  • 61. Data: 2024-10-16 20:51:21
    Temat: Re: przyszłość wg Muska
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2024 18:56:26 +0200, Shrek napisał(a):

    > Odpowiedź na pytanie proszę, i zobaczysz że "ony" są jak najbardziej
    > realni i mają jak najbardziej realną agendę.

    Ależ dostałeś odpowiedź, tylko masz ograniczenia umysłowe które ci jej
    nie pozwalają dostrzec.
    A tak na twoim poziomie- jest wiele różnych organizacji z których jedne
    propagują indywidualną motoryzację a inne ją powstrzymują i
    niekoniecznie musi z ich działania coś wynikać. Mogą one sobie zakładać
    cokolwiek zechcą lecz globalnego trendu nie przewalczą, jest poza
    zasięgiem jakiejkolwiek pojedynczej organizacji czy instytucji.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 62. Data: 2024-10-16 20:57:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ależ dostałeś odpowiedź, tylko masz ograniczenia umysłowe które ci jej
    > nie pozwalają dostrzec.

    Czyli co cię śmieszy w "onych", skoro sam przyznajesz że istnieją i nie
    są to jacyś mityczni spiskowcy?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2024-10-16 22:39:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2024 20:57:56 +0200, Shrek napisał(a):

    > Czyli co cię śmieszy w "onych", skoro sam przyznajesz że istnieją i nie
    > są to jacyś mityczni spiskowcy?

    Przypisywanie "onym" przez ciebie i tobie podobnym jakiejś
    nadnaturalnej, niepojętej mocy sprawczej przy nie wymagającej żadnych
    dowodów złej woli nakierowaniej na szkodzenie Shrekom.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 64. Data: 2024-10-16 23:14:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Dnia Wed, 16 Oct 2024 15:54:40 +0200, nadir napisał(a):

    > Czyli połowa populacji? Bo autobus zajeżdża tylko 2x dziennie?
    > Nieszczęśni ludzie...

    Ale kwestionujesz badania, ich wyniki czy co?

    > Gmina to stosunkowo niewielki obszar. Niech "wykluczeni" z dziecmi w
    > szkolnym wieku się złożą na bus który dwa razy dziennie obkolęduje kilka
    > czy kilkanaście wsi.

    Przecież oni już płacą za te autobusy, bilety nie są za darmo, mimo
    dofinansowania przez gminę/powiat.

    > Tak może być w USA gdzie farma od farmy o kilka km
    > to i u nas też. (Oglądałeś "Tylko dla orłów"? Tam też bus szkolny gra
    > główną rolę a było to 80 lat temu)

    Czyli nagle model z USA gdzie każdy ma kilka samochodów na podjeździe i
    w dupie zielone łady jest OK?

    > Tyle że samodzielne myślenie u nas w
    > powijakach, lepiej skamleć o wykluczeniu i wyciągać łapę do państwa.

    A państwo to z czego czerpie te pieniądze, kto tu wyciąga łapy po kasę?

    > Są
    > też modele społecze z internatami żeby dziatwy co dzień nie wozić tylko
    > raz na tydzień.

    I ludzie tak samo jak mają dzieciom zorganizować transport tak mają
    postawić im też internaty?

    > W każdej gminie jest inaczej i co kilka lat sytuacja też
    > się zmienia. Żadne państwo nie jest w stanie za tym nadążyć więc bez
    > lokalnej inicjatywy nie da rady.

    No i w mojej okolicy sytuacja się zmieniła. Powiat zlikwidował jedną
    szkołę średnią wraz z internatem a inne dwie szkoły średnie połączył w
    jedną i też zlikwidował jeden internat, z pięciu szkół i czterech
    internatów pozostały trzy szkoły i dwa internaty. Takie to są lokalne
    inicjatywy, i wcale nie rodzice oraz dzieli byli ich pomysłodawcami.

    > A że bieda tam jednak jest, to model z
    > indywidualnym posiadaniem auta się nie sprawdzi, tym bardziej że
    > eksploatacja auta na prowincji jest sporo droższa niż w mieście.

    A czym się różni koszt eksploatacji samochodu w mieście i na wsi?

    > Sprawdzi się za to model z silną delegacją uprawnień ale i obowiązków
    > oraz finansowania do najniższych szczebli administracyjnych i silnym
    > samorządem opartym na lokalnej społeczności.

    Samorząd przypomina sobie o lokalnej społeczności pół roku przed
    wyborami, potem ma w jej potrzeby w dupie. Spróbuj w naszym kraju
    odwołać radnego wójta lub burmistrza.

  • 65. Data: 2024-10-16 23:19:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No to użyj tego rozumu co go masz dosyć i nie proponuj modeli jawnie bez
    > sensu czyli z własnymi samolotami.

    To może ty użyj tego czegoś między uszami i przyjmij do wiadomości, że
    nie do każdego przyjeżdża taksówka w minutę czy półtorej i nie proponuj
    wszystkim tego bezsensownego modelu.

  • 66. Data: 2024-10-17 06:47:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przypisywanie "onym" przez ciebie i tobie podobnym jakiejś
    > nadnaturalnej, niepojętej mocy sprawczej przy nie wymagającej żadnych
    > dowodów złej woli nakierowaniej na szkodzenie Shrekom.

    A kto napisał że nadnaturalnej i skierowanej konkretnie przeciw szrekom?

    Po prostu chcą ograniczyć motoryzację indywidualną - jest to jak
    najbardziej cel, oficjalny (w przypadku C40) lub niemal oficjalny jak w
    polityce klimatycznej EU. To ty starasz się tą tezę ośmieszyć "onymi" i
    sprowadzić do teorii spiskowej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2024-10-17 06:49:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2024 o 23:14, nadir pisze:

    > A czym się różni koszt eksploatacji samochodu w mieście i na wsi?

    To oczywiste - na wsi jest drożej bo nie trzeba płacić za parkowanie i w
    mieście pali więcej:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2024-10-17 08:38:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2024 06:47:56 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > najbardziej cel, oficjalny (w przypadku C40) lub niemal oficjalny jak w
    > polityce klimatycznej EU. To ty starasz się tą tezę ośmieszyć "onymi" i

    1. Grupa C40 ma na celu, cytuję: "Miasta z najbardziej skutecznymi
    strategiami transportowymi przedkładają ulice przyjazne ludziom nad
    przestrzeń dla samochodów. Miasta mają możliwość zbudowania przyszłości,
    w której większość ludzi będzie podróżować pieszo, rowerem lub wspólnym
    transportem, a pozostałe podróże samochodowe będą odbywały się pojazdami
    bezemisyjnymi"
    Gdzie tam masz cokolwiek o ograniczaniu motoryzacji indywidualnej? Ja
    widzę jedynie zachęcanie do korzystania w mieście z innych niż auto
    (zwłaszcza spalinowe) środków.

    2. UE, polityka klimatyczna. Jakoś się nie doszukałem zamiarów
    ograniczania indywidualnej motoryzacji. Może ty wskaż dokument, skoro
    tak dobrze znasz temat?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 69. Data: 2024-10-17 08:45:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2024 23:19:13 +0200, nadir napisał(a):

    > To może ty użyj tego czegoś między uszami i przyjmij do wiadomości, że
    > nie do każdego przyjeżdża taksówka w minutę czy półtorej i nie proponuj
    > wszystkim tego bezsensownego modelu.

    Rozmawiam z idiotą czy co? Ani nikomu nic nie proponuję, ani nie
    twierdzę że *każdy* w modelu do którego zdąża świat wyzbędzie się
    samochodu. I nawet nie twierdzę że w tym modelu *wszystkie* samochody
    będą elektryczne. Owszem, niektórzy będą jeżdzić własnymi samochodami a
    nawet samochodami spalinowymi. Będą to zwłaszcza ci do których taksówka
    nie przyjedzie w minutę. Uspokoiłem cię?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 70. Data: 2024-10-17 09:38:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Rozmawiam z idiotą czy co? Ani nikomu nic nie proponuję, ani nie
    > twierdzę że *każdy* w modelu do którego zdąża świat

    Dla hejtera jak nie każdy = nikt.
    Więc trzeba hejtować.