  • 1. Data: 2010-04-07 06:22:12
    Temat: E4500 + Chieftec ATX-410-212
    Od: PatRYK <p...@o...pl>

    Witam,
    nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie, więc
    zwracam się z nim do Was ;)
    Zastanawia mnie, czy mój stary Chieftec ATX-410-212 (410W) - kiedyś
    cieszący się niezłą opinia: http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003
    _2/Chieftec_ATX410.html
    - nadaje się do zasilania nowszego sprzętu z C2D na pokładzie.
    Przykładowo, niech to będzie taki zestaw:
    Intel Core2 Duo E4500 2.20 GHz + chłodzenie
    Gigabyte GA-965P-DS3
    Gigabyte GeForce 7300GS GV-NX73G128D
    DDR2 Kingston 2 GB 800 MHz KVR800D2N6/2G
    HDD SATAII 500GB
    nagrywarka DVD
    ewentualnie dodatkowe wentylatory na dysku i w obudowie

    Wg internetowego kalkulatora, wszystko powinno smiagć na najwyższych
    obrotach ze sporym zapasem mocy, ciekawi mnie jak to wygląda w
    rzeczywistości.
    Z góry dziękuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    Patryk

  • 2. Data: 2010-04-07 07:21:21
    Temat: Re: E4500 + Chieftec ATX-410-212
    Od: " MatJK" <m...@g...pl>

    PatRYK <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zasilacze2003_2/Chieftec_ATX410.html
    > - nadaje si=EA do zasilania nowszego sprz=EAtu z C2D na pok=B3adzie.
    > Przyk=B3adowo, niech to b=EAdzie taki zestaw:
    > Intel Core2 Duo E4500 2.20 GHz + ch=B3odzenie
    > Gigabyte GA-965P-DS3
    > Gigabyte GeForce 7300GS GV-NX73G128D
    > DDR2 Kingston 2 GB 800 MHz KVR800D2N6/2G
    > HDD SATAII 500GB
    > nagrywarka DVD
    > ewentualnie dodatkowe wentylatory na dysku i w obudowie
    >
    > Wg internetowego kalkulatora, wszystko powinno smiag=E6 na najwy=BFszych
    > obrotach ze sporym zapasem mocy, ciekawi mnie jak to wygl=B1da w

    W praktyce Chieftec poradzi sobie bez problemu z tym zestawem.

    MatJK

  • 3. Data: 2010-04-07 07:44:14
    Od: Michal <f...@w...wp.pl>

> [...]
    > HDD SATAII 500GB
    > nagrywarka DVD
    > ewentualnie dodatkowe wentylatory na dysku i w obudowie

    W wymienionym zestawie nie ma nic wymagającego dla zasilania.
    "Zasilacze" stały się pewnego rodzaju fetyszem, ludzie popadają ze
    skrajności w skrajność: chodziło o problemy z kiepskiej jakości tanimi
    zasilaczami typu Codegen, a nie o to by stosować markowe monstra. Do
    zestawu jaki opisałeś, powinien wystarczyć solidny markowy zasilacz 300W
    (markowy, czyli choćby Delta czy Fortron).
    Podobnie dodatkowe wentylatory - ułożone w nieprzemyślany sposób tylko
    pogorszą skuteczność chłodzenia. Wystarczy porządek w obudowie,
    rozsądne rozłożenie komponentów i wentylator wyciągający w zasilaczu -
    najlepiej wybrać zasilacz z cichym wentylatorem 12cm.

    Pozdr.,
    Michał

  • 4. Data: 2010-04-07 16:53:54
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Użytkownik "Michal" <f...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozłożenie komponentów i wentylator wyciągający w zasilaczu - najlepiej
    > wybrać zasilacz z cichym wentylatorem 12cm.

    Nie do konca masz racje , zasilacze tak jak wszystko sie starzeja
    (najczesciej wysychaja w nich kondensatory ) ale zdarzaja sie i inne usterki
    trudniejsze do zlokalizowania
    i o ile ten chieftec jak byl nowy to pewnie pociagnalby taki zestaw z palcem
    w ... to obecnie jego stan jest niewiadoma zalezna od stanu zuzycia .Z moich
    obserwacji to nawet drogie markowe zasilacze
    przy intensywnej eksploatacji wytrzymuja 4-5lat pozniej zmniejsza sie ich
    maksymalna wydajnosc i stabilnosc napiec zaczynaja restarty sprzetu , zwisy
    itp.. dlatego wg mnie nie ma co przeplacac i kupowac zasilacz z najwyzszej
    polki w ktorym i tak 50% ceny placi sie za firme