-
Reply-To: "Anerys" <s...@s...pl>
From: "Anerys" <s...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <kc434i$bvs$1@node1.news.atman.pl> <kdllbe$1rub$1@news2.ipartners.pl>
<3stLs.1012$pM7.980@fx27.fr7> <kdlq93$1u9o$1@news2.ipartners.pl>
<%iwLs.8723$9D5.1825@fx22.fr7> <50fea134$1@news.home.net.pl>
<a9FLs.6871$185.3773@fx03.fr7> <5100aa78$1@news.home.net.pl>
<Pine.WNT.4.64.1301242211510.3388@quad>
<Pine.WNT.4.64.1301260126560.3856@quad> <51032af0$1@news.home.net.pl>
<Pine.WNT.4.64.1301290044260.736@quad>
Subject: Re: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Date: Tue, 29 Jan 2013 13:32:29 +0100
Lines: 70
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 130128-1, 2013-01-29), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
NNTP-Posting-Host: 212.85.112.42
Message-ID: <5107c15d$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1359462749 212.85.112.42 (29 Jan 2013 13:32:29 +0100)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: valhalla.hot
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!217.153.128.51.MISMATCH!n
f1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:641485
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1301290044260.736@quad...
> On Sat, 26 Jan 2013, Anerys wrote:
>> Najważniejsze, że mimo tej "literówki", chyba właściwie odczytaem twoje
>> przesłanie, choć mogłem niewłaściwie zinterpretować... Ale rozumiem, co
>> masz
>> na myśli. Jeśli tak, to znaczy, że w działaniu bierze udział dodatkowy
>> czynnik.
>> Czynnik, a nie zmiana praw fizyki.
>
> Oczywiście :)
> Błędy biorą się z założenia, że *zawsze* mowa będzie o jednym
> (i tylko jednym) zjawisku.
No, to oczywiście tylko idealny układ teoretyczny, wyjście do szczegółowych
rozważań.
> ABS pozwala toczyć się kołu, wtedy ono rozwala wałek.
No i nareszcie coś mi się zaczyna kleić.
> Zablokowanie pcha coraz wyższą "górkę" przed kołem.
Tworząc potencjalną możliwość wystąpienia poślizgu na warstewce wody, co w
połączeniu z zerwaną przyczepnością może być niewesołe.
Ale i na suchym z zablokowanymi kołami poleci się dalej. Siedząc w ostro
hamującym samochodzie, w którym w pewnym momencie rwie się przyczepność,
wyraźnie czuję zmniejszenie opóźnienia (ujemnego przyspieszenia).
Niezależnie, czy jest to na idealnych oponach i super-suchym asfalcie, czy
na łysolcach na lodzie.
>
>> Sprbuję się bliżej przyjrzec hamującym przy śniegu samochodom
>
> Jest jeszcze ważne co jest pod śniegiem.
Nigdy nawet w myślach nie śmiałem temu zaprzeczać!
> No i chyba śnieg jest potrzebny, a nie były śnieg przerobiony
> na lód, opisu hamowania na 'kaszce z lodu' nie pamiętam.
Ostatnio zwróciłem uwagę na pewne zjawisko, że nie należy być zbyt
zaangażowanym w odśnieżaniu! Prosty przykład - buty, fakt, raczej nie
zimowe, ale to szczegół. Idąc po drobnej warstewce napadanego śniegu, czuję
się pewniej, niż idąc potem po tym, co zostało po odśnieżeniu - odśnieżone
miejsce ma wyraźnie MNIEJSZĄ przyczepność. A w innym miejscu - najgorsza
jest sól, która nie "przereagowała" całego lodu - podwójny syf - i błoto, i
ślisko (to gęste błoto, aż się prosi, w przypadku aut, o pokazowy
aquaplanning...). Czasem grubo piachu, a jego ziarenka w nadmiarze działają
jak kulki w łożyskach...
> Do tego AFAIR jeszcze przyda się albo kierowca świadomy że takie
> coś powinno wystąpić, albo zupełnie nieświadomy co się dzieje ;)
> (póki "górka" jest mała żadnego efektu nie daje)
Ale jak urośnie, może być za późno. Tu naprawdę niuanse grają. Dlatego górkę
powinno się bez zrywania przyczepności rozjechać - dołoży te kilka niutonów
do trzymania przyczepności. Oczywiście, czynników jest więcej niż jeden i
trzeba rozważyć wszystkie. No i chyba czasem wybrać mniejsze zło (nawet
takie, że jebnąć w słup, pieszego, czy inne auto - brat miał kiedyś taki
dylemat, latem wprawdzie, ale uciec się nie dało. Bratu nic się na szczęście
nie stało, ale auto bardzo rozbite).
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.13 15:19 Gotfryd Smolik news
- 29.01.13 18:26 Anerys
- 03.02.13 14:16 uzytkownik
- 03.02.13 14:20 uzytkownik
- 03.02.13 18:03 AlexY
- 03.02.13 22:30 Przemek
- 03.02.13 23:09 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=