  • 61. Data: 2009-06-02 06:29:53
    Temat: Re: pracownicy Canona
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Koszt społeczny oraz utrzymania ,,nierentownego'' zakładu jest IHMO
    > niższy, niż utrzymania bezrobotnego.

    Bzdura.

    Koszt spoleczny jest badzo wysoki. "Panstwo" uczy ludzi, ze normalna jest
    sytuacja gdy praca nie ma sensu ekonomicznego a mimo to jest placa -
    to jest demoralizujace i powoduje narastanie roszczen w przyszlosci.

    Co do bezrobotnych to zasilek jest typowym socjalistycznym problemem,
    bohatersko rozwiazywanym ;) Na normalnym rynku nie byloby zasilkow
    dla nie chcacych pracowac, ale i nie byloby zadnego ZUSu czy pod. doch.
    od niskich dochodow. Kazdy na wlasna reke zarobilbym na podstawowe
    utrzymanie nie platajac sie po ZUSie, US itd - nie zawracajac dupy swoim
    istnieniem aparatowi Panstwa.

    No, ale mamy socjalizm wiec musimy bohatersko walczyc z problemami,
    ktore sami stworzylismy...

    > Ja też nie rozumiem, czemu chciano u ns budować drugą Japonię, czy
    > Irlandie jak wystarczyłaby druga Szwecja ...

    Szturmowka wyprasowana?

  • 62. Data: 2009-06-02 08:48:00
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 2 Jun 2009 08:29:53 +0200, Jakub Jewuła
    <b...@s...com.pl> wrote:

    >Szturmowka wyprasowana?

    Szturmówka? ależ ty przestażałego ekwipunku używasz - starczy bilet na
    prom tudzież samolot ;)
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 63. Data: 2009-06-02 09:56:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał:

    >[...]
    >
    > Szturmówka? ależ ty przestażałego ekwipunku używasz - starczy bilet na
    > prom tudzież samolot ;)
    >[...]

    Hmm... czy Ty aby na pewno zdajesz sobie sprawe, co to była szturmówka? Ona
    nie służyła do przemieszczania się...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 64. Data: 2009-06-02 10:58:07
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 2 Jun 2009 11:56:07 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >Hmm... czy Ty aby na pewno zdajesz sobie sprawe, co to była szturmówka? Ona
    >nie służyła do przemieszczania się...

    Sugeruję, iż można iść w pochodzie ze szturmówką w dłoni, głosząc
    hasła zmiany systemu, a można kupić bilet i system sobie zmienić. Czy
    teraz już jasne?

    No chyba że Jakubowi chodzi o pałkę (to znaczenie dopiero teraz
    odnalazłem), ale pałek się raczej nie prasuje.

  • 65. Data: 2009-06-02 11:06:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Sugeruję, iż można iść w pochodzie ze szturmówką w dłoni, głosząc
    > hasła zmiany systemu, a można kupić bilet i system sobie zmienić. Czy
    > teraz już jasne?

    Jasne:-). Nie załapałem aluzji z poprzedniego maila.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 66. Data: 2009-06-02 16:59:36
    Od: "Flimore" <k...@p...com>

    > Koszt społeczny oraz utrzymania ,,nierentownego'' zakładu jest IHMO
    > niższy, niż utrzymania bezrobotnego.
    W tym problem że są inne koszty, o wieeeeele gorsze:
    - utrzymywanie nierentownego zakładu to ograniczenie konkurencji, czyli nie
    pozwalanie rozwijać się ludzom którzy potrafią a nie tylko chcą.
    Poza tym żaden zakład nie powinien upadać.
    Chciałbyś mieć te same produkty, firmy, usługi co 10 lat temu (nie prowokuję
    i nie mówię 20 lat temu).
    Czy w IT też by się to sprawdziło? W fotografii? Dopłać do Kodaka niech
    nadal będzie potegą !!!

    > Ja też nie rozumiem, czemu chciano u ns budować drugą Japonię, czy
    > Irlandie jak wystarczyłaby druga Szwecja ...
    Szwecja ciężko pracowała przez 15 lat żeby być obecną Szwecją. I to
    zupełenie innymi metodami niż socjalizm. Teraz daje sobie radę, bo ma wysoką
    kulturę, organizację i naukę. My jeszcze musmy się dużo nauczyć.
    Japonia zresztą też.

  • 67. Data: 2009-06-02 17:01:49
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h003o2$9qf$1@news.wp.pl> Janko Muzykant napisał(a):

    > Jak się pracownicy o tym dowiedzieli, wyrwali sobie włosy z żałości... i
    > stąd włosy w Canonach :)

    Ja w swojej (już byłej) trzydziestce miałem pajęczynę.
    Jak to wytłumaczysz? ;-)

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 68. Data: 2009-06-02 17:12:56
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Flimore pisze:
    [...]
    > Szwecja ciężko pracowała przez 15 lat żeby być obecną Szwecją.

    Chyba 150?
    Poza tym NIE wzięła bezpośredniego w dwóch wojnach, sprzedając za to
    stal stronom walczącym - możliwe,że obu.

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 69. Data: 2009-06-02 18:13:25
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Flimore wrote:

    > W dobrych czasach ludzie chcą kapitalizmu,
    > jak jest gorzej krzyczą "komuno wróć".
    > Czy tego chcemy czy nie wrócą jeszcze dobre i bardzo dobre czasy
    > tak jak przeżyjemy jeszcze nie jeden dół gospodarczy.

    Nie zrobiło ci sie przypadkiem jakies zwarcie?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 70. Data: 2009-06-02 18:14:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Endless Lameness napisal:
    > Ja w swojej (już byłej) trzydziestce miałem pajęczynę.
    > Jak to wytłumaczysz? ;-)

    Pajak rozpial siec,
    na tym miejscu gdzie,
    krol zasiada sam.

    Z lustra vis-a-vis
    w oczy patrzy mi
    twarz, ze w morde dac... ;)

    Moze Canon padl i tylko zapasy magazynowe sprzedaja :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek