  • 1. Data: 2011-12-02 17:20:41
    Temat: [press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    "Jeżeli firma chciałaby kontynuować rywalizację z Intelem, to w oparciu
    o te zapowiedzi, już jest na zatrważająco złej pozycji wyjściowej. W
    kwestii czystej wydajności, już dziś dostępne procesory Intela są o te
    50% bardziej wydajne, w konkretnych zastosowaniach. Biorąc pod uwagę
    złożone deklaracje, należałoby uznać, że firma AMD dopiero w 2014 roku
    zdołałaby dogonić dzisiejsze procesory głównego rywala."

    http://pclab.pl/news47885.html

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 2. Data: 2011-12-02 19:43:03
    Temat: Re: [press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr M" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wydajne, w konkretnych zastosowaniach. Biorąc pod uwagę złożone deklaracje,
    > należałoby uznać, że firma AMD dopiero w 2014 roku zdołałaby dogonić

    No i? O co ci chodzi?

  • 3. Data: 2011-12-02 19:54:01
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 2 grudnia 20:43, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Piotr M" napisał w wiadomości grup

    > No i? O co ci chodzi?

    Może kończy się pewna epoka, AMD zawsze był, tzn nie pamiętam już czy w
    czasach przed Pentium. Poza tym brak jego oddechu na plecach Intela na
    pewno nie przyniesie nam korzyści.

  • 4. Data: 2011-12-02 20:10:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-02 20:54, Użytkownik Piotr M napisał:

    > Może kończy się pewna epoka, AMD zawsze był, tzn nie pamiętam już czy w
    > czasach przed Pentium. Poza tym brak jego oddechu na plecach Intela na
    > pewno nie przyniesie nam korzyści.

    Epoka stałego przyrostu taktowania skończyła się już kilka lat temu.
    Tylko marketingowcy wmówili tym mniej inteligentnym klientom
    że w przypadku więcej niż jednego jądra moc wzrasta zgodnie
    z mnożnikiem ilości jąder co jest niestety bzdurą.
    I teraz żeby takich firm jak AMD było jeszcze ze dwanaście
    to i tak tego nie przeskoczą i nie wypuszczą z zaskoczenia
    procesora taktowanego 9MHz z klasycznym chłodzeniem.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-12-02 20:23:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr M" napisał:

    > AMD zawsze był, tzn nie pamiętam już czy w czasach przed Pentium.

    Owszem, w czasach 386 i 486 procesory AMD były wiernymi kopiami procesorów
    Intela. Niestety później zaczęli kombinować po swojemu, popełniając przy tym
    wiele błędów, w tym niesławnej pamięci K5, którym to wyrobem
    procesoropodobnym skutecznie zszargali sobie opinię.

    JoteR

  • 6. Data: 2011-12-02 21:11:49
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > I teraz żeby takich firm jak AMD było jeszcze ze dwanaście
    > to i tak tego nie przeskoczą i nie wypuszczą z zaskoczenia
    > procesora taktowanego 9MHz z klasycznym chłodzeniem.

    Na 9MHz puszczalem jakas stara ATMege i to bez radiatora ;).

  • 7. Data: 2011-12-02 21:22:32
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym wiele błędów, w tym niesławnej pamięci K5, którym to wyrobem
    > procesoropodobnym skutecznie zszargali sobie opinię.

    Ale mieli też kilka pomysłów, które zerżnął Intel. Na przykład przeniesienie
    kontrolera pamięci z płyty głównej do procesora.

  • 8. Data: 2011-12-02 21:26:05
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 2 grudnia 22:22, MC pisze:
    > Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale mieli też kilka pomysłów, które zerżnął Intel. Na przykład
    > przeniesienie kontrolera pamięci z płyty głównej do procesora.

    Chyba też jakieś instrukcje "multimedialne" nie?

  • 9. Data: 2011-12-02 21:34:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.12.2011 20:54, Piotr M pisze:
    > Może kończy się pewna epoka, AMD zawsze był, tzn nie pamiętam już czy w czasach
    przed Pentium. Poza tym brak jego oddechu na plecach Intela na pewno nie przyniesie
    nam korzyści.

    AMD zajmował się mikroprocesorami AFAIK już w czasach, gdy
    Intel dopiero bawił się z 80286 i 80386.

    Na pewno Intelowi przyda się konkurencja. Nie wyobrażam so-
    bie rynku mikroprocesorów, na którym byłby tylko Intel jako
    monopolista nie z własnej woli.

    A może AMD wcale nie powinno gonić Intela? Mnie na przykład
    nie są potrzebne najszybsze mikroprocesory. Chciałbym coś,
    co przy względnie niskiej częstotliwości taktowania i sen-
    sownej (ale nie najwyższe) wydajności miało niski pobór mocy.
    Obecnie używam Phenoma II X3 i jestem z niego bardzo zadowo-
    lony, ale mimo wszystko gdyby nowy procesor miał podobną wy-
    dajność, a zużywał mniej energii, to byłbym jeszcze szczę-
    śliwszy, bo by komputer ciszej działał :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2011-12-02 21:45:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-02 22:11, Użytkownik Q napisał:

    > Na 9MHz puszczalem jakas stara ATMege i to bez radiatora ;).

    Miało być GHz.