  • 41. Data: 2013-06-23 10:21:40
    Temat: Re: pytanie z mutexów
    Od: firr <p...@g...com>

    chodzi o problem obrzydlistwa i głupoty

  • 42. Data: 2013-06-23 16:03:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.06.2013 00:19, Edek wrote:
    > Swoją
    > drogą pisałem kiedyś kod kernela i tam faktycznie się
    > zatrzymuje przerwania i je obsługuje,

    Ale też przerwania zatrzymje się tylko w sytuacji w której mamy innego
    wyboru. Jak komunikacja jest tylko między wątkami kernela to w miarę
    możliwości się ich nie rusza (listy/kolejki lock-free).

    Michoo

  • 43. Data: 2013-06-23 16:15:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 22.06.2013 16:27, A.L. wrote:

    > Najbardziej podstawowym elementem synchronizacji jest semafor
    > Dihjstry.

    Najbardziej podstawowym teoretycznie. To trochę jakby do wszystkiego
    używać OISC bo jest minimalne i turing-complete.

    Praktycznie ze względów wydajnościowych stosuje się tam gdzie to
    dostępne cmpxchg.

    Do tego semafory są dla wielu dość ciężkie do zrozumienia.

    > Podstawowym, albowiem przy jego pomocy mozna skonstruowac
    > wszystkie inne.

    I co z tego? Liczby naturalne definiuje się następnikami, ale nikt ich
    nie używa w czasie obliczania wyników dodawania czy mnożenia.

    Michoo

  • 44. Data: 2013-06-23 16:38:39
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 22 Jun 2013 18:00:09 -0500, A.L. napisał(a):

    > Wylazles mi z KF, idziesz tam z powrotem

    W koncu!
    Czekalem na to od kilku postow i podziwialem cierpliwosc ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 45. Data: 2013-06-23 18:35:28
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 23 Jun 2013 16:15:06 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >Najbardziej podstawowym teoretycznie. To trochę jakby do wszystkiego
    >używać OISC bo jest minimalne i turing-complete.
    >
    >Praktycznie ze względów wydajnościowych stosuje się tam gdzie to
    >dostępne cmpxchg.

    Ja uzywalem przez dluzszy czas JCSMP. To jest Javowa implemenatcja CSP
    (Communication Sequential Processes) Hoare. Nie pamietam dokladnie,
    ale w ostatnim projekcie bylo cos 200 procesow i ponad 400 kanalow.

    Proponuje to zrobic przy pomocy mutexow lub nawet cmpxchg.

    Zycze powodzenia!

    A.L.

  • 46. Data: 2013-06-23 19:06:21
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 23/06/2013 00:06, Edek wrote:
    > Dnia pięknego Sat, 22 Jun 2013 09:27:30 -0500, A.L. wyjmując peta
    > oznajmił:

    > Strona sprzętowa. Do większości algorymtów potrzebna jest nie flaga,
    > ale compare-and-swap jak największego słowa, prawie to samo.

    zgadza się.

    B.

  • 47. Data: 2013-06-23 19:08:50
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 23/06/2013 00:00, A.L. wrote:
    > On Sat, 22 Jun 2013 15:46:05 -0700 (PDT), firr

    > Wylazles mi z KF, idziesz tam z powrotem

    yay!

    B. :)

  • 48. Data: 2013-06-23 19:53:56
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 19:08:50 UTC+2 użytkownik Bronek Kozicki napisał:

    > yay!

    AL zawsze na propsie (jakby powiedziała moja
    kolezanka lusietta) - to sie w sumie chwali,

  • 49. Data: 2013-06-23 20:42:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.06.2013 18:35, A.L. wrote:

    > Ja uzywalem przez dluzszy czas JCSMP.

    Nie znam i google też milczy.

    > To jest Javowa implemenatcja CSP
    > (Communication Sequential Processes) Hoare.

    JCSP?

    > Nie pamietam dokladnie,
    > ale w ostatnim projekcie bylo cos 200 procesow i ponad 400 kanalow.

    Mam być pod wrażeniem? Nie jestem.

    > Proponuje to zrobic przy pomocy mutexow lub nawet cmpxchg.

    A myślisz, że co niby leży "pod spodem" kolejek komunikatów? W javie
    wszystkie synchronized() to jest właśnie na x86 cmpxchg.

    Oczywiste jest, że istnieją wygodne wysokopoziomowe sposoby na radzenie
    sobie z wielowątkowością(choćby lubiane prze mnie producent-konsument
    albo reaktor), ale koniec końców "na dnie" synchronizacja zazwyczaj jest
    robiona flagą a nie muteksem.

    Michoo

  • 50. Data: 2013-06-23 22:16:02
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 00:46:05 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    > to jest ciagle gadka szmatka (blablanie)
    > - nie pisze sie na to ;\

    moze dopowiem, ze chodzi mi o to ze nie
    lubie sie wdawac w rozmowy które nie rokują
    np albo temat jest nie taki (jak mam swoje
    powody by robic cos a nie robic czegos innego
    to po kij mi to wciskac itd ) albo rozmówca jest
    nie taki (i nawet jak zarzuci cos rzekomo na
    temat to i tak jest to albo od razu megaglabiada
    albo 'przyczajony wstep' do niej - tak ze dzieki ;-0