  • 1. Data: 2011-04-21 07:12:40
    Temat: Hyundai i30 i klimatyzacja
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Witam,
    w zeszłym roku po zimie przestała mi działać klimatyzacja - w serwisie
    ją "nabili" i zaczęła działać. W tym roku znowu mam identyczny problem -
    włączam ją ale efektu nie widać.
    Czy to normalne, że ta często traci sprawność? Może to jakaś wada,
    której usunięcia mógłbym się domagać w ramach gwarancji?
    Dodam, że korzystam z niej bardzo sporadycznie, więc nie rozumiem
    dlaczego zawsze po zimie przestaje działać.

  • 2. Data: 2011-04-21 08:07:38
    Temat: Re: Hyundai i30 i klimatyzacja
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-04-21 07:12, Przemolo pisze:
> [...]
    > Dodam, że korzystam z niej bardzo sporadycznie, więc nie rozumiem
    > dlaczego zawsze po zimie przestaje działać.
    Czyli jakaś nieszczelność w układzie jest. Niech napełnią z barwnikiem
    UV i pod lampą będzie widać wyciek. Ja swoja napełniałem na wiosnę 2009
    (był wyciek na chłodnicy) i do dzisiaj działa. Ja co roku jeżdżę na
    odgrzybianie przed sezonem.

  • 3. Data: 2011-04-21 12:01:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    jak już napisano, na pewno układ jest nieszczelny, pytanie tylko jak bardzo,
    ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli nieszczelność jest mała, to
    wielokrotne nabicie i opróżnienie klimatyzacji może ją uszczelnić

  • 4. Data: 2011-04-21 12:27:32
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-21 12:01, szerszen pisze:

> [...]
    > bardzo, ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli nieszczelność jest mała,
    > to wielokrotne nabicie i opróżnienie klimatyzacji może ją uszczelnić
    Ee..tak to chyba tylko w Erze. Miałem kiedyś naprawdę małą nieszczelność
    w klimie w Alfie, i po 3 tygodniach zawsze czynnik uciekał.
    Nieszczelność była na tyle mała, że dopiero 24godzinna próba ciśnieniowa
    ją wykryła (mikrodziurka w chłodnicy). Nie ma co liczyć że "się naprawi"
    tylko do fachowca, barwnik UV i sprawdzić gdzie brudzi.

    --
    MZ

  • 5. Data: 2011-04-21 12:38:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Ee..tak to chyba tylko w Erze.

    nie tylko ;)

    kupiłem auto z niesprawna klimą, generalnie patrząc z perspektywy czasu była
    mocno zmasakrowana, pierwsza naprawa tyczyła włącznika, jakiś elektroniczny
    badziew, nabicie, chwila radości i pusto

    kolejny zakład, kolejne sprawdzenie, wymiana jakiegoś zaworka, nabicie, 3
    tygodnie radosci i pusto

    kolejna wizyta, nabicie barwnikiem, 3 tygodnie pusto, okazało się że te
    główne przewody sparciały, wymienione, nabicie, sezon przelatała i pusto

    i teraz sedno ;)
    w zeszłym roku jechaliśmy do chorwacji, więc mając w pamięci że nabicie
    starczy na jakieś 3-4 miesiące, nabijałem gdzie najtaniej w czerwcu,
    trafiłem na lekko zawianego gościa, który w zakładzie "oponiarskim" przy
    okazji nabijał klimy, w tym zawianiu był bardzo ambitny, stwierdził że klima
    w 10 letni aucie powinna wydalać z nawiewów powietrze około 4 stopni,
    najpierw nabijał ilościami sugerownymi dla modelu, potem zaczął kombinować i
    testować, twierdził że musi zarobić na te swoje (chyba) 150 zeta, stałem u
    niego prawie 3 godziny, wielokrotnie ją nabijał i opróżniał, ale osiągnął to
    co chciał i rzeczywiście, termometr zaczął wskazywać w nawiewie temperaturę
    około 5 stopni, w trakcie jazdy przy dłuższym działaniu wskazywał nawet -2,
    ale aby było weselej, klima działa do dzisiaj, w takim samym stopniu, a nie
    powinna wcale, więc jednak, coś jest na rzeczy

  • 6. Data: 2011-04-21 22:59:34
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    > i teraz sedno ;)

    jak wbijesz jajko do nieszczelnej chłodnicy to też "sie uszczelni".
    tylko cieżko to nazwac naprawą

    Jacek

  • 7. Data: 2011-04-22 08:59:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > jak wbijesz jajko do nieszczelnej chłodnicy to też "sie uszczelni".
    > tylko cieżko to nazwac naprawą

    a gdzie ja pisałem o naprawie? :)
    mnie w tym wypadku interesuje efekt, a efekt jest taki, że klima jest dużo
    bardziej szczelna niż była, przypadek czy nie, nie wiem, ale też nigdzie nie
    pisałem że to reguła, wyraźnie napisałem "może"

  • 8. Data: 2011-04-22 09:58:25
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-22 08:59, szerszen pisze:

> [...]
    szczelna niż była, przypadek czy nie, nie wiem, ale też nigdzie nie pisałem że to

    A takie przypadki że raz pompujesz koło i powietrze ucieka, a drugi raz
    jest szczelne - miewasz? Bo ja dość często. Czasem wystarczy kilka raz-dwa
    ruszyć wentylkiem i łapie szczelność - przestaje się robić banieczka
    z... wody mydlanej, oczywiście :).
    Jeśli uszczelnienie zaworka klimy ma podobną przypadłość to efekt mógłby być
    podobny... chyba :) Nie znam konstrukcji, więc zabijcie smiechem jeśli się mylę.