  • 31. Data: 2013-06-22 21:42:33
    Temat: Re: pytanie z mutexów
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 22/06/2013 18:09, A.L. wrote:

    > Poki co, zadajesz pytania w stanie
    > absulutnie, aptecznie sterylnej ignorancji.

    Nie od dzisiaj. Proponuję oszczędzać klawiaturę, dyskusja z tym kolesiem
    nie ma żadnego sensu.

  • 32. Data: 2013-06-22 22:38:05
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 22 Jun 2013 12:03:10 -0700 (PDT), firr

    >prymitywne jest nieststy calosciowe podejscie
    >kolegi polegajace na tym ze kolega nie przeczytal
    >i nie zrozumial a udziela mi porad -- niemozebnie
    >mnie to wnerwia bo nie mam czasu na takie gadki
    >szmatki

    Drogi "profesozre" fir! W odroznieniu od samozwanczego Kolegi
    "profesora", programowanie wspolbiezne wykladalem przez 15 lat i
    zajmowalem sie nim profesjonalnie. Wiec mniej wiecej wiem ze
    "rozwiazana" Kolegi "profesora" nie maja sensu, a pierwsze z nich
    znajduje sie na pierwszej stronie wszystkich znanych mi podrecznikow
    traktujacych o programowaniu wspolbieznym, i prezentowane jest jako
    rozwiazanie NIEPRAWIDLOWE.

    Rowniez w ciagu pierwszych 15 minut pierwszego wykaldu omawia sie to
    "rozwiazanie" i wyjasnia sie dlaczego jest nieprawidlowe. Objasnia to
    rowniez Ben Ari w swojej ksiazce. Na pierwszych paru stronach.

    Dlogi Kolego "profesorze"! NIEWIEDZA jest OK. Nie ma takich ktorzy
    wiedzieliby wsyusyko. Natomiast IGNORANCJA jest naganna. Ignorancja to
    niewiedza polaczona z glebokim przekonaniem ze wie sie wszystko. To
    wlasnie co Kolega "profesor" prezentuje.

    Proponuje aby Kolega "profesor" jednak postudiowal to i owo zanim
    zacznie ponownie ludziom zawracac glowy. Studiowanie nie boli

    A.L.

    P.S. Wszystkie pozostale "rozwiazania", jak pisalem, to czysty
    nonsens. Programowanie wspolbiezne nic nie ma wspolnego z jakimis
    "martwymi cyklami", a wspolbieznosci nie organizujesie blokujac
    przerwania

  • 33. Data: 2013-06-23 00:19:30
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Sat, 22 Jun 2013 20:42:33 +0100 po głębokim namyśle Andrzej Jarzabek
    rzekł:

    > Nie od dzisiaj. Proponuję oszczędzać klawiaturę, dyskusja z tym kolesiem
    > nie ma żadnego sensu.

    Bawi mnie, jak on zadaje pytanie, a jak dostanie odpowiedź to ona go
    przerasta. A już ten zarzut, że przepisałem coś z wikipedii jest
    mega komiczny - nawet nie podstawowa wiedza, tylko wymieniłem
    elementy.

    Właściwą grupą anglojęzyczną jest comp.programming.threads. Kiedyś
    pisał tam sam do siebie juzer "Aminer", publikując swoje wąpliwe
    wątkowe wyczyny w Pascalu. Potem - po jakimś roku - zaczął
    bombardować inne comp.*. Ale nawet ten nie był aż takim
    prehistorycznym mamutem, żeby zatrzymywać przerwania. Swoją
    drogą pisałem kiedyś kod kernela i tam faktycznie się
    zatrzymuje przerwania i je obsługuje, ale znając Łana
    kononobiego sprawa skończyła by się szybko totalną zwiechą.

    Może Aminer przygarnie firra, bratnia dusza?

    --
    Edek

  • 34. Data: 2013-06-23 00:46:05
    Od: firr <p...@g...com>

    to jest ciagle gadka szmatka (blablanie)
    - nie pisze sie na to ;\

  • 35. Data: 2013-06-23 01:00:09
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 22 Jun 2013 15:46:05 -0700 (PDT), firr

    >to jest ciagle gadka szmatka (blablanie)
    >- nie pisze sie na to ;\

    Wylazles mi z KF, idziesz tam z powrotem

    A.L.

  • 36. Data: 2013-06-23 01:06:56
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pięknego Sat, 22 Jun 2013 09:27:30 -0500, A.L. wyjmując peta
    oznajmił:

    Strona sprzętowa. Do większości algorymtów potrzebna jest nie flaga,
    ale compare-and-swap jak największego słowa, prawie to samo.

    > Najbardziej podstawowym elementem synchronizacji jest semafor Dihjstry.
    > Podstawowym, albowiem przy jego pomocy mozna skonstruowac wszystkie
    > inne.

    Strona teoretyczna. Lubię te definicje "bycia podstawowym", "bycia
    słabszym" i inne teoretyczne konstrukcje.

    Dla programisty - takiego jak ja - podstawowe są mutex i condvar.
    Z nich można zrobić (prawie) wszystkie inne, w tym flagę test-and-set
    i semafor.

    A jest tak dlatego, że programista ma do dyspozycji system operacyjny,
    a mutex i condvar wymagają wsparcia kernela, przy założeniu że
    wątki są tworem kernela. Przy mutexie i condvar kernel musi wątki
    uśpić. Siłą rzeczy OS udostępni je programiście i można polegać
    na tym, że zawsze i wszędzie są.

    --
    Edek

  • 37. Data: 2013-06-23 01:22:17
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pięknego Sat, 22 Jun 2013 15:46:05 -0700, firr wyjmując peta
    oznajmił:

    > to jest ciagle gadka szmatka (blablanie)
    > - nie pisze sie na to ;\

    Myślałem, że to wszystko jest dla zgrywy, ale w tej chwili
    już widzę, że Ci się naprawdę wydaje że jesteś lepszy
    i mądrzejszy, a na dodatek bardzo ale to bardzo fajny.

    Wiele rzeczy można oceniać bardzo różnie i każdy sobie,
    ale o wątkach wiesz mniej nie tylko od A.L., który je
    wykładał, ale nawet ode mnie. Znam podstawy, za to
    naprawdę dobrze, czyli dla ciebie uchodzę za eksperta.

    Nie musisz słuchać kogokolwiek, kto mówi o w sumie dość
    podstawowych rzeczach o które pytasz, tylko w takim razie
    jest mały problemik: po co zadajesz te pytania? Nawet
    nie da się ich uznać za prowokujące, po prostu takie
    zasyfianie mojego czytnika czymś co jak rozumiem
    według ciebie ma jakiś niesamowity styl.

    --
    Edek

  • 38. Data: 2013-06-23 01:45:05
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pięknego Fri, 21 Jun 2013 20:01:26 -0500, A.L. wyjmując peta
    oznajmił:

    > No ale konkretnie o co idzie?... Knowledge Management to dosyc obszerna
    > dziedzina...

    Bardziej od samego przetwarzania semantyki interesowałoby mnie /budowanie/
    semantyki, statystyczne lub dowolne inne. Najlepiej oba te tematy
    razem.

    --
    Edek

  • 39. Data: 2013-06-23 02:13:32
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 22 Jun 2013 23:06:56 +0000 (UTC), Edek
    <e...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    >Dla programisty - takiego jak ja - podstawowe są mutex i condvar.
    >Z nich można zrobić (prawie) wszystkie inne, w tym flagę test-and-set

    Mozna zrobic semafor. A z semafora mozna zrobic wszystko inne. Wiec po
    co mam schodzic ponizej semafora?

    W szczegolnosci panuje wsrod programistow pzrekonanie ze wszelkie
    problemy wzajemnego wykluczania da sie rozwiazac mutexem. Czasami sie
    nie da, to znaczy da sie w tym sensie ze najpierw zrobimy sobie
    semafor.

    Mnie interesuje programowanie wielowatkowe, nazwijmy to, wysokiego
    poziomu. Programowanie na poziomie mutexa i condvar to tak jak
    programowanie w asemblerze.

    Pewnie ze w asemblerze mozna napisac wszystko. Tylko ze to jest dosyc
    niewygodne

    A.L.

  • 40. Data: 2013-06-23 02:47:08
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pięknego Sat, 22 Jun 2013 19:13:32 -0500, A.L. wyjmując peta
    oznajmił:

> [...]
    > problemy wzajemnego wykluczania da sie rozwiazac mutexem. Czasami sie
    > nie da, to znaczy da sie w tym sensie ze najpierw zrobimy sobie semafor.

    Praktycznie mutex, condvar i licznik czyli składniki większości kolejek.

> [...]
    > programowanie w asemblerze.
    >
    > Pewnie ze w asemblerze mozna napisac wszystko. Tylko ze to jest dosyc

    Widziałem kiedyś implementację mutexa i condvar na podstawie unixowego
    semafora z IPC. Teoretycznie bardzo fajna, autorzy musieli wiedzieć
    że dzwonią i wszystko fajnie poza tym że wszystko udało im się
    ...zepsuć, a unikając sytuacji gdy lokalny guru ma być poprawiany przez
    kogo innego, tak jakby faktycznie ostał się w otoczeniu ktoś na tyle
    rozsądny, znaleźli inną wspaniałą bilbiotekę do wątków, której
    autorzy (!) właśnie ją spuścili w wartkim nurcie. Jest coś potwornego
    w zwrocie "kapitan opuszcza statek ostatni".

    --
    Edek