  • 1. Data: 2011-12-01 20:50:41
    Temat: plyta z FM1 i procesor do tego
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    Witam.

    Nosze sie z zamiarem kupna nowej plyty z procesorem.
    Spogladam raczej w strone AMD, bo nie zalezy mi na hiperwydajnosci.

    No i teraz pewnie wybiore podstawke FM1.
    Na pewno chce, zeby grafika juz byla wbudowana.

    Pytanie tylko - w plyte czy w procesor?

    Wybralem sobie takie podzespoly:
    procesor AMD A4 3400
    plyta Asus F1A75-V PRO

    W ktorym podezpole jest wydajniejsza grafika?
    Czy majac taki procesor warto szukac plyty z wbudowana grafika?

    Komp ma sluzyc od odtwarzania szerokopojetych multimediow, w tym Full
    HD w kontenerze MKV.

    Z gory dzieki za podpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 2. Data: 2011-12-01 21:44:40
    Temat: Re: plyta z FM1 i procesor do tego
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > No i teraz pewnie wybiore podstawke FM1.
    > Na pewno chce, zeby grafika juz byla wbudowana.
    >
    > Pytanie tylko - w plyte czy w procesor?

    AFAIK nie ma plyt pod FM1 z grafika w chipsecie.

    > Wybralem sobie takie podzespoly:
    > procesor        AMD A4 3400
    > plyta           Asus F1A75-V PRO
    >
    > W ktorym podezpole jest wydajniejsza grafika?

    Wez ty moze przeczytaj jeszcze raz specyfikacje tej plyty,
    i powiedz gdzie tam grafike widzisz... ;)

    > Czy majac taki procesor warto szukac plyty z wbudowana grafika?

    Eh... :P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-12-01 21:58:37
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    Vituniu wrote:

    > Wez ty moze przeczytaj jeszcze raz specyfikacje tej plyty,
    > i powiedz gdzie tam grafike widzisz... ;)

    No dobra, moze troche przedobrzylem... ;)

    To inaczej - lepiej wziac taki zestaw, jak wczesniej podany, czy moze z
    podstawka AM3 na chipsecie 880 oraz Athlonem II 245 45W?

    Podana wczesniej plyta ma format ATX, ale generalnie wszystko ma wejsc
    do malej obudowy, wiec chipset by pozostal, tylko inna konstrukcja.

    Zaznacze jeszcze, ze nie planuje rozbudowy w pozniejszym czasie, wiec
    przyszlosciowa podstawka odgrywa mniejsza role.
    Chcialbym, zeby na tym ruszylo mozliwie wszystko lacznie z Blu-Ray, a
    sam komputer, zeby sie raczej malo grzal, a przez to byl cichy.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 4. Data: 2011-12-01 22:04:29
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 01-12-2011 o 21:50 Andre napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > plyta Asus F1A75-V PRO
    >
    > W ktorym podezpole jest wydajniejsza grafika?
    > Czy majac taki procesor warto szukac plyty z wbudowana grafika?

    Zacznijmy od tego, że układ graficzny jest wyłącznie w procesorze.
    Płyta, (również w przypadku procesorów Intela) może go obsługiwać
    lub nie.
    Wydajność GPU zależy od klasy procesora (AMD serii A).
    A8 - HD 6550D
    A6 - HD 6530D
    A4 - HD 6410D
    Chipset dla APU Llano, jakim jest A75, posiada również technologię
    Dual Graphics pozwalającą łączyć zintegrowaną grafikę z wybranymi
    zewnętrznymi kartami graficznymi, znacznie poprawiając wydajność.
    Amen

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 5. Data: 2011-12-01 22:09:20
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    WiesłaW wrote:

> [...]
    > Dual Graphics pozwalającą łączyć zintegrowaną grafikę z wybranymi
    > zewnętrznymi kartami graficznymi, znacznie poprawiając wydajność..

    A jezeli zalozymy, ze nie montuje dodatkowej karty graficzne, to czy
    wbudowana w procesor karta jest w stanie poradzic sobie ze wszystkimi
    obecnie istniejacymi standardami?
    Mowimy tu o rozdzielczosciach do Full HD. Bez gier.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 6. Data: 2011-12-01 22:19:57
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > No dobra, moze troche przedobrzylem... ;)

    No... Skoro zadanie domowe odrobione, to jedziemy dalej :)

    > To inaczej - lepiej wziac taki zestaw, jak wczesniej podany, czy moze z
    > podstawka AM3 na chipsecie 880 oraz Athlonem II 245 45W?

    Perspektywicznie - lepiej AM3+. Ma miec wsparcie jeszcze przez rok z
    okladem i nowe Bulldozery. Za jakis czas bedzie mozna zestaw
    "odmlodzic" nizszym kosztem.

    Tymczasem FM1 zostanie zastapiona FM2 w ciagu najblizszych miesiecy.
    I wiele ponad obecnego A8 nie nalezy sie spodziewac.

    > Podana wczesniej plyta ma format ATX, ale generalnie wszystko ma wejsc
    > do malej obudowy, wiec chipset by pozostal, tylko inna konstrukcja.

    Jest nawet kilka ciekawych konstrukcji ITX z ta podstawka... Sam sie
    zastanawiam...

    > Zaznacze jeszcze, ze nie planuje rozbudowy w pozniejszym czasie, wiec
    > przyszlosciowa podstawka odgrywa mniejsza role.

    Coz... FM1 wypadnie taniej od podobnego wydajnosciowo zestawu na AM3.
    Nawet biorac poprawke na drozsze, szybsze pamieci.

    > Chcialbym, zeby na tym ruszylo mozliwie wszystko lacznie z Blu-Ray, a
    > sam komputer, zeby sie raczej malo grzal, a przez to byl cichy.

    Dodatkowo przy FM1 masz tylko jeden uklad do chlodzenia.
    Przy AM3+ chlodzisz procesor i grafike, a i sam chipset grzeje sie
    ciut bardziej.
    W malych, ciasnych obudowach to dosc istotny aspekt.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Jesli szukasz czegos w formacie mATX to moze GA-A75M-UD2H?

  • 7. Data: 2011-12-01 22:31:22
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    Vituniu wrote:

> [...]
    >
    > Tymczasem FM1 zostanie zastapiona FM2 w ciagu najblizszych miesiecy.
    > I wiele ponad obecnego A8 nie nalezy sie spodziewac.

    Hmm a co bedzie po FM2 i AM3+ ?
    Bedzie wreszcie jakis jeden standard przez dluzszy czas, tak jak
    dawniej Socket A?

> [...]

    > ciut bardziej.
    > W malych, ciasnych obudowach to dosc istotny aspekt.

    No wlasnie. Bo widzisz ja nie szukam maksymalnej wydajnosci, a
    komputera do odtwarzania plikow multimedialnych lacznie a Blu_ray. Ma
    to byc takie MediaPC, ale chce to zlozyc sam, a nie kupowac gotowej,
    zamknietej konstrukcji.

    W takim razie jesli wrocimy do procesora A4 3400, to co jest
    porownywalne wyjdanosciowo na AM3+ ?
    No i jaka grafika musialaby byc, zeby to uciagnac? Wystarczy ta z
    chipsetu 880G?

    A co do chlodzenia - obudowa prawdopodobnie bedzie taka:
    http://www.ceneo.pl/12205642
    bo nie widze nic innego ciekawego, w formacie desktop, raczej malego i
    do tego z miejscem na dwa dyski 3,5 cala. Ta akurat jest wieksza na
    szerokosc niz glebokosc, a to pozwala mi sie lepiej zgrac z reszta
    sprzetu (ampli, glosnik itp)

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 8. Data: 2011-12-02 01:32:59
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Andre" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obecnie istniejacymi standardami?
    > Mowimy tu o rozdzielczosciach do Full HD. Bez gier.

    Masz bana na google? :)

  • 9. Data: 2011-12-02 04:32:06
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 1 Dec 2011 22:09:20 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

> [...]
    > obecnie istniejacymi standardami?
    > Mowimy tu o rozdzielczosciach do Full HD. Bez gier.

    Z olbrzymim zapasem.

  • 10. Data: 2011-12-02 07:47:23
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Hmm a co bedzie po FM2 i AM3+ ?
    > Bedzie wreszcie jakis jeden standard przez dluzszy czas,
    > tak jak dawniej Socket A?

    Oszalales? Chcesz pusic producentow plyt glownych z torbami?? ;P

> [...]
    > komputera do odtwarzania plikow multimedialnych lacznie a Blu_ray.
    > Ma to byc takie MediaPC, ale chce to zlozyc sam, a nie kupowac

    Hm... to poczytaj o takiej E35M1-M PRO moze?
    Bedzie sporo wolniej niz na A4-3000, ale za to z pasywnym chlodzeniem
    A "FullHD" i tak bedzie odtwarzac z jedna reka w kieszeni...

    > W takim razie jesli wrocimy do procesora A4 3400,
    > to co jest porownywalne wyjdanosciowo na AM3+ ?

    Bez wdawania sie w detale - okolo Athlona II x2 2.7 GHz,
    plus grafika na poziomie gdzies pomiedzy R5450 a R6450.

    > No i jaka grafika musialaby byc, zeby to uciagnac?
    > Wystarczy ta z chipsetu 880G?

    Wystarczy, wystarczy.

    > A co do chlodzenia - obudowa prawdopodobnie
    > bedzie taka: http://www.ceneo.pl/12205642
    > bo nie widze nic innego ciekawego, w formacie desktop,

    Przesun widelki cenowe ponad 1k PLN, to zobaczysz ;)
    (tak, wiem ze to szalenstwo ;))

    pozdrawiam,
    Vituniu.