  • 1. Data: 2011-12-02 13:39:21
    Temat: Co jakiś czas biały ekran... Co to może być za usterka?
    Od: "TrT" <t...@W...gazeta.pl>

    Cześć,

    RAM, procesor czy karta graficzna? Bo chyba innej możliwości nie ma...

    Sprzęt:
    Płyta główna ASUS P67
    Procek Core i7 2600 (4 x 3,4GHz 8MB CACHE)
    RAM 16GB RAM DDR3 1333 MHz
    Dysk twardy: 2000 GB SATA 3
    Karta Graficzna: nVidia geForce GTX 550Ti 1GB DDR5 192bit DirectX 11
    Zasilacz: Logic 620W z PFC 12CM

    Krótko mówiąc, wszystko jest dobrze i raz na jakiś czas robi się cały biały
    ekran, klawiatura nie reaguje. System to Windows 7, ale to chyba bez
    znaczenia. Moje pierwsze podejrzenie padło na grafikę, ale gdy tak się stało,
    podłączyłem monitor do grafiki zintegrowanej na płycie i też nie działał.
    Zatem chyba nie grafika. RAM? A może, ostatnio pomyślałem, procesor. AIDA64
    wykazała, że procesor był podkręcony o 10%, więc może coś się przegrzewało
    (ostatnio zmieniłem w BIOSie ustawienia, uniemożliwiające podkręcanie
    procesora). Włączony jest za to tryb wirtualizacji. Sprzęt mam od niedawna,
    więc nie jestem pewien. Temperatura niby wszystkich komponentów jest OK.

    Może ktoś mi podpowie jak domowym sposobem zrobić solidną diagnostykę i co
    przede wszystkim sprawdzać? A jeśli to nic nie da, to może jest w Warszawie
    jakaś dobra firma/specjalista, który taką diagnostykę sprawnie przeprowadzi.

    Pozdrawiam,
    TrT

  • 2. Data: 2011-12-02 15:32:52
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-02 14:39, TrT wrote:
> [...]
    > jakaś dobra firma/specjalista, który taką diagnostykę sprawnie przeprowadzi.

    To moze byc nawet kwestia jakiegos softu/wirusa.

    Zrobilbym odrebne testy poszczegolnych komponentow (choc tak do konca
    nie da sie bez zamiennikow).
    - memtest do pamieci, probowalbym na roznych konfiguracjach pamieci w
    sensie nie wszyskie sloty obsadzone
    - jakis prime95 dla procka i pamieci
    - testy przy wyciagnietej grafice (nie tylko przelaczonym kablu)

    Swego czasu mialem problemy ze starym lapkiem, w pewnym momencie
    wypluwal bluescreeny (windows), a przy starcie czesto piszczal, ale nie
    zawsze. Czasami pukniecie w laptopa lub ruszanie klapa zawieszalo go...
    pamiec :)

  • 3. Data: 2011-12-02 15:43:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 2 Dec 2011 13:39:21 +0000 (UTC), TrT napisał(a):

    > Może ktoś mi podpowie jak domowym sposobem zrobić solidną diagnostykę

    Zapuść kompa z linuksa live (z płyty CD) i pomęcz trochę. A jak bedzie OK,
    to wiesz że twoja winda kaprysi, reinstaluj. A jak nie to speedfan i
    popatrzeć na temperatury tego i owego...
    A w ogóle to może być monitor :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2011-12-02 16:11:26
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-02 16:43, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > to wiesz że twoja winda kaprysi, reinstaluj. A jak nie to speedfan i
    > popatrzeć na temperatury tego i owego...

    Wg autora, klawiatura nie reaguje (taki zwis to raczej nie monitor),
    chyba że źle sprawdził - najlepiej na klawiszach
    CapsLock/ScrollLock/NumLock (powinny zapalac/gasic diody)

  • 5. Data: 2011-12-02 17:46:11
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-12-02 14:39, TrT pisze:

> [...]
    > podłączyłem monitor do grafiki zintegrowanej na płycie i też nie działał.

    To nie jest połączenie plug&play chyba :)

> [...]
    > jakaś dobra firma/specjalista, który taką diagnostykę sprawnie przeprowadzi.

    Powiem tak, wyjmij kartę grafiki i włóż jeszcze raz porządnie. Najpierw
    zacząłbym od tego, też tak kiedyś miewałem, rozłożyłem komputer na
    części pierwsze, złożyłem i wot nie ma problemu.... :)

  • 6. Data: 2011-12-02 18:40:51
    Od: " " <g...@N...gazeta.pl>

    TrT <t...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Krótko mówiąc, wszystko jest dobrze i raz na jakiś czas robi się cały biały
    > ekran, klawiatura nie reaguje.

    A skąd wiesz czy nie reaguje jak masz biały ekran?
    To co prawda można sprawdzic.
    Możliwe też jest, że siada ci płyta główna monitora i za parę dni zrobi się
    biały na stałe. Miałem tak.