluminiowej w obecnych kablach
    >
    > dzieki za informacje, chyba zaryzkuje i zamowie ta telewizje w najgorsyzm

    Skoro linka to ja bym lutował.
    Linka ma tendencje do śniedzenia i beczki się nie sprawdzają.
    Lutowanie plus pistolet glutujacy i na koniec koszulka termokurczliwa.
    G.

  • 7. Data: 2012-01-09 20:18:07
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-01-09 20:01, oneir pisze:

> [...]
    > niczym nie rozni sie od tej blachy aluminiowej w obecnych kablach
    >
    > dzieki za informacje, chyba zaryzkuje i zamowie ta telewizje w najgorsyzm

    Pewnie to kabel 50 Ohm jesli do radiolki i wnosi wieksze tlumienie niz
    dowolny 75 Ohm.

  • 8. Data: 2012-01-09 21:40:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "oneir" <s...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze niczym nie rozni sie od tej blachy aluminiowej w obecnych kablach
    >
    > dzieki za informacje, chyba zaryzkuje i zamowie ta telewizje w najgorsyzm

    Ten kabel może mieć 50 omów. Masz 20% szans, że zadziała.
    Jeśli to linka, to spróbuj ją pocynować, będzie sztywniejsza i łatwiej
    założyć beczkę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2012-01-09 22:04:48
    Od: kaczor1 <r...@k...net.pl>

    On 9 Sty, 20:26, Alias Awatar <b...@k...eml.pl> wrote:
> [...]
    > Linka ma tendencje do śniedzenia i beczki się nie sprawdzają.
    > Lutowanie plus pistolet glutujacy i na koniec koszulka termokurczliwa.

    Taaaa. Mam taką ścianę płaczu, zapełnioną wynalazkami wyciętymi od
    klientów.
    Poskręcane ze sobą żyły, zlutowane kable, połączone na kostki
    elektryczne, i różne chałupnicze pomysły.
    Dawaj częściej takie rady. Więcej zarobię :p

  • 10. Data: 2012-01-09 22:22:58
    Od: kaczor1 <r...@k...net.pl>

    On 9 Sty, 18:27, "oneir" <s...@s...com> wrote:
> [...]
    > jest dobrej jakosci ale na pewno nie satelitarny do 2 GHz -nie to co teraz)

    To czy kabel jest, czy nie jest dobrej jakości, zależy do jakich celów
    ma być zastosowany Jak będziemy mieli tłumienie sygnałów zewnętrznych
    na poziomie 100dB (skuteczność ekranowania) w paśmie sat. plus
    miedzianą, a nie miedziowaną żyłę (drut) możemy mówić o tym, że kabel
    jest dobrej jakości, w kontekście instalacji satelitarnych.

    > aktualnie chodzi na nim kablowka i modem kablowy bez zastrzezen.
    To, że u ciebie ten modem chodzi, wcale nie świadczy o jakości kabla,
    bo równie dobrze w twoim otoczeniu może być niski poziom sygnałów
    niepożądanych, a co za tym idzie, ingres jaki twoja instalacja
    powoduje w sieci TVK, nie jest na tyle wysoki, aby powodować wywalanie
    się modemu.