  • 11. Data: 2010-07-30 22:30:08
    Temat: Re: program do wybierania zdjec
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:26:25 +0200, Marx napisał(a):

    [...]
    > tylko picasa to lekko zamula kompa, generalnie taka kobyla to jest. A
    > SzybkiKamien jest szybki i zgrabny

    Pozwolę sobie nie zgodzić się, FastStone nie jest ani szybki, ani
    zgrabny. Ma swoje fochy (np. tragicznie wolne skalowanie obrazu), jak
    również brak niektórych przydatnych opcji dostępnych u konkurencji (np.
    IrfanView czy XnView).
    Plusem FastStone jest dobry moduł konwersji formatów, ale na szczęście
    można go zainstalować osobno.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 12. Data: 2010-07-31 00:09:36
    Od: M <m...@i...pl>

    > A mnie się wydaje, ze lepsze rozwiązanie jest w programie Picasa (free).
    > Ogladasz zdjęcia i te które pasują zaznaczasz gwiazdką (spacja). Potem
    > filtrujesz widok i widzisz tylko zdjęcia wybrane (masz jeszcze okazję
    > coś odgwiazdkować) - gdy wszystko już jest gotowe eksportujesz
    > zagwiazdkowane zdjęcia do innego folderu i już.

    to samo mozna zrobic w FastStone Image Viewer

  • 13. Data: 2010-07-31 01:05:06
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sylwester Zarębski" napisał
> [...]
    > zgrabny. Ma swoje fochy (np. tragicznie wolne skalowanie obrazu), jak
    > również brak niektórych przydatnych opcji dostępnych u konkurencji (np.

    Zgadzam się.
    Zainstalowałem z ciekawości i właśnie leci z dysku.
    Jak na możliwości C2D T9500, 2,6GHz i 2GB RAM chodzi absurdalnie ciężko -
    zachowuje się jak nie przymierzając Photoshop Elements 2, a nie robi aż
    tyle.

    adam

  • 14. Data: 2010-07-31 22:43:17
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jul 30, 11:57 pm, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "limies" b...@q...goo
    glegroups.com

    > : Fizyczne umiejscowienie zdjęć nie jest istotne. jest to mechnizm
    > : zapozyczony z MAC OSX i aplikacji tam dostepnych iPhoto, Aperture.
    > : Nie potrzeba wiec fizycznie kopiować, przewalac gigabajtow zdjec,
    > : wystarczy ustalic kryteria wyszukiwani i powiaać ze Smart folderem
    >
    > W ,,normalnym'' katalogu też nie trzeba niczego przewalać. :)
    > (zmiana dotyczy tylko części ,,nazwy'' pliku, nie zaś
    > umiejscowienia całej jego zawartości)

    Tu sie nie zgodze. Jesli masz katalog X ze wszystkimi zdjęciami, a w
    zwyklym katalogu Y chcesz
    umiscic zdjecia o pewnych cechach, które są zawarte w X , to musisz
    fizycznie je zduplikować.

    Co do Googli
    faktycznie Google ma cos z tego własnie, aczkolwiek uproszczone
    mechanizmy

    pozdr, li

  • 15. Data: 2010-08-02 06:57:24
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-31 03:05, adam pisze:
> [...]
    > Jak na możliwości C2D T9500, 2,6GHz i 2GB RAM chodzi absurdalnie ciężko
    > - zachowuje się jak nie przymierzając Photoshop Elements 2, a nie robi

    FastStone chodzi ciezko...? Hmm moze mam jakiegos innego...

    Nie wiem o jakie skalowanie obrazu Ci chodzi, +- dziala w mgnieniu oka
    przynajmniej na 6 megapikselach. Opcji wszystkich oczywiascie nie ma,
    ale interfejs ma bezkonkurencyjny. Te wysuwane palety - chcialbym tak
    miec w Photoshopie
    Marx

  • 16. Data: 2010-08-02 06:59:45
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-01 00:43, limies pisze:
> [...]
    > zwyklym katalogu Y chcesz
    > umiscic zdjecia o pewnych cechach, które są zawarte w X , to musisz

    ...pod windowsem (i to tez niekoniecznie ale malo kto z tego korzysta, a
    na pewno zaden program do foto - mowa o linkach takich jak unixowe). Pod
    Unixem maz softlinki ktore spokojnie to zalatwiaja
    Marx

  • 17. Data: 2010-08-02 09:02:15
    Od: limies <l...@g...com>

    On 2 Sie, 08:59, Marx <M...@n...com> wrote:

> [...]
    > na pewno zaden program do foto - mowa o linkach takich jak unixowe). Pod
    > Unixem maz softlinki ktore spokojnie to zalatwiaja

    Alez ocywiście, tylko, że softlinki nie załatwiaja tego co smart
    folders.
    Mozna powiedziec, że smart folders = softlinki + automat, który je tam
    umieszcza wg kryterium wyszukiwania

    Podr, li

  • 18. Data: 2010-08-02 09:02:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marx" 1...@w...kopernik.gliwice.pl

    > ...pod windowsem (i to tez niekoniecznie ale malo kto z tego korzysta, a na pewno
    zaden program do foto - mowa o linkach takich
    > jak unixowe). Pod Unixem maz softlinki ktore spokojnie to zalatwiaja

    Chyba w każdym systemie są takie triki -- wiele nazw i jeden plik.
    Ale w praktyce jest to niewygodne i powoduje rozspójnianie danych.
    Ale ja chyba nie zrozumiałem swego przedmówcy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-08-02 12:31:05
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marx" napisał
    [...]
    > FastStone chodzi ciezko...? Hmm moze mam jakiegos innego...

    Może masz mocniejszy komp.
    Mnie to dość zaskoczyło ale pewnie to cena interfejsu, który, fakt, wygląda
    bardzo ładnie.
    Z Photoshopem trochę przesadziłem ale chciałem zobaczyć czy chodzi lżej niż
    Irfan.

    adam

  • 20. Data: 2010-08-02 18:32:48
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marx napisał:

    > ...pod windowsem (i to tez niekoniecznie ale malo kto z tego korzysta, a
    > na pewno zaden program do foto - mowa o linkach takich jak unixowe). Pod
    > Unixem maz softlinki ktore spokojnie to zalatwiaja

    "Smart folders" to po prostu dobrze zrobione tagi. Ma to obecnie
    większość programów do zarządzania zdjęciami.

    m.