  • 31. Data: 2010-03-11 21:31:40
    Temat: Re: [press]toyota po raz kolejny
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 11:26:29 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Dodatkowo to Renault produkuje samochody na kartę, a nie na kluczyk, z
    > przyciskiem start/stop - może być ciężko odłączyć zapłon w czasie jazdy.

    Powinno zadziałać przytrzymanie tego przycisku przez 5 sekund.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 32. Data: 2010-03-11 21:31:54
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 11:28:16 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Malucha da się (wyhamować bez
    > wspomagania), bo to jakieś 5-6 cetnarów.

    FYI - cetnar to 50 kilo.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 33. Data: 2010-03-11 21:33:37
    Temat: Re: toyota po raz kolejny
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 05:00:54 -0800 (PST), choczsz napisał(a):

    > Co za bzdury wypisujesz....
    > Jakim cudem zablokowane tylne kola moga chciec wyprzedzic przod?

    Wsiądź na rower, rozpędź się do 30 km/h (najlepiej na czymś w miarę
    gładkim, asfalt pokryty jakimś piaskiem byłby OK) i zahamuj blokując
    tylne koło. Najprawdopodobniej zacznie ci uciekać w bok (aczkolwiek
    będzie to jak najbardziej do opanowania).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 34. Data: 2010-03-11 21:35:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MadMan pisze:

    > Powinno zadziałać przytrzymanie tego przycisku przez 5 sekund.

    Na stronie Toyoty jest informacja że u nich są to 3s.

  • 35. Data: 2010-03-11 21:38:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    ie-hamuje-conbsprobic,wiadomosc.html

    > Oczywiście że jest to stek bzdur.

    > No to pan Weseli dał pokaz totalnej niekompetencji.

    Guglnąłem sobie co to za Zbigniew Weseli i okazuje się że to dyrektor
    tej Szkoły Jazdy Renault. :)

    No więc czarno widzę poziom w tej szkole, skoro dyrektor (chyba że to
    dyrektor finansowy, albo ds. marketingu) zabierając publicznie głos jako
    ekspert wykazuje się zerową wiedzą na temat działania samochodu.

    Trochę jakby dyrektor wyższej szkoły matematyki publicznie twierdził, że
    2*2=5 i że niemożliwe jest dzielenie przez liczby parzyste ;)

  • 36. Data: 2010-03-11 21:47:33
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 20:34:57 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Znajoma tak mi opisała jej hamulec z Xantii.
    > Wciskasz guzik (nogą) i już.
    > (dopytam, ale w przyszłym tygodniu)

    Coś Ci naściemniała. Hamulec "ręczny" uruchamiany nogą jako czwarty pedał
    to XM miał i wiele antycznych mercedesów - nie wiem jak nowe mają.
    Xantię to ja mam osobiście - gdyby nie regulacja wysokości, to cała reszta
    działa jak w "normalnym" samochodzie :-) Ręczny jest na swoim miejscu,
    tylko działa na przednie koła i jest równie mocny jak hamulec zasadniczy.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 37. Data: 2010-03-11 22:10:42
    Od: "pawka" <p...@p...fm>

    > Ano takie cuda - wbrew temu co mogłoby się wydawać jednoczesne stałe
    > napędzanie przodu i hamowanie tyłu zamiast stabilizować pojazd, spowoduje
    > utratę kontroli praktycznie nie do opanowania.

    To może powinienem zastanowić się czy sprzedawać swój samochód (taki chitry
    plan miałem na ten rok) skoro jak mi na śliskim zaczyna dupę wozić to
    starczy lekko załapać ręcznym i musnąć gaz a auto staje w linii?
    Przednionapędowiec.
    Aha, i moją nauczycielkę z fizyki (nie wiem czy na emeryturze chciałaby sie
    czymś takim zajmować) chyba powinienem skłonić do czytania tej grupy - wiele
    by się mogła dowiedzieć. Pewnie by zrewidowała swoje poglądy. ;-)
    Jakoś nie widzę wleczonej dupy i ciągnącego przodu, żeby ta dupa miała mnie
    wyprzedzić albo być nie do opanowania. Zaciągnij hamulec ręczny (awaryjny -
    bo w innych wątkach już były wątpliwości co to jest hamulec ręczny/awaryjny
    i czy ma stopniowanie itp.) i zacznij jechać (weź jakieś zjeżdżone opony na
    tył), a jak się już rozpędzisz to spróbuj "rozbujać" samochód na boki.
    Wiesz - kierownicą prawo-lewo. Na śniegu, na wodzie, na lodzie... Cały czas
    w momencie wychyłu delikatnie przyspieszając (nie musisz "do dechy"). Nie
    bardzo to widzę, żeby Cię tył wyprzedził. Pewnie, że jak jedziesz "na maxa"
    i nie masz z czego przyspieszać to popłyniesz. Ale ani hamulec ani inne
    czynniki (np. przód/tył napędzany) nie mają w tym przypadku zastosowania.
    Mówimy o normalnej jeździe.
    Inna sprawa, że jak zawsze wątek był o czym innym.
    Pozdrawiam.
    pawka

    PS. zawsze na początku zimy (jak tylko spadnie śnieg) to szukam sobie placu,
    żeby "wpaść w poślizg" - to skutkuje

  • 38. Data: 2010-03-12 00:07:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 11:37:40 +0100, J.F. napisał(a):

    > Aaa - najwazniejsze to nie wyciagac kluczyka. Zadziala blokada
    > kierownicy.

    W 159 jest połączenie karty z kluczykiem - wsadzasz takie coś do otworu i
    się blokuje po uruchomieniu silnika przyciskiem. I tu jest przewaga takiego
    systemu nad zwykłym kluczykiem, gdzie blokada działa w pełni mechanicznie -
    po wyjęciu tego ustrojstwa w czasie pracy silnika blokada kierownicy się
    nie włączy (ale też trzeba wyjąć to sposobem - rozdzielić kluczyk i
    odblokować zapadkę, w momencie paniki mało kto może o tym pamiętać).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 39. Data: 2010-03-12 10:00:35
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-03-11 11:06, rafal pisze:
    > Dodatkowo mówi to osoba z Renault, a to chyba w renault'ach jest
    > montowany inteligentny hamulec ręczny co się go nie zaciągnie do puki
    > samochód nie stanie...
    To akurat nie jest prawdą. Hamulca tego daje się użyć i podczas jazdy.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 40. Data: 2010-03-12 10:38:08
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message

    > Brawo.
    > Ale my rozmawiamy o niedziałających hamulcach.
    > Nie o awarii wspomagania

    Rozmawiamy o tym, czy wylaczenie silnika przy awarii _pedalu gazu_ (chyba
    nie zagladales do podlinkowanego artykulu?) poprawi sytuacje, czy ja
    pogorszy.
    O awarii wspomagania tez nikt nie dyskutowal.

    > ,
    > No widzisz - mści się zbytr szybkie rzucanie się z gotową tezą.
    > A skąd wiesz co się zepsuło?

    Dyskusja dotyczy konkretnego przypadku Toyoty z pedalem gazu "wpadnietym" w
    podloge. Przeczytaj artykul.

    > Bo w cytacie nie ma o tym słowa, więc omawiamy dwa możliwe przypadki.

    Byl w linku w pierwszym poscie.

    > Awarię hamulców i awarię przyspiesznika.

    Ty rozwazasz, bo nie o tym byla mowa.
    A jesli rozwazyc awarie hamulcow, to masz racje - wylaczenie silnika nic nie
    da. Ale tylko idiota wylaczylby silnik w takiej sytuacji - raczej uzylby
    recznego i hamowania biegami.

    --
    Axel