eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetproblem ze stabilnością komputera (Core i7 + Asus P6T Deluxe + 6GB OCZ) › problem ze stabilnością komputera (Core i7 + Asus P6T Deluxe + 6GB OCZ)
    From: l...@o...pl
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: problem ze stabilnością komputera (Core i7 + Asus P6T Deluxe + 6GB OCZ)
    Date: Wed, 25 Mar 2009 03:07:27 -0700 (PDT)

    Witam,
    niedawno zmieniłem kompa i mam problem ze stabilnością jego
    działania.
    Konfiguracja komputera wygląda następująco:
    Intel Core i7 920
    Asus P6T Deluxe
    OCZ DDR3 Triple Channel 3x2048MB 1333MHz CL8.0 BOX Intel Core i7
    Edition
    GF 8800GTS 640MB
    Samsung SATAII 500GB
    DVDRW Pioneer SATA
    BeQuiet 600W
    chłodzenie Noctua NH-U12P (2x wentylator 120mm)
    obudowa CoolerMaster - wentylatory: 1x120mm i 1x80 mm

    Otóż w przypadku, gdy zostawie ustawienia pamięci na Auto
    (częstotliwość 1066MHz, napięcie DRAM Bus 1,5V, QPI/DRAM Core 1,2V)
    komputer chodzi stabilnie bez zwisów. Wystarczy że zmienię
    częstotliwość na 1333MHz (napięcie DRAM Bus wzrasta bo musi do 1,6V,
    reszta na Auto) komputer chodzi przez ok 12 godzin potem zwis i tylko
    twardy reset pomaga. Przy uaktywnieniu funkcji X.M.P (częstotliwość
    pamięci 1333MHz, 8-8-8-20, DRAM Bus: 1,6V QPI/DRAM Core 1,4V -
    zalecane parametry pracy pamięci) komputer chodzi już jedynie ok 6
    godzin i potem zwis, zdarza się że i krócej ale przeważnie po resecie
    czas działania nieco się wydłuża. Przy testach memtest86+ brak
    jakichkolwiek błędów, jednak komputer zawiesza się również w memteście
    mniej więcej po tym samym czasie co w Windowsie. Zmieniłem grafikę na
    słabszą tj. GF8400GS ale komputer nadal się wieszał z tym że chodził
    może z godzinę dłużej. Zasilacz sprawdzałem na innym sprzęcie niestety
    nieco słabszym i działał normalnie. Poza tym wszystkie napięcia
    mieszczą się w normie +/- 3% (wg wskaźników w BIOS i w aplikacji
    Asusa). Proszę o pomoc bo kończą mi się możliwości testowania i
    pomysły na testy.
    Może ktoś już się z czymś takim spotkał.

    pozdrawiam
    Łukasz