  • 41. Data: 2011-12-06 07:16:46
    Temat: Re: [press] trzeba porzucić ideę
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "qwerty" napisał:

    > Mylisz Willamette z Northwood:

    http://ark.intel.com/products/27493/Intel-Pentium-4-
    Processor-supporting-HT-
    Technology-2_40-GHz-512K-Cache-800-MHz-FSB

    Niekoniecznie. Były dwa rodzaje:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_procesor%C3%B3w_P
    entium_4

    Ja widocznie miałem tego 533 MHz. Tyle, że nie widzę czy ma HT.

    Remek

  • 42. Data: 2011-12-06 11:16:20
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 05-12-2011 o 21:26 qwerty napisał na pl.comp.pecet:

    > Użytkownik "Tomek Banach" napisał w wiadomości grup
    >
    > Masz jakiś dowód tych 140W? Bo przeszukałem stronę intela i maksymalnie
    > to 115W
    > ATX jest przystosowany.

    Przecież zaletą tych procesorów podobno było to, że się dobrze kręciły
    - w przeciwieństwie do konkurencji :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 43. Data: 2011-12-06 13:34:43
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    On 2011-12-05 21:26, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Tomek Banach" napisał w wiadomości grup
    >
    > Masz jakiś dowód tych 140W? Bo przeszukałem stronę intela i maksymalnie
    > to 115W
    > ATX jest przystosowany.

    Aj pisałem o ile mnie pamięc nie myli - jak widać myliła :)

    --
    Tomek

  • 44. Data: 2011-12-06 22:40:45
    Temat: Re: [press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 02.12.2011 Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał/a:
> [...]
    przed Pentium. Poza tym brak jego oddechu na plecach Intela na pewno nie przyniesie
    nam korzyści.

> [...]
    > bie rynku mikroprocesorów, na którym byłby tylko Intel jako
    > monopolista nie z własnej woli.
    >
    > A może AMD wcale nie powinno gonić Intela? Mnie na przykład
    > nie są potrzebne najszybsze mikroprocesory. Chciałbym coś,
    > co przy względnie niskiej częstotliwości taktowania i sen-
    > sownej (ale nie najwyższe) wydajności miało niski pobór mocy.
    > Obecnie używam Phenoma II X3 i jestem z niego bardzo zadowo-
    > lony, ale mimo wszystko gdyby nowy procesor miał podobną wy-
    > dajność, a zużywał mniej energii, to byłbym jeszcze szczę-
    > śliwszy, bo by komputer ciszej działał :)

    Na rynku "wydajnych" ULV jest tylko Intel niestety. Nie wiem czy
    AMD ma coś w klasie i3/i5 na <20W. Przy czym te maleństwa w typowych
    99% swojego czasu pracy, gdy laptop bierze 1-2% cpu to zjadają
    1-2W.

  • 45. Data: 2011-12-07 10:28:04
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 12/04/11 18:58, Radosław Sokół wrote:
    > Intel mógł pracować jako 3x33 i 4x25, o ile pamiętam. Zresztą
    > Am486DX4-100 też można było skonfigurować na obydwa sposoby,
    > o ile pamiętam.

    Nie było tak, że mnożnik 4x pojawił się z późniejszymi odmianami
    procesorów AMD - 5x86 (oficjalne wersje 133, "szlify" 160 MHz)?

    > Tylko z racji braku pamięci podręcznej, co drastycznie ogra-
    > niczało wydajność. [...]

    Celerony z oznaczeniem "A" posiadały już cache L2.

    pozdrowienia,
    shadow

  • 46. Data: 2011-12-07 12:05:46
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-12-07, o godz. 11:28:04
    Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl> napisał(a):

    > Nie było tak, że mnożnik 4x pojawił się z późniejszymi odmianami
    > procesorów AMD - 5x86 (oficjalne wersje 133, "szlify" 160 MHz)?

    Tak - mnożnik 4x pojawił się wraz z Am5x86. Było to 133Mhz (4x33) Wersja
    ADZ miała nawet 160 (4x40). Były też rzadko spotykane 150 (3x50).
    486DX4 wbrew potocznemu mniemaniu że DX4 to mnożnik miały faktycznie
    mnożnik 3x

    Zdrówko

  • 47. Data: 2011-12-07 15:34:56
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2011-12-03 22:16, g...@N...gazeta.pl pisze:

    > Nie pamiętam juz dokładnie czy ten Athlon miał naprawdę tyle Mhz czy tylko AMD
    > dawał tzw. pentum ratio jako oznaczenie swoich procesorów.
    > A teraz ten sam Athlon jest daleko w tyle jesli chodzi o wydajność do Atoma
    > 1,66 Mhz dual core.

    Było odwrotnie. To Athlon miał zegar 2.2GHz a PIV 3GHz i wydajność
    Athlona określanego jako XP3200 była większa niż PIV 3GHz...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 48. Data: 2011-12-09 19:54:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.12.2011 11:28, Tomasz Potega pisze:
    > Nie było tak, że mnożnik 4x pojawił się z późniejszymi odmianami
    > procesorów AMD - 5x86 (oficjalne wersje 133, "szlify" 160 MHz)?

    Możliwe.

    Nie zmienia to faktu, że Intel też pracował na 3x33 MHz.
    Poza bodajże wersjami Overdrive, które mogły być 4x25 chyba.

    > Celerony z oznaczeniem "A" posiadały już cache L2.

    Fakt, moje przeoczenie. Ale i tu można napisać, że "tylko z
    racji malutkiej zintegrowanej pamięci podręcznej, co nieco
    ograniczało wydajność".

    Poza tym 300A był wyjątkiem (jeszcze potem 533A chyba był
    taki dobry tylko ;) ). Wszystkie inne Celerony wcale się
    tak rewelacyjnie nie podkręcały, a rewelacyjnie szybkie też
    nie były.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./