  • 1. Data: 2011-04-20 20:43:07
    Temat: Reno Master ? Ford Transit ? Iveco Daily ? coś innego ?
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Dość duży ból głowy;
    Potrzeba zakupić furgon/blaszaka z paką, na którą da się załadować dość
    wysokie trzy palety, a zamiennie da się dostawić dodatkowy 3-4 osobowy
    rząd foteli za szoferką.
    Kiedyś jeździłem dość długo Transitem i w sumie wspomnienia są dobre,
    Teraz jest na stanie Daily z dużym kontenerem, ale jest ono zbyt duże
    gabarytowo.

    W sumie, jeśli chodzi o nowe auta, cenowo dość dobrze wychodzi Master
    sporo taniej niż Daily i niewiele drożej niż Transit, czy np.
    Ducato/Boxer, a wydaje się być trochę szerszy i przez to pojemniejszy?

    Jeśli chodzi o auta używane, to jeśli nowy furgon można kupić za 60-75
    tyś netto, a używane dopiero 4-6 letnie miałyby kosztować 50% ceny
    nowego, to skłaniam się do zakupu nowego.
    W sumie, to zakup pewnie bardziej na 10-15 niż 5 lat, dlatego
    przymierzam się do nowego.
    Przebiegów dużych pewnie mieć nie będzie; rzędu 20-30 tyś. rocznie.
    Wolałbym kupić taniej auto używane, ale nie da się mieć pewności co do
    tego, co się kupuje.
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-04-20 20:47:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-20 20:43, BAREK pisze:
    (...)
    > Przebiegów dużych pewnie mieć nie będzie; rzędu 20-30 tyś. rocznie.
    > Wolałbym kupić taniej auto używane, ale nie da się mieć pewności co do
    > tego, co się kupuje.

    Patrząc po tym co się na grupie wyczynia to pisz na priv do 'jerzu'.

  • 3. Data: 2011-04-20 22:26:04
    Od: "emes" <e...@e...pl>

> [...]
    > Przebiegów dużych pewnie mieć nie będzie; rzędu 20-30 tyś. rocznie.
    > Wolałbym kupić taniej auto używane, ale nie da się mieć pewności co do

    po pierwsze nie planuj dostawczaka na 10-15 lat to niedobre.

    Jesli chodzi o nowego mastera prowadzi sie duzo lepiej. W porownaniu do
    starszej generacji iveco, jest bardziej oszczedny.
    Ducato/Boxer/Jumper - auta naprawde fajne spalanie podobno ponizej 8l w
    maksie - choc trudno uwierzyc, pewny na drodze moze nie bedzie tak korodowal
    jak poprzednie generacje.
    Moim zdaniem rozwazalbym zakup master vs ducato/jumper/boxer

  • 4. Data: 2011-04-20 22:54:48
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Potrzeba zakupić furgon/blaszaka z paką, na którą da się załadować dość
    > wysokie trzy palety, a zamiennie da się dostawić dodatkowy 3-4 osobowy

    Jechałem Fiatowskim odpowiednikiem Jumpera, miał za szoferką stałą ławke na
    3 osoby i ściane grodziową do niemałej paki. Tylko nie wiem czy wejdą tam 3
    europal, 2 napewno.

    Jacek

  • 5. Data: 2011-04-21 07:41:38
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > po pierwsze nie planuj dostawczaka na 10-15 lat to niedobre.

    Hmm, pierwszy Transit od roku 1990 do roku 1998, potem kolejny Transit
    od 1998 do początku 2010, i pewnie jeszcze by jeździł, ale się spalił od
    zwarcia w instalacji. Obydwa w momencie zakupu miały nie więcej niż 2-3
    lata, drugi był po mocnym dzwonie i kilka lat z tego powodu były z nim
    spore problemy...
    Remonty kosztowały około 2-5 tyś rocznie(5 to wymiana silnika była :-))
    Dal mnie jeździł już za darmo.
    To u mnie jest takie auto do wszystkiego; przywieź, wywieź, pozamiataj
    :-) użytkowane na krótkich trasach 10-60km, praktycznie nie będzie się
    oddalać 100km od garażu.
    Niestety, ale najgorszym elementem użytkowania jest to, że to jest auto
    podręczne i w skali roku będzie z niego korzystało 4-6 kierowców
    doraźnie, a 3 głównych.
    Najchętniej kupiłbym w związku z tym auto 2-3 letnie do 40tyś. brutto,
    ale czy to jest realne?

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 6. Data: 2011-04-21 08:18:56
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > Dzień Dobry,
    > Dość duży ból głowy;
    > Potrzeba zakupić furgon/blaszaka z paką, na którą da się załadować dość

    jak chcesz sprawdzonego sprzedawce to zobacz czy tu nie znajdziesz czegoś
    dla siebie
    http://autorataj.otomoto.pl/

    Jeśli coś znajdziesz i będziesz chciał zadzwonić, mozesz powołać sie na Kube
    z Autoedenu.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 7. Data: 2011-04-21 12:20:16
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    > Najchętniej kupiłbym w związku z tym auto 2-3 letnie do 40tyś. brutto,
    > ale czy to jest realne?

    jasne bierz ducato/jumper/boxer oczywiscie nowy model. Bierz klime i nie daj
    sobie wmowic ze w dostawczaku nie potrzebna, i oczywiscie szukaj jak
    najwiekszego gabarytu w zwiazku z tym, ze lepiej wozic powietrze niz potem
    sie nie zmiescic. Trzecia rzecz jak nie ma siedzen to rżniesz szyby
    montujesz siedzenia + pasy i na przeglad.

  • 8. Data: 2011-04-21 13:04:39
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2011-04-21 12:20, emes pisze:

> [...]
    > potem sie nie zmiescic. Trzecia rzecz jak nie ma siedzen to rżniesz
    > szyby montujesz siedzenia + pasy i na przeglad.
    To, że się rżnie szyby i wstawia "kanapę" to wiem, bo mój drugi Transit
    przez ostatnie 3 lata jeździł jako bus 9os. a cała przeróbka z 3
    osobowego blaszaka zamknęła się z dokumentami przeglądami w 2 czy 2,5k PLN

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 9. Data: 2011-04-21 16:22:04
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > jak chcesz sprawdzonego sprzedawce to zobacz czy tu nie znajdziesz
    > czegoś dla siebie
    > http://autorataj.otomoto.pl/

    Znalazłem w ofercie 4 Iveco z przebiegiem 186 tys z 2007 roku
    (prawdopodobnie od jednej firmy).. To nawet statystycznie mało
    prawdopodobne.

  • 10. Data: 2011-04-21 16:36:30
    Temat: Re: Reno Master ? Ford Transit ? Iveco Daily ? co? innego ?
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2011-04-21 16:22, Marek P. pisze:

    > Znalaz?em w ofercie 4 Iveco z przebiegiem 186 tys z 2007 roku
    > (prawdopodobnie od jednej firmy).. To nawet statystycznie ma?o
    > prawdopodobne.

    Tiaaaa, patrzyłem na ofertę tego komisu i innych.
    Większość aut jeździła nie dużo i tylko po autostradach i w ogóle to
    kierowca zdejmował buty jak do niego wsiadał.
    Dlatego mocno myślę o kupnie nowego jednak. :-) bo nikt znajomy nie
    sprzedaje auta.

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl