  • 1. Data: 2010-04-07 21:47:52
    Temat: problem z grafika
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    Napisalem wczoraj ponizszego posta na p.r.g.k, ale nie ma odpowiedzi,
    moze tu ktos pomoze:

    Cos mi sie posypalo z grafika we wiedzminie, mam sieczke w postaci
    blednych trojkatow, kaszana kompletna. Pomaga calkowite wylaczenie
    wyswietlania trawy w opcjach, stery najnowsze. Na probe wlaczylem
    stalkera i fallouta 3 - w tych grach grafa jest spoko.
    Czy to mozliwe zeby sie k graficzna zjarala w taki sposob ze tylko w
    jednej grze sa bledy czy to raczej jakis bug wiedzmina (wczytywalem savy
    z wczesniejszych lokacji gdzie grafa byla OK - teraz tez sie kaszani).
    Czym mozna przetestowac karte pod wzgledem poprawnosci dzialania
    shaderow (bo to chyba one generuja trawe)?
    W morde co rok mi sie srednio jaraja karty graficzne, oby nie kolejna
    karta i kolejne 300-400 euro w plecy :(
    thx za pomoc
    michu

  • 2. Data: 2010-04-08 08:45:09
    Temat: Re: problem z grafika
    Od: " MatJK" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    michu <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > shaderow (bo to chyba one generuja trawe)?
    > W morde co rok mi sie srednio jaraja karty graficzne, oby nie kolejna

    Same z siebie się nie "jarają". Mógłbyś wspomnieć coś o zasilaczu, który
    zasila cały zestaw. Wypadało by też sprawdzić temperaturę karty jeśli to
    możliwe. Przede wszystkim brakuje informacji o samej karcie graficznej.
    Jest taki fajny soft do testowania komputera, zwie się PC-CHECK. Poszukaj np.
    wersji dyskietkowej i uruchom. Posiada on możliwość przetestowania karty
    graficznej - wskaże ew. uszkodzenie.

  • 3. Data: 2010-04-08 08:45:35
    Od: " MatJK" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 4. Data: 2010-04-08 12:42:10
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-08 09:45, MatJK pisze:

> [...]
    > wersji dyskietkowej i uruchom. Posiada on możliwość przetestowania karty

    Ehh, na prgk karta byla w topicu, tu dalem inny i zapomnialem w tresci
    dopisac - jest to Radek 4870. Temperature ma 80 Stopni wedlug
    catalystow, taka sama w iddle i podczas grania, wentylator sie tylko
    szybciej kreci jak gram.
    Zasilka to Corsair VX550 (550 W), reszta kompa to Athlon x2 6000+, 2 Gb
    ram, jeden HD, wiec ta zasilka bez problemu daje rade.
    Mowisz ze sie same karty nie jaraja? Ja mam jakiegos pecha chyba, radek
    1950 - kropki na ekranie po okolo 1,5 uzytkowania, bledy w teksturach i
    zwiechy w 3D, najwyrazniej pamiec padla. Nastepny byl GT8800 - tez po
    okolo roku czy 2 nagle podczas gry komp sie wylaczyl i juz sie go nie
    dalo wlaczyc (nawet do biosu przy starcie nie dochodzil). Teraz ten
    R4870 ma jakies problemy, mam nadzieje ze to tylko bug we wiedzminie.
    Ten programik o ktorym mowisz - on jest do testowania proca, pamieci i
    plyty z tego co znalazlem w necie, grafy chyba nie testuje. (pozatym kto
    ma jeszcze stacje dyskietek? ja sie ze swoja pozegnalem jakies 5 lat
    temu :)

  • 5. Data: 2010-04-08 16:58:33
    Od: " MatJK" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    michu <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > plyty z tego co znalazlem w necie, grafy chyba nie testuje. (pozatym kto
    > ma jeszcze stacje dyskietek? ja sie ze swoja pozegnalem jakies 5 lat
    PC-CHECK testuje również kartę graficzną. Dostępny jest również na bootowalnej
    płycie Hiren's Boot CD, którą możesz pobrać z Internetu i nagrać.
    80*C w stanie spoczynku to dużo, pomyśl może nad zmianą chłodzenia na
    wydajniejsze lub zamontuj dodatkowy nawiew na kartę. Zastanawia mnie trochę
    fakt, iż artefakty, bo tak fachowo to się nazywa, występują tylko w jednej
    grze. Może ten Wiedźmin faktycznie zawiera jakiś błąd.

    Czy pozostałe karty graficzne uległy uszkodzeniu również na tym zasilaczu,
    który masz aktualnie?

  • 6. Data: 2010-04-08 17:00:49
    Od: "MatJK" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 7. Data: 2010-04-08 17:39:24
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-04-07 23:47, michu pisze:
    > W morde co rok mi sie srednio jaraja karty graficzne, oby nie kolejna
    > karta i kolejne 300-400 euro w plecy :(
    A czyścisz ty czasem układ chłodzenia? Bo może po prostu po tym roku
    masz zapchany i się przegrzewa - zapchane kanaliki (w większości
    obecnych kart z chłodzeniem "tunelowym") mogą powodować miejscowe
    przegrzewanie (np układu zasilania lub pamięci) pomimo braku pomiaru
    zwiększonej temperatury (w innym miejscu radiatora). Wynika to z tego,
    że wentylator ciśnie ogromne ilości powietrza (z kurzem itp) i zapycha
    drobne szparki w radiatorze nierównomiernie (np zaczyna od góry)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-04-09 02:37:07
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-08 17:58, MatJK pisze:

> [...]
    > grze. Może ten Wiedźmin faktycznie zawiera jakiś błąd.
    >
    > Czy pozostałe karty graficzne uległy uszkodzeniu również na tym zasilaczu,

    Tk mi sie przypomnialo ze to mozliwe zeby byl problem sprzetowy ale
    tylko w jednej grze - kiedym mialem radeona 9xxx nie pamietam juz jaki
    dokladnie to byl - w kazdym razie ten co sie odblokowowywalo potoki z 4
    na 8 przy pomocy zmodyfikowanych sterownikow. Mialem z nim tak ze tylko
    w jednej jedynej grze - Half Life 2 powodowalo to artefakty na beczkach
    i skrzynkach, wszelkie inne gry dzialaly bez bledow.
    Zasilacz mialem wczesniej inny - Trancens Valeo zdaje sie 450 W -
    wentylator sie zablokowal, zasilacz przegrzal tak, ze lakier na cewkach
    w srodku zaczal dymic i sie zweglil wiec kupilem tego corsaira co mam teraz.
    michu

  • 9. Data: 2010-04-09 02:40:06
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-08 18:39, BartekK pisze:
> [...]
    > że wentylator ciśnie ogromne ilości powietrza (z kurzem itp) i zapycha
    > drobne szparki w radiatorze nierównomiernie (np zaczyna od góry)

    Co jakis czas wyciagam grafe z kompa i wydmuchuje kurz z chlodzenia,
    poza tym ten r4870 ma fajna opcje - w kilka minut po uruchomieniu
    windowsa wentylator wchodzi na kilka sekund na maksymalne obroty i
    wydmuchuje nagromadzony syf, dzieki temu kurz sie nie gromadzi tak
    szybko jak w kartach ktore mialem wczesniej.
    michu