  • 1. Data: 2010-04-06 19:50:19
    Temat: recovery partition w lenovo R61i
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Koleżanka poprosiła mnie, żebym przeinstalował system w jej laptopie. O
    ile się nie mylę lenovo R61i posiada partycję recovery. Przywykłem do
    instalowania systemu z płyty. Ktoś może mi powiedzieć jak się zachowuje
    taka instalacja? Odtwarza tylko partycję systemową? Pozostałe nie są
    ruszane czy cały komputer wraca do stanu takiego, w jakim wyszedł z fabryki?

  • 2. Data: 2010-04-06 20:01:54
    Temat: Re: recovery partition w lenovo R61i
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > taka instalacja? Odtwarza tylko partycję systemową? Pozostałe nie są
    > ruszane czy cały komputer wraca do stanu takiego, w jakim wyszedł z

    Ja bym założył najgorsze, czyli że cały dysk dostaje wcześniej ustaloną
    konfigurację partycji i od nowa na pusto jest formatowany i zapisywany.
    Innymi słowy porobiłbym archiwa na DVD lub USB flash drive wszystkiego
    co potrzebuję z dysku zanim zabiorę się za robotę...
    Nawet gdyby instalator/recovery był zaprojektowany do nieruszania
    niczego na nieswoich partycjach to co zrobisz jak wyjdzie jakiś jego błąd
    i jednak ruszy rzeczy na innych partycjach? Jak się potem będziesz
    tłumaczył?

  • 3. Data: 2010-04-06 22:25:32
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 06 Apr 2010 21:50:19 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > taka instalacja? Odtwarza tylko partycję systemową? Pozostałe nie są
    > ruszane czy cały komputer wraca do stanu takiego, w jakim wyszedł z fabryki?

    O ile pamiętam, to jest dostępny wybór czy przywracana ma być tylko
    partycja systemowa czy też cały dysk.

  • 4. Data: 2010-04-07 12:08:16
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 06 Apr 2010 21:50:19 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >taka instalacja? Odtwarza tylko partycję systemową? Pozostałe nie są
    >ruszane czy cały komputer wraca do stanu takiego, w jakim wyszedł z fabryki?

    ZTCP to Lenovo daje w komplecie (albo można ściągnąć z WWW) narzędzie
    do backupu i przenoszenia danych. Korzystałem z tego przy downgrade
    T61 z Visty do XP. Poza tym OIDP to możesz przy odpalaniu z partycji
    recovery wybrać które partycje sa odtwarzane. No i możesz wygenerować
    płytki zapaspwe jeśłi wolisz "klasyczną" instalację. Jeśłi partycja
    Recovery jest uwalona to możesz zamówić komplet CD do konkretnego
    modelu - kumpla komplet plytek z XP (miał pierwotnie Vistę Bussiness z
    opcją downgrade) kosztowął 100PLN brutto jakieś 2 lata temu.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2010-04-07 16:09:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-07 14:08, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > modelu - kumpla komplet plytek z XP (miał pierwotnie Vistę Bussiness z
    > opcją downgrade) kosztowął 100PLN brutto jakieś 2 lata temu.

    Hmm... Dziwnie to działa. Wykreowałem na komputerze znajomej tą płytkę
    Recovery i odpaliłem z niej komputer. Pojawiło się menu, w nim kilka
    opcji. M.in. odtworzenie systemu z backupu bez ruszania dokumentów,
    odtworzenie wszystkiego z backupu i przywrócenie do stanu fabrycznego.
    Nigdzie nie znalazłem tam opcji normalnej przeinstalki, więc wybrałem
    pierwszą - bezpieczną opcję. System niby wrócił świeższy i szybszy, ale
    z dawną zawartością pulpitu, programami itp. Jednak jak się okazało
    potem pojawił się problem - nie chce odpalić Internet Explorer i iTunes,
    możliwe również, że inne programy.

    Jak na tym czymś zrobić NORMALNĄ przeinstalkę, format C:\ bez ruszania
    pozostałych partycji?

  • 6. Data: 2010-04-07 16:13:23
    Od: Gupik <gupik222@NIE_CHCE_SPAMUgazeta.pl>

    jak chcesz zrobić normalną instalację systemu [ z formatowaniem
    dysku\partycji ] to musić mieć system w wersji do instalowania [ Kupić
    lub ściągnąć z neta ]

  • 7. Data: 2010-04-07 21:07:16
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-04-07 18:09, Atlantis pisze:

    > Hmm... Dziwnie to działa.

    dla ciebie, boś zielony ;-)

> [...]
    > odtworzenie wszystkiego z backupu i przywrócenie do stanu fabrycznego.
    > Nigdzie nie znalazłem tam opcji normalnej przeinstalki, więc wybrałem

    a stan fabryczny to nir "normalna przeinstalka" tyle że minimalnie szybsza ?

    > Jak na tym czymś zrobić NORMALNĄ przeinstalkę, format C:\ bez ruszania
    > pozostałych partycji?

    Mozna, kto ci zabrania, bierzesz płytkę i instalujesz... nie masz płytki
    ? pech ...

    Poprostu zrób kopię danych i przywróc fabryczny stan

  • 8. Data: 2010-04-07 23:45:26
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Wed, 07 Apr 2010 23:07:16 +0200, ApanasBudriszko napisał(a):
    /.../

    > Poprostu zrób kopię danych i przywróc fabryczny stan

    Fspaniale. Po prostu do lapka trzeba od razu dokupić dysk twardy na usb.

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 9. Data: 2010-04-08 10:05:23
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 07 Apr 2010 18:09:53 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >możliwe również, że inne programy.
    >
    >Jak na tym czymś zrobić NORMALNĄ przeinstalkę, format C:\ bez ruszania

    Normalnie. Zrobić backup na inny nośnik. Przeinstalować i przywrócić
    dane. Przy czym backup kopiuje DANE - nie zainstalowane programy.
    Czyli np. zawartość pulpitu. Czyli to co jest zainstalowane przez
    użytkownika należy zainstalwoać od nowa. Dlatego nie działa iTunes.
    Należy też pamiętać że reinstalacja przywraca do stanu w chwili zakupu
    komputera. Nie ma wiec zainstalwoanych poprawek MS i zapewne IE jest w
    w niższej wersji niz obecna i takze należy to zaktualizować.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2010-04-08 10:07:18
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 7 Apr 2010 23:45:26 +0000 (UTC), Smok Eustachy
    <s...@e...pl> wrote:

    >Dnia Wed, 07 Apr 2010 23:07:16 +0200, ApanasBudriszko napisał(a):
    >/.../

    >Fspaniale. Po prostu do lapka trzeba od razu dokupić dysk twardy na usb.

    BO do kązdego innego komputera na backupy dodają go gratis... Musze
    pogonić dostawców bo ja nigdy nie dostałem....

    Zdrówko