  • 11. Data: 2016-01-21 12:22:09
    Temat: Re: reczny gaz w samochodzie
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-21 o 11:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A jakie masz auto ?
    > To jest teraz funkcja komputera, i w wielu chyba wystarczy przycisk czy
    > dwa zamontowac..
    >
    > J.

    plus czujnik wciśnięcia sprzęgła, bo bez tempomatu chyba sensu większego
    nie ma

    a.

  • 12. Data: 2016-01-21 12:39:39
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 2016-01-21 o 12:22, Artur Miller pisze:
    oglegroups.com...

    > plus czujnik wciśnięcia sprzęgła, bo bez tempomatu chyba sensu większego
    > nie ma
    >
    > a.
    Każde auto musi mieć teraz taki czujnik żeby po odpowiedniej ilości
    wciśnięć sprzęgła zasygnalizować jego awarię :]

    --
    Hinek

  • 13. Data: 2016-01-21 14:41:33
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Każde auto musi mieć teraz taki czujnik żeby po odpowiedniej ilości
    > wciśnięć sprzęgła zasygnalizować jego awarię :]

    ROTFL, choc w sumie to nie smieszne....
    mercedesy ponoc maja takie zliczadla na pompach i innych drogich .......
    biorac pod uwage ze poddostawcy ci sami to pewnie jest to i w audi, vw i
    bmw....
    amerykancami trzeba zaczac jezdzic.

  • 14. Data: 2016-01-21 17:04:06
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 21 Jan 2016 11:08:58 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To jest teraz funkcja komputera, i w wielu chyba wystarczy przycisk
    >czy dwa zamontowac..

    +/-, reset, włącznik - to już cztery przyciski
    Dodatkowo czujnik wciśnięcia sprzęgła i taki sam dla hamulca, o ile
    nie jest wykorzystany włącznik świateł stop.
    W niektórych autach jeszcze dodatkowy siłownik (np. Mondeo MK2/MK3).

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 15. Data: 2016-01-21 17:27:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    On Thu, 21 Jan 2016 11:08:58 +0100, "J.F."

    >+/-, reset, włącznik - to już cztery przyciski

    W vectrze C tylko 2.

    https://www.youtube.com/watch?v=uJCww72YUCA
    Nie wiem czy to dotyczy wszystkich modeli/silnikow.

    >Dodatkowo czujnik wciśnięcia sprzęgła

    A owszem - reaguje, choc nie wiem, czy czujnika nie ma w standardzie.

    >i taki sam dla hamulca, o ile
    >nie jest wykorzystany włącznik świateł stop.

    Tam jeszcze ABS jest, mozliwe ze jakis pomiar cisnienia z pompy
    zawiera.

    J.

  • 16. Data: 2016-01-21 17:35:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 21:19, Bolko pisze:
    > Niestety nie mam tempomatu a nie stać mnie na inne auto.
    > Pytanie co wklepać w gogle żeby mi wyskoczyło info o ręcznym gazie.
    > A tak naprawdę nie chodzi mi o regulacje tylko żebym gdy
    > nacisne
    > przycisne
    > pociągnę
    > wyciągę
    > lub zrobie coś innego to silnik samochodu osiągnął z góry założone obroty
    > i utrzmywał je aż znowu czegoś nie przysicne/ ewentualnie hamulec.
    >
    > Generalnie chodzi mi o utrzymanie stałej prędkości na autostradzie.

    http://www.conrad.pl/Tempomat-Waeco-Magic-Speed-MS-.
    htm?websale8=conrad&pi=851329&ci=SHOP_AREA_17271_031
    3020

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2016-01-21 20:09:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.01.2016 o 21:19, Bolko pisze:
> [...]
    > i utrzmywał je aż znowu czegoś nie przysicne/ ewentualnie hamulec.
    >
    > Generalnie chodzi mi o utrzymanie stałej prędkości na autostradzie.

    w dawnych czasach, bywały mechaniczne ustalacze pozycji wciśniętego
    pedału gazu. jeśli masz pedał gazu na linkę, podłącz drugą linkę,
    pancerz i manetkę przerzutki ty18. DIY, ale zadziała.
    Jeśli masz w aucie komputer i wciśnięcie pedału gazu zmienia
    rezystancje, to będzie wiecej pracy, ale dałoby się to zrobić mądrzej.
    ja bym zastosował do sterowania arduino. Sterowanie komputera samochodu
    napięciem albo potencjometrem i serwomechanizmem. Trzaba by przebadać
    pacjenta, potem dywagować czy, jak, i za jaką cene da się to zrobć.
    Zdaradź nam szczegóły dotyczące Twojego samochodu

    ToMasz

  • 18. Data: 2016-01-21 21:10:53
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Jan 2016 12:19:29 -0800 (PST) Bolko <s...@g...com>
    napisał:

    >lub zrobie coś innego to silnik samochodu osiągnął z góry założone obroty
    >i utrzmywał je aż znowu czegoś nie przysicne/ ewentualnie hamulec.

    Załóż sobie dźwignię przepustnicy taką jak w samolocie :-)

    W sumie zrobienie czegoś takiego nie byłoby bardzo trudne. Jak gaz nie
    ma linki, tylko potencjometr, to można nawet dać mikrokontroler i
    pobawić się w zrobienie jakiejś dodatkowej logiki - dotkniesz hamulec
    - gaz spada na poziom minimalny. W wersji z linką w sumie też,
    wystarczyłoby dołożyć serwo do ciągnięcia linki.

    A tak z ciekawości, to po co Ci to? Budujesz jakąś torpedę
    samochodową? W filmach zazwyczaj kładą cegłę na pedał gazu :-)

  • 19. Data: 2016-01-21 21:17:58
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 21 Jan 2016 21:10:53 +0100 __Maciek <i...@c...org>
    napisał:

    >A tak z ciekawości, to po co Ci to? Budujesz jakąś torpedę
    >samochodową? W filmach zazwyczaj kładą cegłę na pedał gazu :-)

    A, teraz doczytałem o co chodzi.
    Generalnie rzecz do zrobienia, trzeba tylko trochę ślusarstwa i/lub
    elektroniki. Tylko co będzie jak milicjanty zobaczą że coś takiego
    masz?

  • 20. Data: 2016-01-21 21:30:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-21 o 21:17, __Maciek pisze:

    > A, teraz doczytałem o co chodzi.
    > Generalnie rzecz do zrobienia, trzeba tylko trochę ślusarstwa i/lub
    > elektroniki. Tylko co będzie jak milicjanty zobaczą że coś takiego
    > masz?

    No ale po kiego ma rzeźbić jak zakłada gotowca Waeco Magic Speed i to
    działa. Niemiec sobie założył w moim toczydle (a mam elektroniczną
    przepustnicę) i działa świetnie. Nie wiem tylko po cholerę jak
    wystarczyło kierownicę zmienić na taką z manetką.

    --
    Irokez