  • 21. Data: 2011-04-21 10:57:52
    Temat: Re: [press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    gapiostwo z pj nie ma nic wspolnego - po prostu miales zacme umyslowa:)

  • 22. Data: 2011-04-21 11:04:22
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.04.2011 09:45, Marcin N pisze:

    > Myślisz, że Hołowczyc i Kubica są amatorami, bo używają hamulca?

    Jazda rajdowa a jazda po drogach publicznych to dwie różne rzeczy.

    W pierwszym przypadku priorytetem jest czas przejazdu, w drugim - (w
    kolejności): bezpieczeństwo, ekonomia i maksymalna przepustowość.

    Płynna jazda bardzo temu sprzyja. Nerwowa, z ciągłym przyśpieszaniem i
    ostrym hamowaniem - zdecydowanie nie.

  • 23. Data: 2011-04-21 12:18:54
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-04-21 10:57, Michał Gut pisze:
    > gapiostwo z pj nie ma nic wspolnego - po prostu miales zacme umyslowa:)

    Po prostu dopadł mnie syndrom "ostatniego kilometra" :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 24. Data: 2011-04-21 12:22:52
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-04-21 10:05, tadek pisze:

    Chodziło raczej o to, z jak daleka można go zauważyć, a nie czy zdąży
    wyhamować...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 25. Data: 2011-04-21 13:34:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Piotr

    > Mysla, ze sa swietnymi kierowcami, a nieustanie gniota pedal hamulca, bo
    > nie potrafia hamowac biegami - nie potrafia normalnie jezdzic. Sa
    > kierowcami amatorami, bez wyobrazni, bez mozgu.

    Mam wrażenie, że sam jeździć nie umiesz i dorabiasz do tego jakieś dziwne
    teorie...

  • 26. Data: 2011-04-21 13:49:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Kwi, 10:55, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:

    > przejezdzajac zapory masz prawie 100% pewnosci ze cie maznie solidnie.
    > i o to mi chodzi... to czyste samobojstwo.

    e... to bzura jakas...
    Pociag nie jest w stanie szybko zahamowac, ale tez nie ma szans nagle
    przyspieszyc...
    Biorac pod uwage, ze sporo takich przejazdu jest w miejscach, gdzie
    pociagi nie jada wiecej niz 50km/h, jest jeden tor i jest dobra
    widocznosc - jest to bezpieczniejsze niz przejechanie wiekszego
    skrzyzowania...
    Nawet widzac pociag kilkaset metrow dalej ryzyko jest praktycznie
    zerowe - jak sie samochod zepsuje na srodku jest sporo czasu, zeby
    wysiasc (bo pociag 100% w samochod przywali ;) )

    WS

  • 27. Data: 2011-04-21 14:22:52
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-04-20 23:45, Tomasz Pyra pisze:
    > Omijanie, omijaniem, ale jak już się robi coś takiego, to opuszczone
    > półzapory powinny być sygnałem żeby się przynajmniej rozejrzeć. W
    > którąkolwiek ze stron.

    Instruktorzy nauki jazdy znają taki problem który objawia się tym że
    spora część ludzi chcąc sprawdzić czy nie nadjeżdża pociąg/tramwaj albo
    wjeżdża na tory i dopiero wtedy sprawdza czy coś nie jedzie albo
    dojeżdża bezpośrednio do szyn zanim zacznie się rozglądać. Takim samym
    problemem jest rozglądanie się tylko dla formalności, jak nic nie jedzie
    to wyjdzie że się rozglądnął i przejechał. Jak coś jedzie to i tak nie
    zdąży zatrzymać się w odpowiedniej odległości od torów. Ot taka ludzka
    głupota która jest bardzo powszechna.

  • 28. Data: 2011-04-21 15:19:42
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Andrzej Ława wrote:

    > Jazda rajdowa a jazda po drogach publicznych to dwie różne rzeczy.
    >
    > W pierwszym przypadku priorytetem jest czas przejazdu, w drugim - (w
    > kolejności): bezpieczeństwo, ekonomia i maksymalna przepustowość.

    To jest priorytet przy projektowaniu sieci drogowej. Indywidualne priorytety
    bywają mocno różne, zależne od kierowcy, chwili, celu jazdy, itd. Ale nieomal
    zawsze przepustowość jest na miejscu odleglejszym niż czas przejazdu.

    > Płynna jazda bardzo temu sprzyja. Nerwowa, z ciągłym przyśpieszaniem i
    > ostrym hamowaniem - zdecydowanie nie.

    Zależy gdzie i kiedy. Na drodze zatłoczonej owszem choć nie zawsze (np.
    wystarczy odpowiedio durnowato ustawiona sygnalizacja by opłacało się np. cisnąć
    ile da aby nie zgubić "zielonej fali"), na pustej -- nie koniecznie.

    pzdr
    \SK

  • 29. Data: 2011-04-21 19:47:10
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    tak a w stresie co? probujesz uruchomic silnik zamiast spieprzac.
    czas leci itd.
    pociag nie przyspiuesza i nie hamuje gwaltownie ale jak sie zapory
    opuszczaja to znaczy ze jest blisko a nie 2km dalej.

  • 30. Data: 2011-04-21 20:47:11
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <5...@h...goo
    glegroups.com>
    WS napisał(a):

> [...]
    > pociagi nie jada wiecej niz 50km/h, jest jeden tor i jest dobra
    > widocznosc - jest to bezpieczniejsze niz przejechanie wiekszego

    I oczywiscie masz biezacy SRJ i WOS pod reka? Jestes pewny, ze nic nie
    pojedzie szybciej niz te 50?

    > Nawet widzac pociag kilkaset metrow dalej ryzyko jest praktycznie
    > zerowe - jak sie samochod zepsuje na srodku jest sporo czasu, zeby
    > wysiasc (bo pociag 100% w samochod przywali ;) )

    Skad wiesz, z jaka predkoscia nadjedzie pociag?
    Oj widzialem juz takich kombinatorow mocno obsranych bo ledwo uszli
    z zyciem.
    Przy nowoczesnej SSP masz kilkadziesiat sekund od wzbudzenia czujnika
    torowego do miniecia przejazdu. Czy nie mozna tyle poczekac?

    Polrogatka jest po to, zeby mozna bylo opuscic przejazd, a nie po to,
    zeby ja omijac. Czerwone swiatlo oznacza bezwzgledny nakaz zatrzymania.

    Przy 160km/h 100m pociag przejezdza w 2,25s. W 12s robisz ponad pol km.

    Spojrzmy na przyklad:
    http://www.youtube.com/watch?v=Mdf9LlrdtHY
    Gosc zjechal z przejazdu w 7s, a juz 10s pozniej byl na nim pociag (w
    tym miejscu v=120km/h). Ty chcialbys zdazyc wysiasc z samochodu gdyby
    Ci auto stanelo w osi toru po ktorym jedzie pociag?

    Inny przyklad:
    http://www.youtube.com/watch?v=tijB2hoPT_8
    sygnalizacja zaczyna dzialac w 5 s,
    8 s pozniej zamykaja sie rogatki na wjezdzie na przejazd,
    14 s pozniej zamykaja sie rogatki na zjezdzie z przejazdu. Ten czas nie
    jest przeznaczony na ominiecie zamknietych rogatek, tylko na zjazd z
    przejazdu pojazdow, ktore zaczely na niego wjezdzac przed zapaleniem
    sie czerwonego swiatla (w 5s).
    Pociag wjezdza na przejazd 40 s po wzbudzeniu SSP.
    To jest strasznie malo czasu.

    Wracajac do tematu - pociag towarowy jechal zapewne 80km/h, EIC
    160km/h. Pani ocenila odleglosc i wyszlo jej, ze jest "bezpiecznie".
    Efekt znamy.

    Zdravim!

    --
    Krzysztof Waszkiewicz GG://3721721 KF: http://iwan.eu07.pl/Score