eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
    Date: Mon, 24 Sep 2012 14:32:13 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <k3pjse$f5d$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: rybnik.alan-systems.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1348489934 15533 91.229.26.2 (24 Sep 2012 12:32:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Sep 2012 12:32:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:15.0) Gecko/20120827 Thunderbird/15.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2466622
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam
    wracając z wakacji miałem niemiłą niespodziankę... Szlag trafiło obudowę
    termostatu i płyn poszedł się kochać..
    Nie zauważyłem wzrostu temperatury na wskaźniku od razu, do czasu aż się
    nie zapaliła czerwona lampka i samochód zaczął na mnie krzyczeć.
    Wtedy to na luz i dotoczyłem się jakieś 500m bo akcja działa się w
    tunelu na autostradzie..
    Para leciała spod maski, silnik pracował normalnie.
    nie wyłączając silnika dolałem szybko 1l płynu który miałem na zapas,
    oraz ze 3l wody mineralnej niegazowanej(innej nie miałem a chyba każda
    lepsza niż żadna) Po wlaniu jak by nie było zimnej wody do gorącego
    silnika było słychać efekty akustyczne + parowanie i gotowanie.. Ale
    nadal wszystko działało tak jak należy.. Wskazówka temperatury opadła do
    normalnego stanu. Sprawdziłem olej, chwilę poczekałem jeszcze trcohę
    wody dolałem i ruszyłem dalej..
    Dojechałem do pierwszego pitstopu gdzie dotankowałem kolejne 1,5l wody,
    tym razem kranówy. Tak potoczyła się dalsza podróż jakieś 500km z
    przystankami co 15..20km na dolewkę 1,5..2l wody.

    W trakcie dolewek nie odpowietrzałem układu chłodzenia.
    Po ostygnięciu nie odpalałem jeszcze samochodu. Próba będzie za kilka
    godzin bo muszę go przestawić..

    Pytanie z gatunku wróżenia z fusów.. Czy takie jednokrotne, krótkotrwałe
    przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz późniejsze częstokrotne
    obniżenie się poziomu chłodziwa poniżej minimum(wskazówka cały czas
    pokazywała normalną temperaturę) może mieć jakieś brzemienne skutki dla
    silnika?

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: