  • 1. Data: 2013-06-15 16:45:17
    Temat: unikalny hash
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    czy to jest jakoś rozwiązane, generowanie w miarę unikalnego hasha na
    podstawie tekstu, ale z możliwością generowania takiego samego hasha dla
    identycznych tekstów?

  • 2. Data: 2013-06-15 22:03:33
    Temat: Re: unikalny hash
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-15 16:45, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > czy to jest jakoś rozwiązane, generowanie w miarę unikalnego hasha na
    > podstawie tekstu,

    Był niedawno wątek o unikalnych hashach.

    > ale z możliwością generowania takiego samego hasha dla
    > identycznych tekstów?

    No bez tego założenia to nie hash;-)

    "w poszukiwaniu funkcji hash"
    z początku marca (8-10).

    Szukaną frazą są hashe określonem przymiotnikiem
    'doskonałe'/"perfect".

    No, chyba, że szukasz hashy nadających się do algorytmu
    Karpa-Rabina.
    Wtedy poza wielomianem o wspolczynnikach ze słowa,
    'x' większym od alfabetu modulo n niewiele więcej slyszalem.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_hash

    A! Niby wygodnie byłoby użyć n = 2^32 czy 2^64. Ale...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Thue%E2%80%93Morse_seq
    uence
    chyba takie ciągi nas zabijają. Jeśli 'przeciwnik nie jest
    losowy, tylko złośliwy, lepsza są liczby pierwsze.

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2013-06-16 01:15:27
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Sat, 15 Jun 2013 22:03:33 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

> [...]
    uence chyba takie
    > ciągi nas zabijają. Jeśli 'przeciwnik nie jest losowy, tylko złośliwy,

    Ktoś mi się ustatnio uczepił zahardkodowanych chyba ze 20 liczb w
    implementacji już nie pamiętam hashmapy czy stringdicta w pythonie:
    czemu tak dziwnie, i dlaczego Magiczne Stałe w kodzie? Rozważałem
    dodanie dla czytelności stałych:
    Prime1
    Prime2
    Prime3
    Prime4
    Prime5
    Prime6
    Prime7
    ... ok, już chyba wyjaśniłem o co mi chodzi, czasami trzeba się
    postarać, żeby przejść przez Review.

    --
    Edek